Aviso sobre el Uso de cookies: Utilizamos cookies propias y de terceros para mejorar la experiencia del lector y ofrecer contenidos de interés. Si continúa navegando entendemos que usted acepta nuestra política de cookies. Ver nuestra Política de Privacidad y Cookies
Jueves, 20 de abril de 2017 | Leída 10 veces
VILADECANS

Els alumnes testen un innovador programari d’Entorns Personals d’Aprenentatge

L’acció s’emmarca dins del projecte europeu IMAILE, en el qual Viladecans treballa des de fa tres anys amb les ciutats de Halmstad (Suècia) i Konnevesi (Finlàndia), així com la regió alemanya de Sachsen Anhalt

Quatre centres educatius de Viladecans –Col·legi Sagrada Família, Col·legi Teide, Escola Marta Mata i Institut Torre Roja– estan testant un nou programari tecnològic d’Entorns Personals d’Aprenentatge en matèries de Biologia, Matemàtiques, Física i Química, dins del projecte IMAILE, cofinançat per la Unió Europea. Dos projectes educatius han estat escollits després d’any i mig de desenvolupament del projecte: el prototip AMIGO, proposta liderada per l’editorial Edebé (Barcelona) i YIPTREE, proposta liderada per l’empresa finlandesa Almerin KY. L’alumnat viladecanenc està testant el prototip AMIGO entre els dies 18 i 21 d'abril i, del 22 al 25 de maig, ho farà amb YIPTREE.

 

Viladecans treballa des de fa tres anys amb les ciutats de Halmstad (Suècia), Konnevesi (Finlàndia) i amb la regió alemanya de Sachsen Anhalt en un projecte europeu d’I+D+I per desenvolupar entorns personals d’aprenentatge (PLE-Personal Learning Environments), amb l’objectiu que l’alumnat adquireixi les competències educatives de manera personalitzada mitjançant un nou programari tecnològic. L'IMAILE –Innovative Methods for Award procedures in ICT Learning Europe– és un projecte d’investigació, desenvolupament i innovació en dues vessants. D’una banda, l’educativa, ja que pretén identificar i sumar tecnologies i serveis innovadors per proveir de PLE als professors en els àmbits de Biologia, Matemàtiques, Física i Química. Per aconseguir-ho, s’ha dissenyat un programari operatiu en qualsevol dispositiu i que ajuda l'alumnat a adquirir les competències educatives necessàries de forma personalitzada. I d’altra, en la compra pública, ja que, per millorar l'eficiència en la gestió dels recursos, s’ha realitzat un innovador procés de compra pública precomercial entre els participants del projecte, la primera a Europa en aquest àmbit.

 

Ara ha arribat el moment en què els centres educatius provin els prototips per garantir que els PLE donen resposta a les necessitats educatives de docents, alumnes i famílies. Les dues propostes seleccionades finalment, després d’aquest concurs a nivell europeu, han preparat un primer prototip que s'està començant a provar en entorns reals, és a dir, en aules amb alumnes i docents de primària i secundària dels quatre compradors públics: Viladecans, Halmstad (Suècia), Konnevesi (Finlàndia) i Sachsen-Anhlat (Alemanya).

 

En el cas de Viladecans, el primer prototip AMIGO (proposta liderada per Edebé) s’està provant en quatre centres educatius de la ciutat entre els dies 18 i 21 d'abril. Els centres són: Col·legi Sagrada Família, Col·legi Teide, Escola Marta Mata i Institut Torre Roja. Un total de 430 alumnes i 23 docents treballen les unitats didàctiques programades per a aquesta setmana amb aquest prototip. L'objectiu és doble: per una banda, aquesta prova ha de servir als proveïdors per poder avaluar com els prototips contribueixen a fer front als reptes identificats a l'inici del projecte i, per l’altra, detectar possibles errors o possibilitats de millora per poder perfeccionar l'eina. 

 

Els proveïdors recolliran els comentaris i suggeriments de docents i alumnes per millorar l'eina d'acord amb les necessitats dels qui seran els usuaris finals: docents i alumnes. Després d'aquesta primera ronda de prova, el proveïdor disposarà d'uns mesos per adaptar i millorar l'eina. El prototip adaptat serà provat de nou pels mateixos alumnes i docents a principis del següent curs. Els objectius de la segona ronda de prova tornaran a ser els mateixos: valorar com l'eina ajuda a aconseguir els reptes identificats i obtenir el feedback de professorat i alumnat.

 

Del 22 al 25 de maig, els mateixos alumnes i docents provaran el segon prototip, YIPTREE (proposta liderada per Almerin KY), i es repetirà el mateix procés. Després del primer test i recollida d'observacions de docents i alumnes, el proveïdor podrà incorporar els canvis i millores oportunes per perfeccionar l'eina que serà provada de nou a principis del següent curs. Els dos prototips seran sotmesos als mateixos processos a Halmstad (Suècia), Konnevesi (Finlàndia) i Sachsen Anhalt (Alemanya).

 

El resultat final seran, doncs, dos prototips d'Entorns Personals d'Aprenentatge innovadors que donin resposta a les necessitats definides per propis usuaris finals i llestos per comercialitzar un cop finalitzi el projecte IMAILE. 

¡Deje su comentario!
Normas de Participación
Esta es la opinión de los lectores, no la nuestra.
Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios inapropiados.
La participación implica que ha leído y acepta las Normas de Participación y Política de Privacidad
www.elfar.cat • Términos de usoPolítica de PrivacidadMapa del sitio
© 2017 • Todos los derechos reservados
Powered by FolioePress