Aviso sobre el Uso de cookies: Utilizamos cookies propias y de terceros para mejorar la experiencia del lector y ofrecer contenidos de interés. Si continúa navegando entendemos que usted acepta nuestra política de cookies. Ver nuestra Política de Privacidad y Cookies
Sábado, 21 de enero de 2017 | Leída 33 veces
ÀREA METROPOLITANA

L'AMB i NISSAN celebren la primera trobada de mobilitat sostenible

Es va fer balanç dels resultats aconseguits conjuntament gràcies a l’acord público-privat signat entre ambdues parts el passat mes de febrer de 2015

[Img #14041]

 

L’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB), competent en la gestió de la mobilitat metropolitana, i Nissan, marca líder en mobilitat elèctrica zero emissions, van celebrar ahir divendres la I Trobada de Mobilitat Sostenible a la seu de l’organisme metropolità, a la Zona Franca. Amb aquesta acció, s’avança en el compromís per fer arribar a tots els ciutadans els beneficis i avantatges d’una mobilitat 100% sostenible i més intel·ligent.


L’acte va comptar amb la presència del vicepresident de Mobilitat i Transport de l’AMB, Antoni Poveda, i del conseller director general de Nissan Iberia, Marco Toro, i va servir per presentar les mesures de mobilitat sostenible de l’AMB per a lluitar contra la contaminació atmosfèrica i destacar la mobilitat elèctrica com una de les opcions sostenibles. A més, es va fer balanç dels resultats aconseguits conjuntament gràcies a l’acord público-privat signat entre ambdues parts el passat mes de febrer de 2015. Nissan i AMB han coincidit en que encara queda molta feina per fer, i es per això que ambdues han deixat clares les seves intencions de renovar el seu conveni de cara al 2017.
 
Poveda va expressar que “l'aposta per la mobilitat sostenible a la metròpolis és ferma”, recordant totes les mesures que s’estan prenent per combatre la contaminació atmosfèrica. “Entre elles destaca la discriminació positiva dels vehicles menys contaminants, amb incentius i beneficis fiscals, la creació de 10 punts de recàrrega ràpida gratuïta, i diferents convenis per promoure l’ús de vehicles elèctrics en serveis municipals i empreses privades”, va comentar Poveda, que també va destacar la importància de les etiquetes ambientals de la DGT. L’acord amb Nissan s’emmarca dins de l’estratègia metropolitana per reduir notablement les emissions i rebaixar en un 50% el nivell de contaminació atmosfèrica generada pel trànsit rodat en l'horitzó 2020.


Per la sevan banda, Toro va destacar el valor d’aquesta col·laboració. “Els ajuntaments tenen un paper clau a l’hora de difondre i sensibilitzar els seus ciutadans sobre els beneficis de la mobilitat sostenible, així que és essencial que unim les nostres forces amb les seves”, va manifestar.
 
El conseller director general de Nissan Iberia va reconèixer que l’àrea metropolitana de Barcelona és una de les zones que més avenços ha fet per adaptar-se al vehicle elèctric, però va insistir que encara queda molt de camí per recórrer. “Necessitem seguir treballant i, sobretot, seguir comunicant”, va dir. En aquest sentit, en l’exercici fiscal de la marca que finalitza el proper mes de març, Nissan ha demostrat el seu esforç pel que fa a comunicació i sensibilització, amb una inversió total de gairebé 7 milions d’euros. En la mateixa línia, la propera setmana Nissan llançarà la nova campanya de comunicació La Setmana del Zero. Zero emissions, zero preocupacions.


 
Com a resultat de l’acord entre Nissan i l'AMB, signat el febrer del 2015, renovat el maig de l’any passat i amb vigència fins el maig del 2017, la marca asiàtica ha aportat una flota exclusiva de 12 vehicles elèctrics, formada per 6 LEAF i 6 e-NV200, per a l’ús dels serveis municipals dels ajuntaments metropolitans.


D’aquesta manera, a dia d’avui, el 70% dels 36 municipis que conformen la metròpolis ja han pogut provar els avantatges de conduir un vehicle elèctric. Mitjançant aquestes cessions s’han recorregut més de 60.000 km sense emetre emissions contaminants, amb un estalvi equivalent en emissions de CO2 de gairebé 10 tones.


De cara al primer trimestre d’aquest any està previst que sis ajuntaments més puguin disposar d’aquestes unitats. L'última onada del pla de cessions es realitzarà entre els mesos d’abril i maig.
 

Tant Nissan com l’AMB formen part de la Plataforma LIVE, de promoció del vehicle elèctric. Sota aquesta plataforma, Nissan lidera el repte de desenvolupar plans urbans d’implantació del vehicle elèctric, incloent-hi campanyes de comunicació.
 
Amb aquest motiu i amb l’objectiu de posar de relleu el poder de la comunicació per promoure l’ús del vehicle elèctric, Nissan va presentar durant la I Trobada de Mobilitat Sostenible, celebrada a la seu de l’AMB, una primera proposta de campanya de comunicació ad hoc, objecte de validació de la Plataforma LIVE i l’AMB, dissenyada per a tots els ajuntaments catalans per fer arribar als ciutadans l’impacte real de la mobilitat elèctrica en el seu dia a dia.
 

¡Deje su comentario!
Normas de Participación
Esta es la opinión de los lectores, no la nuestra.
Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios inapropiados.
La participación implica que ha leído y acepta las Normas de Participación y Política de Privacidad
www.elfar.cat • Términos de usoPolítica de PrivacidadMapa del sitio
© 2017 • Todos los derechos reservados
Powered by FolioePress