Aviso sobre el Uso de cookies: Utilizamos cookies propias y de terceros para mejorar la experiencia del lector y ofrecer contenidos de interés. Si continúa navegando entendemos que usted acepta nuestra política de cookies. Ver nuestra Política de Privacidad y Cookies
Jueves, 1 de junio de 2017 | Leída 50 veces
OPINIÓ

Ens hi juguem el futur

Guardar en Mis Noticias.

[Img #15641]NÚRIA MARÍN.

Alcaldessa de L'Hospitalet.

 

L’Hospitalet comptarà el 2019 amb tres noves estacions de metro. Si es compleixen les previsions, el Govern de la Generalitat invertirà, en els propers dos anys, 51 milions d’euros per finalitzar les estacions de Provençana i Ildefons Cerdà de l’L10 Sud i l’estació d’Ernest Lluch de l’L5. D’aquesta manera veurem satisfeta una reivindicació compartida entre societat i Ajuntament, en què grups polítics, ciutadania i entitats hem anat de la mà, i que ha evitat la discriminació dels veïns de L’Hospitalet.

 

Unes estacions que milloraran la mobilitat a la ciutat i l’accés al nus d’Ildefons Cerdà i a equipaments de país com ara la Ciutat de la Justícia, disminuint el trànsit a la Granvia i afavorint l’ús del transport públic. Amb les tres noves estacions, L’Hospitalet passarà a disposar de 20 parades de metro, totes adaptades a persones amb mobilitat reduïda.

 

Un acord que ha estat producte del diàleg i del sentit comú que han presidit les negociacions entre Ajuntament, Generalitat de Catalunya, veïns i veïnes. En aquest cas, l’executiu català —a través del vicepresident Oriol Junqueras i el conseller Rull— ha estat sensible a la demanda de la ciutat i dels seus veïns i de les seves veïnes, que no veien raonable que el metro passés per davant de casa seva sense aturar-s’hi.

 

M’agradaria que aquest anunci serveixi per renovar el ferm compromís de totes les administracions per desenvolupar un transport públic metropolità de qualitat. Ja és una realitat l’L9 Sud que connecta zones de Barcelona, L’Hospitalet i el Prat amb l’aeroport, la Fira i altres zones d’interès, i està en marxa l’L10 Sud, però no em puc estar de recordar altres compromisos pendents respecte al transport públic igualment importants com són la construcció del tram central de l’L9, el perllongament de l’L3 fins a l’Hospital Sant Joan de Déu —equipament de referència pediàtrica per a Barcelona, el Baix Llobregat i L’Hospitalet— i la finalització de l’L10 fins a la Zona Franca.

 

És ben cert que amb el tema de les infraestructures del transport ens hi juguem el futur i només amb la seva millora i universalització aconseguirem disminuir l’ús del vehicle privat, millorar l’aire que respirem i fer de les nostres ciutats espais més sostenibles.

Acceda para comentar como usuario Acceda para comentar como usuario
¡Deje su comentario!
Normas de Participación
Esta es la opinión de los lectores, no la nuestra.
Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios inapropiados.
La participación implica que ha leído y acepta las Normas de Participación y Política de Privacidad
www.elfar.cat • Términos de usoPolítica de PrivacidadMapa del sitio
© 2017 • Todos los derechos reservados
Powered by FolioePress