Aviso sobre el Uso de cookies: Utilizamos cookies propias y de terceros para mejorar la experiencia del lector y ofrecer contenidos de interés. Si continúa navegando entendemos que usted acepta nuestra política de cookies. Ver nuestra Política de Privacidad y Cookies
Miércoles, 17 de mayo de 2017 | Leída 32 veces
COMARCA

CCOO i UGT reivindiquen participar en la transformació de l’autovia B-23

Guardar en Mis Noticias.

Per tal de millorar la manera d’accedir als centres de treball i fer seguiment de les obres que es puguin desenvolupar

Els sindicats CCOO i UGT del Baix Llobregat volen participar en la transformació de l’autovia B-23 per fer-la més segura i sostenible, després de l'acord signat recentment entre el Departament de Territori i Sostenibilitat de Catalunya, l’Àrea Metropolitana de Barcelona i els ajuntaments de Sant Joan Despí, d’Esplugues de Llobregat i de Sant Just Desvern. Així, el conseller, els alcaldes i l’alcaldessa d’aquest municipis es comprometen a crear una taula de treball perquè l’autopista B23 esdevingui més urbana més sostenible al seu pas per aquell territori.

 

Aquesta notícia incloïa algunes línies de treball concretes, com la reclamació de la titularitat d’aquesta via a l’Estat, la creació d’un carril bus-VAO (vehicles d’alta ocupació), el disseny d’aparcaments per permetre la connectivitat amb el transport públic i l’ampliació de la xarxa per a la circulació de bicicletes.

 

CCOO del Baix Llobregat creu necessari millorar el model de mobilitat, el qual "està provocant importants impactes sobre la salut de les persones (el trànsit de vehicles és el principal generador de contaminació atmosfèrica) i incrementa els riscos de patir accidents laborals (els accidents in itinere són una de les primeres causes de mortalitat a la feina)".

 

La connexió de la B23 amb l’avinguda Diagonal és un dels accessos principals a Barcelona, per on transiten al voltant de 120.000 vehicles diàriament. Però també és un important corredor pel transport col·lectiu, ja que també hi circulen més de 400 autobusos i autocars. Per tot això, el sindicat va elaborar fa uns anys una proposta tècnica per tal de generar un nou vial per al transport públic, reorganitzant els carrils actualment existents i que estaven adaptats per a circular a 120 km/h. "La seva amplada ja no es correspon als usos i les limitacions actuals, sobre tot durant els episodis de contaminació atmosfèrica", asseugren.

 

UGT i CCOO del Baix Llobregat ha preparat conjuntament una carta, adreçada als titulars de les administracions esmentades, per sol·licitar formalment la seva incorporació a la taula sobre la B23. Amb aquesta notificació, els sindicats majoritaris reiteren la seva voluntat "per tal de millorar la manera d’accedir als centres de treball (una part important es fan per aquesta autopista), així com per participar al seguiment de les obres que es puguin desenvolupar a la zona, contribuint a la seva seguretat".

 

 

 

 

Acceda para comentar como usuario Acceda para comentar como usuario
¡Deje su comentario!
Normas de Participación
Esta es la opinión de los lectores, no la nuestra.
Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios inapropiados.
La participación implica que ha leído y acepta las Normas de Participación y Política de Privacidad
www.elfar.cat • Términos de usoPolítica de PrivacidadMapa del sitio
© 2017 • Todos los derechos reservados
Powered by FolioePress