Aviso sobre el Uso de cookies: Utilizamos cookies propias y de terceros para mejorar la experiencia del lector y ofrecer contenidos de interés. Si continúa navegando entendemos que usted acepta nuestra política de cookies. Ver nuestra Política de Privacidad y Cookies
Jueves, 2 de marzo de 2017 | Leída 21 veces
L'HOSPITALET

FGC transporta un 21% més de viatgers que l'anterior edició del Mobile World Congress

Guardar en Mis Noticias.

L’aeroport del Prat opera 343 vols privats durant el certamen

[Img #14563]

 

Durant els quatre dies que ha durat el Mobile World Congress (MWC), celebrat al recinte firal de l'Hospitalet, el servei reforçat de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) ha transportat un total de 184.062 persones, un 131% superior al transport de viatgers en un dia laborable. Aquesta xifra representa un increment d’un 21% comparat amb les dades de viatgers generades pel congrés de l’any passat.

 

L’augment de demanda més important s’ha produït el segon dia del congrés, el dimarts 28 de febrer, quan de 8 a 9 hores es van produir 6.564 validacions a l’estació de Pl. Espanya, augmentant en 4.700 viatgers el volum habitual en aquesta estació.

 

El dispositiu especial ha consistit principalment en: incrementar les circulacions de trens a la línia L8 (Molí Nou) en 30 circulacions diàries i doblar la capacitat de la resta de combois passant dels tres als sis cotxes, redissenyar la mobilitat en els vestíbuls de les estacions de Pl. Espanya i Europa|Fira per absorbir la demanda, i reforçar l’atenció al client amb més personal, senyalització, megafonia específica i xarxes socials.

 

A més, FGC ha establert diferents plans de contingència a les estacions, coordinats amb Mossos d’Esquadra, GSMA i Fira Barcelona, per tal de fer front a les diverses incidències de mobilitat i seguretat que s’haurien pogut produir. En aquest sentit, el dispositiu a les estacions ha comptat amb equips mixtos de personal propi d’FGC, dirigint les operacions, i d’efectius personals d’atenció als congressistes, dependents de la pròpia organització del GSMA. FGC també ha reforçat els serveis de manteniment per tal d’assegurar la fiabilitat de les infraestructures, les instal·lacions i els equipaments.

 

 

L'aeroport opera 343 vols privats

 

 

Per la seva banda, l’Aeroport de Barcelona-El Prat ha operat 343 vols privats durant la setmana del Mobile World Congress, una xifra que suposa un increment del 300% respecte una setmana habitual del mes de febrer.

 

En relació a l’origen dels vols destaca que més de la meitat dels moviments realitzats, un 52% procedeixen d’Europa. Els vols internacionals d’aviació corporativa i de negocis han representat un 40% i els nacionals, un 8%.

 

A més, el 47% d’aquests vols privats s’han operat amb aeronaus de models com Global Express, Bombardier 7000 i Gulsftream, amb major capacitat que les destinades habitualment a aquests tipus de moviments.

 

Durant els dies del congrés, a l’aeroport els trajectes en taxi, tant des de la Terminal T1 com des de la Terminal T2, han estat de 80.243, un 37,79% superior respecte a l’última edició del MWC; sent el diumenge dia 26 i el dilluns 27 de febrer els dies de major afluència.

 

L’increment de l’activitat durant el MWC també ha tingut repercussió a l’àrea comercial de l’aeroport. Durant aquesta setmana, les vendes s’han incrementat un 43%. Els productes més venuts han estat articles de perfumeria, vins, torrons i records de la ciutat de Barcelona.

 

A més, del 27 de febrer al 2 de marc, 14.000 usuaris, més del doble que en una setmana habitual, han utilitzat les sales VIP de l’aeroport que gestiona l’empresa GIS Trade Center. Així mateix, els usuaris han pogut gaudir d’activitats especials com, per exemple, tast de vins o una degustació de xocolates i cafès. De cara a l’operació sortida, s’ha ampliat l’espai de les Sales VIP a la zona Schengen i no Schengen de la Terminal T1.

 

D’altra banda, les unitats de descans, conegudes com Air Rooms, han registrat un 100% d’ocupació durant tots els dies del congrés.

 

Finalment, el servei de Fast Lane (carril ràpid per accedir als filtres de seguretat) va tenir una frequència de 2.162 passos durant el dia d’ahir, primer dia de retorn. Aquesta xifra suposa un 144,85% més que un dimecres habitual del mes de marc. Les companyies British Airways, Air France i Vueling han concentrat el 45,83% d’aquestes passos.

 

 

 

Acceda para comentar como usuario Acceda para comentar como usuario
¡Deje su comentario!
Normas de Participación
Esta es la opinión de los lectores, no la nuestra.
Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios inapropiados.
La participación implica que ha leído y acepta las Normas de Participación y Política de Privacidad
www.elfar.cat • Términos de usoPolítica de PrivacidadMapa del sitio
© 2017 • Todos los derechos reservados
Powered by FolioePress