Estigues ben informat de tot el que passa a casa nostra
Martes, 21 de noviembre de 2017
Última actualización: 15:45
Secciones
Aviso sobre el Uso de cookies: Utilizamos cookies propias y de terceros para mejorar la experiencia del lector y ofrecer contenidos de interés. Si continúa navegando entendemos que usted acepta nuestra política de cookies. Ver nuestra Política de Privacidad y Cookies
Miércoles, 21 de junio de 2017 | Leída 29 veces
MARTORELL

L’Ajuntament impulsa una taula de treball per millorar la mobilitat al polígon de SEAT

Guardar en Mis Noticias.

La creació del polígon logístic de l’empresa Mercadona molt a prop de la factoria de SEAT ha provocat un increment de circulació

[Img #15873]L’Ajuntament de Martorell està impulsant la creació d’una taula de treball conjuntament amb els consistoris d’Abrera i de Sant Esteve Sesrovires, SEAT, el seu comitè d’empresa i el Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat, amb l'objectiu de millorar la mobilitat a les entrades i sortides del polígon de l’empresa automobilística en diverses franges horàries, a causa de la intensa circulació de vehicles.

 

Paral·lelament, el consistori aposta per instal·lar bandes rugoses i senyalització vertical per tal d’evitar alguns excessos de velocitat que es produeixen prop d’un pas de vianants proper a l’entrada del Centre Tècnic. Aquesta proposta es va posar de relleu en el Ple Municipal celebrat dilluns.

 

La creació del polígon logístic de l’empresa Mercadona molt a prop de la factoria de SEAT ha provocat, segons va dir l’alcalde Xavier Fonollosa, “un increment de circulació de centenars de camions i de treballadors en aquest punt, sobretot en hores punta, que genera dificultats de circulació”.

 

Fonollosa va exposar que “la problemàtica se solucionarà amb l’execució de dos plans directors urbanístics en els quals ja s’està treballant: el d’Infraestructures i el d’Activitat Econòmica, ja que incorporen la creació d’una estació de ferrocarrils de rodalies i del cinturó oest, una important infraestructura que desviaria el vial SEAT per sobre del polígon i que comportaria la creació de 2 rotondes d’enllaç directe a l’A-2 i l’AP-7 per una banda i amb la B-40, el quart cinturó d’Abrera a Viladecavalls, per l’altra”.

 

El regidor d’Hisenda i Seguretat Ciutadana, Josep Casasayas, va afegir que “una de les dificultats d’aquesta actuació és posar d’acord els tres ajuntaments per fer el desdoblament per la part oest del gran vial SEAT. A Martorell veiem molt bé tenir dues vies de sortida amb connexió a les grans vies, però l’Ajuntament d’Abrera no ho veu igual i posa problemes”. Per altra banda, va dir, “quan es van fer les dues rotondes a la sortida de Martorell que fa servir el personal de SEAT per sortir a l’autovia es plantejava al Ministeri de Foment, titular de la via, que fés un vial paral·lel i que connectés la rotonda a l’autovia per no haver d’entrar a l’antiga Nacional 2. Però Carreteres de l’Estat no ho va veure adient, tot i que seria una gran solució”.

 

D’altra banda, sobre el pas de vianants situat al costat del Centre Tècnic de SEAT on ja hi ha hagut algun accident entre vianants i vehicles, Casasayas va explicar que “una possible actuació la contemplem al Pla de Mobilitat de Martorell. Consisteix en posar bandes rugoses per a que els vehicles disminueixin la velocitat i reforçar la senyalització vertical perquè tothom sigui conscient que s’ha d’anar més a poc a poc”. Alhora, apuntava, “es proposarà la reduccció dels dos carrils d’entrada a la rotonda a un carril, sempre que aquest fet no provoqui grans cues”.

 

Acceda para comentar como usuario Acceda para comentar como usuario
¡Deje su comentario!
Normas de Participación
Esta es la opinión de los lectores, no la nuestra.
Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios inapropiados.
La participación implica que ha leído y acepta las Normas de Participación y Política de Privacidad
www.elfar.cat • Términos de usoPolítica de PrivacidadMapa del sitio
© 2017 • Todos los derechos reservados
Powered by FolioePress