Aviso sobre el Uso de cookies: Utilizamos cookies propias y de terceros para mejorar la experiencia del lector y ofrecer contenidos de interés. Si continúa navegando entendemos que usted acepta nuestra política de cookies. Ver nuestra Política de Privacidad y Cookies
Martes, 4 de julio de 2017 | Leída 48 veces
COMARCA

Govern i ajuntaments analitzen el creixement i les previsions de futur de l'aeroport

Guardar en Mis Noticias.

Rull ha afirmat que la voluntat del Departament és augmentar la capacitat de la instal·lació del Prat, però sense canviar-ne la configuració

[Img #16046]El conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull, s’ha reunit avui amb representants dels ajuntaments del Prat de Llobregat, Castelldefels, Gavà, Sant Boi de Llobregat, Sitges i Viladecans per analitzar el creixement i les perspectives de futur de l’aeroport de Barcelona-el Prat. El conseller i els representants municipals han acordat treballar per definir una proposta conjunta sobre la configuració i l’operativa més òptimes de la instal·lació, que pot arribar al límit de la seva capacitat els primers anys de la propera dècada si continua el ritme de creixement actual.  


Rull ha afirmat que la voluntat del Departament és augmentar la capacitat de l’aeroport del Prat, però sense canviar-ne la configuració. “L’actual  funcionament amb pistes segregades és la millor manera de minimitzar l’impacte acústic que pateixen els ciutadans, ara és raonable, i en cap cas farem res que incrementi aquesta afectació”, ha assegurat.
 
Per a Rull, “la capacitat dels aeroports catalans s’han de gestionar de manera complementària”, per això, s’ha compromès davant els representants municipals a treballar conjuntament en una proposta sobre la configuració i l’operativa de l’aeroport, que “tindrà en compte que els aeroports de Girona i Reus actuen com a quarta pista del Prat”.

 

Per al conseller, “el sistema aeroportuari català presenta unes característiques de connectivitat ferroviària i en temps de viatges que permet concebre i gestionar el sistema de manera complementària, aprofitant la infraestructura existent i preservant els aspectes ambiental, de qualitat de l’entorn i socials que preocupen als municipis i al Govern català". El responsable de Territori ha deixat clar que “no es canviarà l’actual configuració de l’aeroport, amb pistes segregades”.
 
L’aeroport de Barcelona-el Prat té una capacitat acreditada de 55 milions de passatgers anuals. L’any passat la instal·lació va rebre 44 milions de passatgers i enguany ja registra un creixement acumulat (gener-maig) del 8%. A aquest ritme, l’aeroport pot tancar el 2017 amb prop de 48 milions de passatgers, que és molt a prop del 90% de la seva capacitat.
 
Tenint en compte aquestes dades, el Govern i els ajuntaments han mostrat la necessitat d’analitzar les diverses opcions possibles i consensuar una proposta sobre com cal gestionar aquest creixement, en el marc del Pla estratègic de l’aviació a Catalunya, horitzó 2030, que està elaborant el Departament de Territori i Sostenibilitat i de la revisió del pla director d’aquesta infraestructura que ha impulsat Aena.
 
En la reunió, a més del conseller Rull, han participat els alcaldes del Prat de Llobregat, Lluís Tejedor; l’alcaldessa de Castelldefels, Maria  Miranda; l’alcaldessa de Gavà, Raquel Sánchez; el primer tinent d’alcalde de Sant Boi de Llobregat, José Ángel Carcelén; el primer tinent d’alcalde de Viladecans, Pere Gutiérrez; i segon tinent d’alcalde de Sitges, Jordi Mas.

Acceda para comentar como usuario Acceda para comentar como usuario
¡Deje su comentario!
Normas de Participación
Esta es la opinión de los lectores, no la nuestra.
Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios inapropiados.
La participación implica que ha leído y acepta las Normas de Participación y Política de Privacidad
www.elfar.cat • Términos de usoPolítica de PrivacidadMapa del sitio
© 2017 • Todos los derechos reservados
Powered by FolioePress