Aviso sobre el Uso de cookies: Utilizamos cookies propias y de terceros para mejorar la experiencia del lector y ofrecer contenidos de interés. Si continúa navegando entendemos que usted acepta nuestra política de cookies. Ver nuestra Política de Privacidad y Cookies
Miércoles, 1 de marzo de 2017 | Leída 89 veces
ÀREA METROPOLITANA

La implantació de la T-Mobilitat començarà a finals del 2018

El futur nou model tarifari per quilòmetres i per ús haurà de substituir els 88 títols actuals de transport públic

[Img #14543]

 

El conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull; la regidora de Mobilitat de l’Ajuntament de Barcelona, Mercedes Vidal, i el vicepresident de Mobilitat i Transport de l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB), Antoni Poveda, han participat avui en la presentació del projecte de la T-Mobilitat, que ha tingut lloc a l’estand de l’ATM al Mobile World Congress 2017, al recinte firal de l'Hospitalet.
 
Al saló s’ha fet una demostració de la nova validació amb la nova tecnologia de xip o targeta sense contacte i amb telèfon mòbil del nou model tarifari de transport públic que es posarà en marxa com a prova pilot a l’L9 a la tardor del 2017. Un any després començarà la implantació al conjunt de l’ATM de Barcelona i, a la tardor del 2019, s’iniciarà el desplegament a tot el país.

 

El conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull, ha anunciat la constitució d’un grup de treball format per la Generalitat de Catalunya, l’Ajuntament de Barcelona i l’AMB que serà l'encarregat de dissenyar el futur nou model tarifari per quilòmetres i per ús, i que haurà de substituir en els diferents sistemes de transport els 88 títols actuals.

 

Pel conseller Rull “els ciutadans acabaran pagant en base a dos conceptes: els quilòmetres que realment facin, per tant, acabarem superant les corones tarifàries; i, a més, la tarifa s’adaptarà a la intensitat d’ús del transport públic de cadascú. Com més usis el transport públic més barata serà la tarifa. Aconseguirem, per tant, tarifes personalitzades”.
 
La regidora de Mobilitat, Mercedes Vidal, ha subratllat la importància d’aquesta nova eina que “permetrà bonificar als usuaris més habituals del transport públic i aplicar polítiques de tarificació social personalitzades”. Vidal ha posat en valor la renegociació que s’ha fet del contracte de la T-Mobilitat per tal d’augmentar-ne el pes públic, i ha destacat que això ha permès garantir que “les dades que es generaran amb aquesta nova tecnologia quedin exclusivament sota el control de l’administració pública i que cap operador ni entitat bancària tingui l’exclusivitat de la venda de títols per internet”.
 

Per la seva part, el vicepresident de Mobilitat i Transport de l’AMB, Antoni Poveda, ha assenyalat que la T-Mobilitat "és una eina de futur que ha de modificar la relació del ciutadà amb el transport públic, amb una revolució tecnològica i adaptada a les necessitats dels ciutadans. Des de l'AMB, ens ajudarà a planificar molt millor el recorregut de les línies i les freqüències del transport, un dret universal". Poveda també ha recordat que permetrà integrar altres serveis de mobilitat, com la bicicleta, i guanyar terreny al cotxe privat, tot reduint la contaminació atmosfèrica.


 
Revolució tecnològica


 
La T-Mobilitat és un projecte de renovació tecnològica i de gestió del sistema de transport públic per a oferir millors prestacions als ciutadans. Pel conseller Rull “és un dels projectes de mobilitat intel·ligent més potents del món que veurà Catalunya en els propers 2 o 3 anys. Estem parlant de la segona gran revolució en transport públic d’aquest país. La primera va ser la integració tarifària, que amb un únic títol de transport durant un període de temps concret puguis usar diversos mitjans. Això és pràcticament únic a tot Europa i, fins fa poc, quasi a tot el món. I ara fem la segona revolució amb la T-Mobilitat". El projecte comporta la incorporació de la tecnologia sense contacte en l’accés als serveis de transport de forma que sigui possible, en el futur, que amb un únic sistema es pugui accedir als serveis de mobilitat.
 
Entre les avantatges d’aquesta targeta sense contacte amb avenços d'última generació hi ha l’eliminació del frau. La nova tecnologia incorpora xips d’altes prestacions per garantir la seguretat en les transaccions, assegurar la confidencialitat de les dades, impedir la falsificació de títols i protegir el sistema d'atacs exteriors.
 
Un altre suport per validar serà el propi mòbil que servirà per conèixer en tot moment el saldo i el nombre de viatges efectuats, tant de manera autònoma com llegint de la targeta sense contacte. Pel que fa a la targeta bancària, aquesta servirà per validar un bitllet senzill.
 
L'accés al transport públic se seguirà fent amb les targetes magnètiques actuals, per facilitar-ne la transició, incorporant de manera esglaonada els altres suports sense contacte.
 
L’ATM i la resta d’operadors sabran en temps real quin és l’ús del servei. A més, el nou sistema permetrà ajustar millor l’oferta a la demanda i fidelitzar l’usuari del transport oferint-li avantatges. Per això, per reduir el frau de zona i poder evolucionar amb el model tarifari en els canvis de zona caldrà validar a la sortida.

 

 

¡Deje su comentario!
Normas de Participación
Esta es la opinión de los lectores, no la nuestra.
Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios inapropiados.
La participación implica que ha leído y acepta las Normas de Participación y Política de Privacidad
www.elfar.cat • Términos de usoPolítica de PrivacidadMapa del sitio
© 2017 • Todos los derechos reservados
Powered by FolioePress