Aviso sobre el Uso de cookies: Utilizamos cookies propias y de terceros para mejorar la experiencia del lector y ofrecer contenidos de interés. Si continúa navegando entendemos que usted acepta nuestra política de cookies. Ver nuestra Política de Privacidad y Cookies
Jueves, 16 de marzo de 2017 | Leída 39 veces
L'HOSPITALET

El municipi estableix una estratègia per millorar la qualitat de l'aire

Guardar en Mis Noticias.

Amb mesures com promoure els desplaçaments a peu o en bicicleta, l’ús del transport públic o reducció de les emissions dels vehicles

[Img #14760]L’Ajuntament de l’Hospitalet dona un nou impuls a la lluita contra la contaminació atmosfèrica amb el Pla d’acció per a la millora de la qualitat de l’aire, un document que, amb l’horitzó del 2020, estableix una estratègia transversal que preveu un conjunt d’accions en curs i accions futures per tal de millorar la qualitat de l’aire i avançar cap a una ciutat més eficient, amb menys emissions i que compti amb una millor qualitat de vida per a tothom.
 
El Pla s’ha presentat en el decurs de la visita que ha fet l’alcaldessa, Núria Marín, a la cabina de mesura de la qualitat de l'aire de l’Hospitalet, que pertany a la Xarxa de Vigilància i Previsió de la Contaminació Atmosfèrica, i que es troba al parc dels Ocellets, al barri de la Florida.
 
L’alcaldessa ha explicat que “la millora de la qualitat de l’aire passa necessàriament per un canvi profund del model de mobilitat a les nostres ciutats, un procés que també comportarà  guanyar més espai urbà per als vianants”. Segons Marín, “això no serà fàcil i caldrà molta pedagogia per part de les administracions a l’hora d’aplicar algunes mesures”.
 
Les actuacions incloses al pla, que es portarà al Ple municipal d’abril, s’agrupen en quatre grans línies d’actuació:  la promoció dels desplaçaments a peu o en bicicleta, l’ús del transport públic davant del cotxe privat, la reducció de les emissions contaminants dels vehicles i les accions directes de l’Administració local. Això implicarà una disminució dels nivells mitjans d’òxids de nitrogen i partícules en suspensió i impedirà futures superacions dels límits establerts.

 

Entre les actuacions previstes, hi ha la implantació d’una prova pilot per fomentar l’ús de les bicicletes conjuntament amb l’Àrea Municipal de Barcelona (AMB) i empreses del Districte Econòmic Granvia L’H, la implantació de carrils bici (com els previstos al carrer de la Botànica, de Miguel Hernández i de l’avinguda de Joan Carles I), l'optimització de recorreguts i millora de la freqüència de les línies de bus urbà, proposar a l’AMB aparcaments d’enllaç (Park & Ride) en el municipi (proposta en el barri de Sanfeliu i en l’intercanviador de la Torrassa), potenciar el Centre de Gestió de la Mobilitat l'ordenació de l’aparcament al Districte Econòmic i a la carretera del Mig, l'optimització de l’estacionament mitjançant la creació d’una aplicació per detectar places lliures en superfície (ja s’està fent la prova pilot a la carretera del Mig), implantació de fotolineres i electrolineres, promoure la utilització de vehicles més ecològics, racionalitzar i renovar la flota de vehicles municipals incorporant la seva substitució progressiva per vehicles elèctrics o híbrids o mesures destinades a reduir les emissions de les obres.

 

El Pla també estableix la creació de zones urbanes d’atmosfera protegida (zones ZUAP), i les àrees integrals de regulació de l’estacionament (zones AIRE). Les zones ZUAP seran àrees urbanes delimitades en les quals s’aplicaran les mesures per incrementar l’ús del vehicle més net, del transport públic i d’altres models de transport no contaminant. D’altra banda, la implantació de les zones AIRE als barris de la ciutat permetrà millorar les possibilitats d’aparcament del resident, compatibilitzar les necessitats d’aparcament de residents i foranis i millorar la mobilitat de la ciutat i el medi ambient.
 
Al tractar-se d’un pla transversal, en la seva aplicació cal tenir en compte altres plans municipals, com ara el Pla de mobilitat urbana, o la redacció de les noves ordenances municipals de sorolls i vibracions i de cales i canalitzacions, així com altres mesures addicionals (relatives a l’educació ambiental i a la comunicació, etc.).
 

Acceda para comentar como usuario Acceda para comentar como usuario
¡Deje su comentario!
Normas de Participación
Esta es la opinión de los lectores, no la nuestra.
Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios inapropiados.
La participación implica que ha leído y acepta las Normas de Participación y Política de Privacidad
www.elfar.cat • Términos de usoPolítica de PrivacidadMapa del sitio
© 2017 • Todos los derechos reservados
Powered by FolioePress