Aviso sobre el Uso de cookies: Utilizamos cookies propias y de terceros para mejorar la experiencia del lector y ofrecer contenidos de interés. Si continúa navegando entendemos que usted acepta nuestra política de cookies. Ver nuestra Política de Privacidad y Cookies
Jueves, 25 de mayo de 2017 | Leída 45 veces
OPINIÓ

La mobilitat sostenible és el camí

Guardar en Mis Noticias.

[Img #15560]PILAR DÍAZ.

Alcaldessa d'Esplugues.

 

Lluitar contra la contaminació a l’àrea metropolitana ha de ser una acció prioritària per part de les administracions que tenen les competències per fer-ho. És imprescindible un canvi d’hàbits, com les mesures restrictives que ja s’estan proposant en l’àmbit metropolità, però també una major conscienciació per part de la ciutadania, que ens faci deixar el vehicle privat que contamina i el substituïm pel vehicle elèctric, la bici o el transport públic.

 

Per això són tan importants les notícies que hem tingut les darreres setmanes per avançar cap a l’arribada del metro a la ciutat, la transformació de l’autopista en via urbana o l’increment del servei de tramvia, que ha demostrat ser un mitjà molt útil, ecològic i molt ben valorat per la ciutadania.

 

El perllongament de la L3 de metro, la línia verda, fins al centre d’Esplugues, passant pel barri de Finestrelles i l’Hospital Sant Joan de Déu, és tota una fita històrica que posarà fi al greuge que té Esplugues i la comarca del Baix Llobregat, com a única ciutat fronterera amb Barcelona sense metro, tret de la parada de Can Vidalet situada en el límit amb l’Hospitalet. Fins i tot el conseller de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat, Josep Rull, va reconèixer aquest greuge durant la seva recent visita a Esplugues.

 

La gran novetat és que ara hem posat data i quantitat econòmica necessària per fer realitat el projecte. Estarem molt a sobre per fer complir els compromisos i els terminis.

 

La futura transformació de l’autopista B-23 en una via urbana al seu pas pels municipis d’Esplugues, Sant Just i Sant Joan Despí també contribuirà sens dubte a avançar cap a una mobilitat sostenible. Fa pocs dies els tres ajuntaments i l’AMB vam acordar la creació d’una taula de treball per impulsar aquest ambiciós projecte que per convertir en una via urbana els 5 quilòmetres de l’actual autopista. A la vegada, vam consensuar que el Govern de Catalunya demanarà el traspàs d’aquest tram de la B-23 a l’Estat, de manera que vagi acompanyat dels recursos econòmics necessaris per al seu manteniment i la realització dels projectes pendents, com ara el carril BUS VAO.

 

Acceda para comentar como usuario Acceda para comentar como usuario
¡Deje su comentario!
Normas de Participación
Esta es la opinión de los lectores, no la nuestra.
Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios inapropiados.
La participación implica que ha leído y acepta las Normas de Participación y Política de Privacidad
www.elfar.cat • Términos de usoPolítica de PrivacidadMapa del sitio
© 2017 • Todos los derechos reservados
Powered by FolioePress