Aviso sobre el Uso de cookies: Utilizamos cookies propias y de terceros para mejorar la experiencia del lector y ofrecer contenidos de interés. Si continúa navegando entendemos que usted acepta nuestra política de cookies. Ver nuestra Política de Privacidad y Cookies
Miércoles, 25 de octubre de 2017 | Leída 57 veces
COMARCA

Gavà i Cornellà formen part de la nova Xarxa de Centres Municipals d’Educació Especial

Guardar en Mis Noticias.

L'objectiu és posar en valor la contribució que des món local es pot fer per avançar en l’educació inclusiva

[Img #17060]

 

El diputat d’Educació de la Diputació de Barcelona, Rafael Homet, ha participat aquest matí a l’acte de constitució de la Xarxa de Centres Municipals d’Educació Especial. Aquesta xarxa, impulsada per la Diputació de Barcelona, comença el seu camí amb la incorporació de 9 escoles dels municipis de Badalona, Gavà, Granollers, Terrassa, Cornellà i Mollet del Vallès, amb l’objectiu de poder anar incorporant altres agents, serveis i recursos de suport a l’educació especial en l’àmbit local.

 

Durant l’acte, que s’ha celebrat a l’espai de les Golfes del Palau Güell, s’han presentat els objectius i les línies principals de treball de la futura xarxa i s’ha signat el document de constitució de la xarxa per part de tots els regidors i les regidores d'Educació dels ajuntaments implicats i del Diputat d’Educació de la corporació, Rafael Homet.

 

A la seva intervenció, Homet ha subratllat com "des de la Diputació de Barcelona volem corregir l’oblit històric que han patit aquests centres d’educació especial i hem encetat una línia de treball per donar suport als municipis a dotar-se de polítiques i recursos educatius per a tothom. I es vol fer a partir de la forta convicció, personal i de la institució que avui represento que l’educació és un dret de ciutadania sense exclusions, sense data de caducitat, que ens implica a tots i a totes".

 

Homet també ha volgut agrair especialment la implicació, l’entusiasme i capacitat de treball del grup que ha fet possible la constitució de la xarxa. "En molt poc temps heu fet possible aquesta xarxa que avui constituïm. Amb vosaltres hem pogut identificar necessitats, també oportunitats, amb vosaltres hem prioritzat objectius i línies de treball. A partir d’avui, continuarem comptant amb vosaltres per fer efectiu un treball que sabem és indispensable per avançar en una societat més justa i cohesionada que passa segur per ser més inclusiva".

 

Des del món local s’entén que l’educació especial i, en general, la inclusió educativa és una línia de treball fonamental per atendre la diversitat de l’alumnat i l’assoliment de la igualtat d’oportunitats i d’accessibilitat. Amb aquest compromís, alguns ajuntaments de la demarcació de Barcelona han anat desenvolupant diferents vies de suport a les persones amb necessitats educatives especials. Una d’elles ha estat la creació de centres d’educació especial de titularitat municipal que atenen alumnes d’entre 3 i 21 anys, ofereixen tots els nivells d’educació obligatòria, disposen d’associació de mares i pares i organitzen activitats amb l’entorn.

 

Aquests 9 centres municipals d’educació especial representen un 47% de l’oferta pública d’educació especial a la demarcació de Barcelona, ofereixen 749 places i ocupen un total de 226 professionals. Cal dir que la gestió d’aquests centres comporta un esforç important per a l’ajuntament tant pel volum de recursos que es destina com per la complexitat que representa atendre necessitats especials força diferenciades.

 

Davant d'aquesta realitat, la Gerència de Serveis d'Educació de la Diputació de Barcelona i els els ajuntaments que són titulars d’un centre d’educació especial, creuen que impulsar una xarxa de centres municipals d’educació especial millorarà la capacitat de resposta per atendre les necessitats específiques dels alumnes d’educació especial, tot posant en valor la contribució que des món local es pot fer per avançar en l’educació inclusiva.

 

La Xarxa de Centres Municipals d’Educació Especial també ha de servir per generar espais d’intercanvi que propiciïn un sistema connexions horitzontals entre els centres, que possibiliti el coneixement, l’aprenentatge compartit i les bones pràctiques; tot garantint que no es treballa aïlladament i que hi ha un enriquiment i un creixement col·lectiu en termes de maneres de fer i de recursos a utilitzar.

 

 

Acceda para comentar como usuario Acceda para comentar como usuario
¡Deje su comentario!
Normas de Participación
Esta es la opinión de los lectores, no la nuestra.
Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios inapropiados.
La participación implica que ha leído y acepta las Normas de Participación y Política de Privacidad
www.elfar.cat • Términos de usoPolítica de PrivacidadMapa del sitio
© 2017 • Todos los derechos reservados
Powered by FolioePress