Aviso sobre el Uso de cookies: Utilizamos cookies propias y de terceros para mejorar la experiencia del lector y ofrecer contenidos de interés. Si continúa navegando entendemos que usted acepta nuestra política de cookies. Ver nuestra Política de Privacidad y Cookies
Viernes, 21 de julio de 2017 | Leída 30 veces
ÀREA METROPOLITANA

El transport públic metropolità continua creixent

Guardar en Mis Noticias.

Supera els 353 milions de viatgers entre gener i juny del 2017, un 5,5% més que el mateix període de l'any anterior

[Img #16262]Entre el gener i el juny del 2017, un total de 353,69 milions de viatgers han utilitzat el sistema de transport públic de metro i autobús (gestió directa i indirecta) de l'Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB), volum que representa un increment del 5,5% respecte al mateix període del 2016. Aquesta xifra torna a superar el rècord històric de viatgers del transport públic d’un primer semestre.
 
“Aquest creixement implica que, entre el gener i el juny, als transports públics de l’AMB s'hi han incorporat fins a 18,42 milions de nous viatgers respecte al mateix període del 2016”, explica el vicepresident de Mobilitat i Transport de l’AMB, Antoni Poveda. “I tot això malgrat que el sistema de transport metropolità està sofrint diverses jornades de reivindicacions laborals i aturades”, ha remarcat Poveda.
 
Paral·lelament, s’ha detectat un increment diari de circulació de vehicles en les principals vies d’accés a la metròpolis, que ha estat de l’entorn d’un 4,5% en els primers mesos de l’any. En el cas de les mercaderies, també s’ha detectat un increment, entorn el 10%, de tones transportades al port i a l’aeroport. Aquests dos indicadors corroboren l’increment de transport privat, que està col·lapsant les vies d’accés a Barcelona i l’entorn metropolità, i accentua la preocupació pels nivells de contaminació atmosfèrica.

 

Xarxa de metro i autobús


Entre el gener i el juny del 2017, la tendència de l’evolució de viatgers a la xarxa de metro i autobús de TMB ha continuat creixent respecte del mateix període de l’any anterior, amb un total de 308,16 milions de viatgers. En conjunt, les línies de gestió directa de bus i metro han guanyat 16,14 milions de nous viatgers, fet que representa un increment del 5,5%respecte del mateix període de l’any passat.
 
Concretament, i malgrat les aturades del servei per reivindicacions laborals, la xarxa de metro ha experimentat un notable increment del passatge del 5,8% respecte al mateix període de l’any anterior. En total, entre el gener i el juny del 2017 s'hi van fer 203,17 milions de viatges. En total, el metro va guanyar 11,12 milions de viatgers.
 
Pel que fa als autobusos regulars de TMB, han experimentat un augment del 5,2%. S’han guanyat 5,05 milions de viatgers, fins arribar als 102,50 milions de viatgers durant aquests sis mesos.
 
“En aquest cas, considerant calendaris homogenis, l’increment de viatgers seria del 5,6% a la xarxa de metro i del 4,9% en els servei d’autobusos de Transports de Barcelona”, ha apuntat Poveda.


Els serveis d'autobús de gestió indirecta de l'AMB han tornat a registrar, entre el gener i el juny del 2017, un important increment de viatgers del 5,3% respecte al mateix període de l’any anterior. Amb més de 2,28 milions de nous viatgers, i mantenint la tendència a l’alça dels darrers anys, els serveis de gestió indirecta han arribat en total als 45,53 milions de viatgersdurant aquests primers sis mesos de l’any.
 
L'augment s'ha registrat tant en els serveis no integrats tarifàriament (Aerobús i Barcelona City Tour, que s'han incrementat en un 2,8% i un 3,4% respectivament) com en els integrats, que han crescut un 5,5%.


Els serveis diürns en l’àmbit del Baix Llobregat han tingut un comportament positiu. Especialment en el cas de l’enregistrat en la línia que uneix el Prat de Llobregat amb el polígon industrial Pratenc i la ZAL, amb un increment del 30,7%. La resta, amb l’excepció del servei de l’Hospitalet i el Prat, que es manté (-0,3%), presenta increments d’entre el 4 i el 5%: les línies urbanes d’Esplugues de Llobregat i Sant Just Desvern (4,9%), les línies urbanes de Sant Feliu de Llobregat (4,8%), el servei de Castelldefels (4,6%), la Concessió U2 (St. Boi, St. Joan Despí, Cornellà) (4%) i la Concessió U1 (Gavà i Viladecans) (3,9%).


El servei diürn del Barcelonès Nord ha experimentat un important increment de viatgers del 8,1%, confirmant així la tendència positiva dels darrers anys.


Els serveis diürns prestats a la ciutat de Barcelona han tingut també resultats positius. El servei Horta-Gràcia ha incrementat els viatgers en un 2,7% i el de Nou Barris, similar, amb un creixement del 2,4%. La línia del Port de Barcelona (línia 88) experimenta l’increment més elevat (12,3%) en aquest àmbit.


En els serveis nocturns (Nitbus) s’observa un creixement molt important de passatge al Baix Llobregat (8,4%) i, encara més important, a Barcelona i el Barcelonès Nord (11,3%), xifres que consoliden les elevades taxes de creixement i l’augment continuat de passatge dels darrers anys.

Acceda para comentar como usuario Acceda para comentar como usuario
¡Deje su comentario!
Normas de Participación
Esta es la opinión de los lectores, no la nuestra.
Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios inapropiados.
La participación implica que ha leído y acepta las Normas de Participación y Política de Privacidad
www.elfar.cat • Términos de usoPolítica de PrivacidadMapa del sitio
© 2017 • Todos los derechos reservados
Powered by FolioePress