Aviso sobre el Uso de cookies: Utilizamos cookies propias y de terceros para mejorar la experiencia del lector y ofrecer contenidos de interés. Si continúa navegando entendemos que usted acepta nuestra política de cookies. Ver nuestra Política de Privacidad y Cookies
Viernes, 31 de marzo de 2017 | Leída 27 veces
COMARCA

El 15% de les empreses i el 13% de la població està ocupada en el sector turístic

Guardar en Mis Noticias.

L’ocupació hotelera del 2016 ha estat la més elevada dels darrers vuit anys, amb un creixement del turisme de negocis

[Img #14938]Les dades d’aquest 2016 mostren com el sector turístic continua sent un sector dinàmic en el conjunt de l’economia de la comarca, segons l'informe d'impacte del sector fet públic per l'Observatori Comarcal del Baix Llobregat.

 

El pes del sector turístic en el conjunt de l’estructura productiva de la comarca supera al pes que té aquest sector en l’Àmbit Territorial Metropolità i en el conjunt de Catalunya. El 15% de les empreses i el 13% de la població ocupada del Baix Llobregat desenvolupen activitats turístiques. A la vegada, l'11% del total de la població ocupada en el sector turístic de Catalunya desenvolupa la seva activitat al Baix Llobregat.

 

Barcelona se situa entre les ciutats d’Europa que celebren un major nombre de convencions i fires internacionals. L’ocupació hotelera de la comarca es veu afectada de manera positiva per aquestes, tant per l’augment d’ocupació detectada com per l’augment de la mitjana tarifària detectada.

 

El creixement del flux de turistes estrangers i l’increment del client nacional mostren el creixement de la demanda que dibuixaven les expectatives per aquest any.

 

L’ocupació hotelera del 2016 presenta la mitjana més elevada dels darrers vuit anys (73% del total de l’oferta). El turisme MICE o de negocis creix al Baix Llobregat, representant el 52% del total d’estades als hotels.

 

Segons fonts del Consorci de Turisme del Baix Llobregat, el futur del sector demanda una major especialització en l’oferta, considerant els diferents perfils del turista com també els diversos canals d’informació i comunicació a disposició dels mateixos.

 

Per a potenciar i dinamitzar aquest sector, s’està treballant en diverses iniciatives relacionades amb la promoció turística de la comarca i en l’estratègia 2.0 per potenciar el turisme de reunions, familiar, esportiu i gastronòmic, així com la creació d’una xarxa de senders única per la comarca, en la que el camí del riu Llobregat és el principal eix vertebrador.

 

Destaquen també les darreres campanyes de promoció que s’estan fent sota el nou lema A un salt de Barcelona, com l'acció adreçada al públic familiar El Supermes, que té per objectiu posicionar el Baix Llobregat com un parc d’oci de Barcelona.

 

Hi ha propostes i experiències singulars a espais com les Coves de Montserrat de Collbató, Catalunya en Miniatura, la cripta de Gaudí de la Colònia Güell, el Parc arqueològic Mines de Gavà o els Espais Naturals del Delta de Llobregat. També en destaquen la feina del col·lectiu de restaurants Sabors de l’horta, amb propostes gastronòmiques basades en el producte fresc del Parc Agrari del Baix Llobregat.

Acceda para comentar como usuario Acceda para comentar como usuario
¡Deje su comentario!
Normas de Participación
Esta es la opinión de los lectores, no la nuestra.
Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios inapropiados.
La participación implica que ha leído y acepta las Normas de Participación y Política de Privacidad
www.elfar.cat • Términos de usoPolítica de PrivacidadMapa del sitio
© 2017 • Todos los derechos reservados
Powered by FolioePress