Aviso sobre el Uso de cookies: Utilizamos cookies propias y de terceros para mejorar la experiencia del lector y ofrecer contenidos de interés. Si continúa navegando entendemos que usted acepta nuestra política de cookies. Ver nuestra Política de Privacidad y Cookies
Viernes, 11 de diciembre de 2015 | Leída 81 veces
AREA METROPOLITANA

El Pacte Industrial de la Regió Metropolitana aposta per la creació d'una agència Marca Barcelona

Guardar en Mis Noticias.

Representaria un salt qualitatiu en la gestió de la marca i podria ser un model a seguir per a l'atracció d'inversió estrangera

"La Regió Metropolitana de Barcelona ha creat una xarxa de suport a la internacionalització econòmica interessant, prou segmentada i professional, però no es pot quedar en aquest punt. A mesura que la competència i dinamisme global s’acceleren, la regió ha de continuar amb la millora institucional que acompanyi el sector privat i industrial en el procés d’internacionalització, tal com fan totes les metròpolis rellevants d’arreu del món".

 

Aquesta és una de les conclusions del document La xarxa de suport a la internacionalització econòmica de la RMB, dirigit pel professor d’ESADE Angel Saz-Carranza, que s'ha presentat avui i que esdevé el Quadern número 13 del Pacte Industrial de la Regió Metropolitana de Barcelona.

 

Aquest estudi elaborat per ESADE és pioner en agrupar les diferents organitzacions que presten serveis d’internacionalització a la Regió Metropolitana de Barcelona en cinc grups, anomenats subsistemes, d’acord amb les seves funcions i activitats principals. Aquests són màrqueting internacional –que inclou la promoció turística, l’atracció d’esdeveniments i rutes comercials, la gestió de la marca Barcelona, i l’organització d’esdeveniments–, atracció d’inversió estrangera directa, i tres subsistemes relacionats amb l’exportació: promoció, capacitació i gestió.

 

Propostes de millora de la xarxa de suport a la internacionalització

 

A l'àmbit del Màrqueting internacional, L’estudi proposa ancorar ACCIÓ, l'agència per a la competitivitat de l'empresa, adscrita al departament d'Empresa i Ocupació de la Generalitat, a l’agència Marca Barcelona (en construcció) per millorar-ne la coordinació. ACCIÓ es podria incorporar formalment a l’agència o simplement participar a les reunions i als consells de coordinació.

 

Es proposa crear un instrument formal de coordinació d’atracció de la inversió a la Regió Metropolitana de Barcelona, liderat per ACCIÓ i Barcelona Activa, integrant-hi l’ICEX i també l’Àrea Metropolitana de Barcelona, el Port i la Cambra de Comerç. Aquest instrument podria implicar reunions de coordinació bisetmanals, o una llista de correu on s’anunciessin els projectes que es gestionin a mesura que vagin sorgint.

 

En els subsistemes vinculats amb l’exportació, es proposa crear un punt únic d’informació de referència que reculli totes les diverses activitats de sensibilització i promoció de l’exportació que es fan a la Regió Metropolitana de Barcelona i crear un mapa amb tots els productes de capacitació perquè les empreses puguin seguir una trajectòria de formació de manera lògica i eficient.

 

Pel que fa a la formació, també s’hauria de millorar la dualitat actual, fusionant els programes  Accelera el Creixement (ACCIÓ) i Expansiona’t (Diputació) —o, almenys, s’haurien d’especialitzar els dos programes de manera que fossin complementaris i oferissin uns serveis segmentats i menys redundants.

 

També es proposa millorar la coordinació entre els actors que promouen la gestió de l’exportació (principalment l’ICEX i ACCIÓ) i diferenciar i segmentar les seves ofertes respectives, a més de mecanisme de comunicació constant, com ara uns consells de coordinació periòdics o l’ús de plataformes electròniques.

 

La presentació del document s’ha celebrat avui a l’edifici de Can Marfà Gènere de punt de Mataró en el marc de la celebració del XX Consell General del Pacte Industrial i ha finalitzat amb una taula rodona en la qual hi han participat, a més de l’autor del document, David Bote, alcalde de Mataró; Sònia Recasens, presidenta del Consell General del Pacte Industrial i diputada delegada de Promoció Econòmica i Ocupació de la Diputació de Barcelona; Carles Ruiz, president del Comitè Executiu del Pacte Industrial i alcalde de Viladecans; Mateu Hernández, director general de Barcelona Global, i Toni Mora, president de la Comissió d’Activitat Econòmica del Pacte Industrial i representant de CCOO.

 

Durant la reunió s’ha aprovat l’adhesió dels Ajuntaments de La Llagosta, La Palma de Cervelló i Vallirana com a nous socis del Pacte Industrial, una associació constituïda l’any 1997 amb la missió de configurar una aliança estratègica entre administracions públiques, organitzacions empresarials i sindicats per impulsar la competitivitat de la indústria, fomentar la creació d’ocupació i millorar la cohesió social i la sostenibilitat al territori metropolità.

 

Acceda para comentar como usuario Acceda para comentar como usuario
¡Deje su comentario!
Normas de Participación
Esta es la opinión de los lectores, no la nuestra.
Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios inapropiados.
La participación implica que ha leído y acepta las Normas de Participación y Política de Privacidad
www.elfar.cat • Términos de usoPolítica de PrivacidadMapa del sitio
© 2017 • Todos los derechos reservados
Powered by FolioePress