Estigues ben informat de tot el que passa a casa nostra
Miércoles, 22 de noviembre de 2017
Última actualización: Martes, 21 de noviembre de 2017 18:00
Secciones
Aviso sobre el Uso de cookies: Utilizamos cookies propias y de terceros para mejorar la experiencia del lector y ofrecer contenidos de interés. Si continúa navegando entendemos que usted acepta nuestra política de cookies. Ver nuestra Política de Privacidad y Cookies
Viernes, 20 de octubre de 2017 | Leída 28 veces
SANT ANDREU DE LA BARCA

El retard de les obres per enllaçar l’AP-7 i l’A-2 arriba al Congrés dels Diputats

Guardar en Mis Noticias.

El grup parlamentari socialista ha presentat una pregunta a l’executiu espanyol perquè defineixi la situació legal dels treballs d'aquesta infrastructura

[Img #16987]El retard en l’execució de les obres per enllaçar l’autovia del Baix Llobregat (A-2) i l’autopista del Vallès (AP-7) ha arribat al Congrés dels Diputats. A petició de l’alcalde de Sant Andreu de la Barca, Enric Llorca, el grup parlamentari socialista ha presentat una pregunta a l’executiu espanyol perquè defineixi la situació legal de l’obra i digui quan és previst que es puguin reprendre els treballs d’una infraestructura que és cabdal per al futur dels municipis de l’entorn però també per a l’economia catalana.

 

Aquesta és la darrera acció de les que s’han dut a terme des de l’Ajuntament de Sant Andreu de la Barca per instar al Govern central a reprendre les obres d’aquesta infraestructura, que es van aturar el mes de desembre de l’any passat. Llorca ha recordat la "transcendència" de l'obra i ha subratllat "la necessitat d'acabar una infraestructura que és cabdal pel futur econòmic de la zona".

 

Les obres per a la construcció d'aquest enllaç, que comunicarà el Vallès amb el Baix Llobregat, van començar al desembre de 2006 i el projecte inicial preveia la construcció d'una carretera de 2,4 quilòmetres.

 

La primera aturada dels treballs va ser al 2010 per les retallades pressupostàries derivades de la crisi econòmica i des de llavors ha avançat amb dificultats.

 

L'objectiu de l'obra és connectar les dues vies amb un viaducte de 850 metres a una zona per la que passen cada dia més de 200.000 vehicles. La connexió, per la que està previst que cada dia passin 40.000 vehicles, evitaria fer una volta de 12 quilòmetres per carreteres comarcals.

 

La major part de l'obra està acabada des de fa 6 anys i durant els darrers dos anys s'han fet dues modificacions de l'obra, que ara s'ha aturat per fer-ne una tercera.

 

El Consell d'Estat ha d'aprovar ara aquestes modificacions, que han suposat la variació del pressupost, que ha passat de 50 a 76 milions d'euros.

Acceda para comentar como usuario Acceda para comentar como usuario
¡Deje su comentario!
Normas de Participación
Esta es la opinión de los lectores, no la nuestra.
Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios inapropiados.
La participación implica que ha leído y acepta las Normas de Participación y Política de Privacidad
www.elfar.cat • Términos de usoPolítica de PrivacidadMapa del sitio
© 2017 • Todos los derechos reservados
Powered by FolioePress