Aviso sobre el Uso de cookies: Utilizamos cookies propias y de terceros para mejorar la experiencia del lector y ofrecer contenidos de interés. Si continúa navegando entendemos que usted acepta nuestra política de cookies. Ver nuestra Política de Privacidad y Cookies
Lunes, 19 de junio de 2017 | Leída 26 veces
SANT VICENÇ DELS HORTS

Un centenar d'empreses assisteixen a una jornada al Molí dels Frares

Guardar en Mis Noticias.

Durant l’acte es va aprofitar per presentar les subvencions destinades a l’activitat econòmica d’enguany

[Img #15835]Diverses empreses i càrrecs institucionals van debatre dijous a Sant Vicenç dels Horts sobre els beneficis de vincular els negocis al territori. L’acte, organitzat per l’Ajuntament de Sant Vicenç dels Horts sota el títol Jornada Empresa i Territori, va tenir lloc a l’edifici municipal del Molí dels Frares.

L’alcaldessa de Sant Vicenç dels Horts, Maite Aymerich, va destacar la importància d’aquest arrelament: “Moltes empreses poden estar a Sant Vicenç dels Horts, però el que busquem és que aquestes empreses siguin de Sant Vicenç dels Horts”. Precisament, la màxima representant municipal va destacar que “aquests vincles són un dels principals símbols d’identitat” per a moltes entitats. 

En aquest sentit, el director general de Promoció Econòmica, Competència i Regulació de la Generalitat, Albert Castellanos, va subratllar la necessitat d’”implicar tots els agents del territori”. En aquest sentit, l’Ajuntament va oferir informació dels diferents serveis a disposició de les empreses per vincular els seus negocis al territori, com ara l’Oficina Municipal d’Informació al Consumidor (OMIC) o els departaments d’Igualtat i Emprenedoria i el Servei Local de Català. Castellanos va subratllar també la importància que els treballadors i les treballadores es vegin com una part important del projecte d’una companyia, i no només com a assalariats. 

Pel que fa al món empresarial, el president del Grup Bonpreu Esclat, Joan Font, va subratllar la importància d’escoltar allò que diu el consumidor, i no fer prescripció: “La nostra feina no és jutjar si el client s’equivoca o no, sinó cobrir les seves necessitats”. En aquesta línia, va posar l’accent en atendre als consumidors en la seva llengua, perquè, segons va reblar, “fer-los canviar d’idioma és impensable”

Al seu torn, el gerent de la cooperativa Agrosocial, Rafael Vidal, va apuntar que “encara hi ha camp per córrer” en el seu àmbit, el de l’economia social, i va mostrar la seva voluntat de seguir treballant en aquesta línia. Alhora, Vidal va deixar clar que la seva companyia “és una empresa, no un ONG, i té com a objectiu maximitzar el benefici econòmic”. Ara bé, “cada euro de benefici s’invertirà a crear llocs de treball per als col·lectius més vulnerables”, va concloure el gerent d’Agrosocial. 

 

Reconeixement per a la conciliació 

 

L’alcaldessa, Maite Aymerich, i la regidora d’Igualtat, Yolanda Artigas, van fer un reconeixement al Centre Diari Sant Josep i a l’empresa Carbonnel, per facilitar la conciliació familiar i laboral dels seus membres. També es va posar en valor que aquestes entitats permeten al seu personal organitzar-se la jornada, i tenen un 65% de dones en la seva plantilla, respectivament.

Els departaments d’Empresa, Igualtat, Consum i el Servei Local de Català de l’Ajuntament de Sant Vicenç dels Horts van informar a més de cent empresaris i empresàries assistents dels recursos que el consistori ofereix. Precisament, van entregar un llapis amb tota la informació just abans de la sessió de networking que va tenir lloc al Jardí del Molí dels Frares per cloure l’acte. 

Durant l’acte es va aprofitar per presentar les subvencions destinades a l’activitat econòmica d’enguany. Les subvencions presentades són per modernitzar comerços, per contractar persones desocupades del municipi, per assistència a fires, i per a nous autònoms que en total sumen 300.000€ euros.

El Servei Local de Català va posar de manifest que ofereix eines i recursos per millorar l’ús de la llengua en els documents i diferents de canals de comunicació d’empreses i comerços, per aconseguir fidelitzar així els clients, ja que més d’un 90% de la població vicentina entén el català. Per la seva banda, l’OMIC va exposar durant l’acte que ajuda a les empreses a preveure i solucionar conflictes o desavinences amb els clients, per defensar així els consumidors. 

Per últim, el Servei d’Igualtat dóna les pautes necessàries a les empreses per vetllar per la conciliació laboral i familiar, mentre que el servei d’Empresa aporta respostes integrals pels reptes que es plantegen les empreses.

Acceda para comentar como usuario Acceda para comentar como usuario
¡Deje su comentario!
Normas de Participación
Esta es la opinión de los lectores, no la nuestra.
Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios inapropiados.
La participación implica que ha leído y acepta las Normas de Participación y Política de Privacidad
www.elfar.cat • Términos de usoPolítica de PrivacidadMapa del sitio
© 2017 • Todos los derechos reservados
Powered by FolioePress