Estigues ben informat de tot el que passa a casa nostra
Sábado, 18 de noviembre de 2017
Última actualización: Viernes, 17 de noviembre de 2017 12:51
Secciones
Aviso sobre el Uso de cookies: Utilizamos cookies propias y de terceros para mejorar la experiencia del lector y ofrecer contenidos de interés. Si continúa navegando entendemos que usted acepta nuestra política de cookies. Ver nuestra Política de Privacidad y Cookies
Miércoles, 8 de noviembre de 2017 | Leída 29 veces
SANT BOI

Pla per desenvolupar el potencial turístic del municipi durant els pròxims anys

Guardar en Mis Noticias.

Donar-se a conèixer com la ciutat de la salut i el benestar de l'entorn metropolità de Barcelona és la principal aposta

[Img #17230]Sant Boi vol atreure turistes donant-se a conèixer com la ciutat de la salut i el benestar de l'entorn metropolità de Barcelona. Aquesta és la principal aposta del Pla de Turisme de Sant Boi, que es va presentar ahir a Cal Ninyo.

 

El professor José Antonio Donaire, professor de la Universitat de Girona i redactor del Pla de Turisme, va explicar que "Sant Boi ha de generar una marca pròpia de ciutat que li permeti aprofitar el procés de descentralització del turisme de Barcelona cap a l'àrea metropolitana".

 

Aquesta marca s'ha de fonamentar en la salut, el benestar i la qualitat de vida, tot posant en valor actius de la ciutat com l'entorn natural (la muntanya de Sant Ramon i el riu Llobregat...), l'espai agrícola (el Parc Agrari del Baix Llobregat), el patrimoni històric i cultural (el casc antic, les Termes Romanes i la zona museística...), l'oferta gastronòmica de qualitat (amb la carxofa com a principal reclam) o la promoció de l'alimentació saludable (seu mundial de la Fundació Gasol).

 

El Pla de Turisme aposta també per incrementar el nombre d'hotels o equipaments turístics urbans de qualitat, especialment al centre de la ciutat, i per oferir un catàleg de productes turístics propis que atreguin, principalment, persones que han visitat Barcelona en diverses ocasions i busquen, per sobre de tot, experiències innovadores.

 

L'alcaldessa, Lluïsa Moret, va recordar que "el Pla de Turisme no és un instrument aïllat, sinó que forma part d'una estratègia de ciutat a l'entors de la salut que s'ha d'anar construint col·lectivament per definir el Sant Boi dels propers 10 o 15 anys".

 

Aquesta estratègia de ciutat hauria de servir per reforçar la imatge externa de Sant Boi i atreure no només turistes, sinó també residents, inversions, clientela, estudiants i talent.

 

200 persones han fet aportacions

 

El Pla de Turisme de Sant Boi s'ha elaborat al llarg d'un any de treball amb la participació de més de 200 persones de diferents sectors de la ciutat que han assistit a tallers temàtics o han fet aportacions a la pàgina web o a les xarxes socials.

 

El document que s'ha presentat públicament planteja vuit línies de treball i 30 accions estratègiques entre les quals, per exemple, la signatura d'un pacte de ciutat pel turisme, la creació d'una oficina d'atracció d'equipaments hotelers o la realització d'un programa de formació per generar un nucli actiu d'emprenedors turístics.

 

La regidora de Comerç, Turisme i Fires, Elena Amat, va tancar l'acte de presentació emplaçant a dur a la pràctica aquestes accions de manera col·lectiva. "És un treball que hem de fer junts", va dir.

Acceda para comentar como usuario Acceda para comentar como usuario
¡Deje su comentario!
Normas de Participación
Esta es la opinión de los lectores, no la nuestra.
Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios inapropiados.
La participación implica que ha leído y acepta las Normas de Participación y Política de Privacidad
www.elfar.cat • Términos de usoPolítica de PrivacidadMapa del sitio
© 2017 • Todos los derechos reservados
Powered by FolioePress