Aviso sobre el Uso de cookies: Utilizamos cookies propias y de terceros para mejorar la experiencia del lector y ofrecer contenidos de interés. Si continúa navegando entendemos que usted acepta nuestra política de cookies. Ver nuestra Política de Privacidad y Cookies
Jueves, 1 de septiembre de 2016 | Leída 91 veces
ÀREA METROPOLITANA

L’AMB proposa unificar els beneficis i incentius d'ús del vehicle elèctric per als 36 municipis

Guardar en Mis Noticias.

Així mateix, l'administració metropolitana obre el camí per a la creació d'un servei de cotxe compartit, amb un lloguer per hores o per dies

[Img #12540]L’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) ha proposat unificar els beneficis i incentius fiscals per als usuaris de cotxe elèctric dels 36 municipis que formen la metròpolis i ha aprovat les bases inicials per a la creació d’un servei de cotxe compartit, amb un lloguer per hores o per dies.
 
Aquestes iniciatives, que cal liderar des d’un punt de vista supramunicipal, suposen un gran pas per seguir avançant en l’establiment d’una veritable mobilitat sostenible, amb l’objectiu de reduir notablement la contaminació atmosfèrica i millorar la qualitat de l’aire i la vida de tots els ciutadans”, manifesta Antoni Poveda, vicepresident de Mobilitat i Transport de l’AMB.

L’AMB ha aprovat un model metropolità d’ordenances municipals per promoure l’ús dels vehicles elèctrics (VE) i dels vehicles de baixes emissions (BE) als 36 municipis. “L’homogeneïtzació i unificació dels beneficis i incentius a l'àmbit metropolità reforçarà el seu impacte”, explica Poveda, recordant el paper cohesionador que correspon a l’AMB.
 
Destaquen els incentius fiscals, amb la bonificació de l’impost sobre vehicles de tracció mecànica (IVTM) i l’impost d’activitats econòmiques (IAE), i les tarifes bonificades a les zones d’estacionament regulat. Per exemple, els vehicles 100% elèctrics podran aparcar gratuïtament a les zones d’estacionament regulades, com les blaves o les verdes. Per fer efectius aquests incentius, cada municipi els haurà d’aprovar i incloure’ls en les seves ordenances municipals.
 
Els vehicles que podran gaudir d’aquests incentius seran els vehicles elèctrics purs, els vehicles elèctrics d’autonomia estesa, els vehicles híbrids i els vehicles que funcionen amb hidrogen, gas natural (GNC i GNL), biogàs o els GLP que siguin Euro 5 o superior. Tots aquests vehicles corresponen als inclosos en les dues categories d’etiquetes (0 emissions i ECO) proposades per la Dirección General de Tráfico (DGT).​

 

“Metròpolis europees com París o Madrid ja disposen de serveis de referència, amb flotes de cotxes híbrids o elèctrics, gestionats per empreses innovadores especialitzades”, recorda Poveda. A escala europea destaca, per exemple, l’empresa Autolib, a París, i les empreses Car2Go i Avancar.

 
Per convertir el car sharing en una realitat a mitjà termini a la metròpolis, l’AMB, després de l'aprovació inicial, elaborarà un model d’ordenances municipals (OM) que permeti regular aquests serveis en l'esfera local, ja que les zones d’estacionament són competència municipal. Posteriorment, es crearà una senyalització comuna que l’identifiqui. Finalment, es durà a terme un concurs públic per realitzar la concessió administrativa de les places reservades per al servei de car sharing a una de les empreses especialitzades en oferir aquest tipus de servei.

Acceda para comentar como usuario Acceda para comentar como usuario
¡Deje su comentario!
Normas de Participación
Esta es la opinión de los lectores, no la nuestra.
Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios inapropiados.
La participación implica que ha leído y acepta las Normas de Participación y Política de Privacidad
www.elfar.cat • Términos de usoPolítica de PrivacidadMapa del sitio
© 2017 • Todos los derechos reservados
Powered by FolioePress