Aviso sobre el Uso de cookies: Utilizamos cookies propias y de terceros para mejorar la experiencia del lector y ofrecer contenidos de interés. Si continúa navegando entendemos que usted acepta nuestra política de cookies. Ver nuestra Política de Privacidad y Cookies
Lunes, 6 de noviembre de 2017 | Leída 27 veces
L'HOSPITALET

El Telèfon d’Incidències de Convivència i Civisme (TIC) compleix deu anys

Guardar en Mis Noticias.

El servei, pioner a Espanya, ha atès 157.246 incidències, ha tramitat 18.197 casos i s’ha posat en contacte amb 48.192 ciutadans

[Img #17202]El Telèfon d’Incidències de Convivència i Civisme (TIC) de l’Ajuntament de l’Hospitalet, el 93 402 94 44, compleix deu anys. El servei, pioner a Espanya, es va posar en marxa el 6 de novembre de 2007 amb l’objectiu de recollir i fer seguiment de les queixes o els suggeriments de la ciutadania en l’àmbit de la convivència i el civisme.
 
En aquests deu anys, el TIC, integrat en l’Oficina de Gestió d’Incidències de Convivència i Civisme (OGI), ha atès 157.246 incidències, ha tramitat 18.197 casos —dels quals s’han solucionat el 77 per cent— i s’ha posat en contacte amb 48.192 ciutadans per respondre a les seves demandes.
 
El servei funciona de dilluns a divendres, de 9 a 21 h., i la resta d’hores i els caps de setmana recull les trucades en un contestador automàtic. Les incidències rebudes, tant pel TIC com per la centraleta de la Guàrdia Urbana o altres mitjans, són analitzades i categoritzades per l’OGI, es contacta amb la persona que ha notificat la incidència en un breu període de temps i, amb tota la informació obtinguda, s’avalua el cas i es deriva a l’àrea municipal o unitat especialitzada per a la seva resolució.
 
Les incidències de convivència i civisme recollides durant els deu anys d’existència del TIC s’han produït principalment en els àmbits de les comunitats veïnals (10.280 casos), els establiments d’hostaleria i oci (4.569 casos) i els espais públics (2.559 casos).
 
En les comunitats de veïns, la majoria de les queixes han estat relacionades amb sorolls i festes privades (4.201 casos) i problemes de convivència (2.265 casos); als establiments, amb incompliments d’horaris (1.725 casos) i sorolls (1.520 casos); i a la via pública, amb l’ocupació de l’espai per grups i baralles (770 casos) i animals de companyia (427 casos).
 
L’Ajuntament de l’Hospitalet treballa per la convivència i el civisme a la ciutat per mitjà de l’OGI i el TIC, el Servei de Mediació Comunitària, el Servei de Suport a les Comunitats, els agents cívics, la Unitat de Tractament de Conflictes i el Servei de la Guàrdia Urbana.

Acceda para comentar como usuario Acceda para comentar como usuario
¡Deje su comentario!
Normas de Participación
Esta es la opinión de los lectores, no la nuestra.
Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios inapropiados.
La participación implica que ha leído y acepta las Normas de Participación y Política de Privacidad
www.elfar.cat • Términos de usoPolítica de PrivacidadMapa del sitio
© 2017 • Todos los derechos reservados
Powered by FolioePress