Aviso sobre el Uso de cookies: Utilizamos cookies propias y de terceros para mejorar la experiencia del lector y ofrecer contenidos de interés. Si continúa navegando entendemos que usted acepta nuestra política de cookies. Ver nuestra Política de Privacidad y Cookies
Lunes, 4 de septiembre de 2017 | Leída 30 veces
COMARCA

Govern i ajuntaments reclamen al Ministeri de Foment que acceleri les obres de la B-40

Guardar en Mis Noticias.

Es preveu que les obres del Quart Cinturó entre Abrera i Terrassa finalitzin el 2020, de manera que hauran suposat un termini de 14 anys per executar 14 quilòmetres d’autovia

[Img #16415]El conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull, i els alcaldes i alcaldesses de Terrassa, Jordi Ballart; Viladecavalls, Cesca Berenguer; Abrera, Jesús Naharro; i d’Olesa de Montserrat, Pilar Puimedon, s’han reunit avui a la seu del Departament per fer front comú i reclamar al Ministeri de Foment que acceleri les obres per finalitzar l’últim tram de la B-40 (Quart Cinturó).

 

El Govern de la Generalitat i els representants municipals han posat de relleu que completar aquesta infraestructura és un factor estratègic per a les comunicacions en aquest àmbit territorial, en especial pel que fa a la competitivitat de les empreses.
 
L’autovia B-40 està executada des del 2010 en dos trams (Abrera-Olesa de Montserrat i Viladecavalls-Terrassa) però falta el tram central, la connexió Olesa-Viladecavalls. Aquest tram, que té sis quilòmetres, està en execució des de l’any 2009, amb períodes d’aturada fins que finalment es va reprendre el 2016. Es calcula que l’obra finalitzarà l’any 2020, de manera que hauran calgut 14 anys per acabar els 14 quilòmetres entre Abrera i Terrassa
 
Un estudi elaborat per l’Institut Cerdà per encàrrec de la Diputació de Barcelona i la patronal vallesana CECOT quantifica els beneficis que aportaria per a l’economia i les empreses la finalització i explotació del tram Abrera-Terrassa. L’estalvi intern de les empreses seria de sis milions d’euros anuals i l’estalvi en l’àmbit de la mobilitat, de 24 milions anuals. En termes de sostenibilitat, s’evitaria l’emissió de 6.700 tones anuals de CO2 i l’impacte macroeconòmic s’ha xifrat en 252 milions.

Acceda para comentar como usuario Acceda para comentar como usuario
¡Deje su comentario!
Normas de Participación
Esta es la opinión de los lectores, no la nuestra.
Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios inapropiados.
La participación implica que ha leído y acepta las Normas de Participación y Política de Privacidad
www.elfar.cat • Términos de usoPolítica de PrivacidadMapa del sitio
© 2017 • Todos los derechos reservados
Powered by FolioePress