Aviso sobre el Uso de cookies: Utilizamos cookies propias y de terceros para mejorar la experiencia del lector y ofrecer contenidos de interés. Si continúa navegando entendemos que usted acepta nuestra política de cookies. Ver nuestra Política de Privacidad y Cookies
Miércoles, 29 de marzo de 2017 | Leída 25 veces
ÀREA METROPOLITANA

L'AMB acull amb bona predisposició la proposta d'inversions del Govern central

Guardar en Mis Noticias.

Antoni Poveda, vicepresident de Mobilitat i Transport de l'ens metropolità, ho considera un bon pas per començar a activar tots els projectes que han estat aturats durant anys

Arran les propostes presentades ahir dimarts pel Govern Central en una jornada sobre infraestructures a Barcelona, amb un pla d’inversions de 4.000 milions d’euros, que afecten diversos punts estratègics de l’àrea metropolitana de Barcelona, el vicepresident de Mobilitat i Transport de l’AMB, Antoni Poveda, considera que és una bona proposta de partida per començar a activar tots els projectes que han estat aturats durant anys, i demana coordinació entre totes les administracions.
 
“Aquesta proposta suposa un canvi d’actitud del govern central. Ara ja no s’hauria de perdre temps en debats, no toca, ara el que cal de veritat és que totes les administracions ens posem i treballem de forma coordinada, elaborem i licitem els projectes amb la màxima agilitat”, ha explicat Poveda.
 
Per fer realitat al més aviat possible tots aquests projectes, Poveda proposa crear un organisme de coordinació entre totes les administracions, per tal de fer un correcte seguiment. “Volem que es puguin complir els terminis. Per això ara toca deixar de mirar al passat i mirar cap al futur”, ha afegit.
 
D’altra banda, Antoni Poveda ha recordat la progressiva disminució de les aportacions de l'Estat en l'àmbit de l'Autoritat del Transport Metropolità (ATM), que ha estat de gairebé el 50% en els darrers anys. "L'evolució del finançament del transport públic de la Regió Metropolitana de Barcelona ha evidenciat una clara disminució dels recursos aportats per l'Estat des del 2008, en contraposició a la Generalitat, l'Ajuntament de Barcelona i l'AMB, que han incrementat la seva inversió any rere any. Concretament, l'Estat ha passat d'aportar 173,5 milions el 2008 a 98 milions el 2016”, ha recordat. “És imprescindible que aquest pressupost es recuperi, per tal de millorar la mobilitat en general i millorar i incrementar també l’oferta del transport públic metropolità”, ha afegit.
 
Poveda destaca en aquest sentit la necessitat d'una llei estatal de finançament del transport públic que ha de permetre estabilitzar les aportacions de l'Estat.

Acceda para comentar como usuario Acceda para comentar como usuario
¡Deje su comentario!
Normas de Participación
Esta es la opinión de los lectores, no la nuestra.
Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios inapropiados.
La participación implica que ha leído y acepta las Normas de Participación y Política de Privacidad
www.elfar.cat • Términos de usoPolítica de PrivacidadMapa del sitio
© 2017 • Todos los derechos reservados
Powered by FolioePress