Aviso sobre el Uso de cookies: Utilizamos cookies propias y de terceros para mejorar la experiencia del lector y ofrecer contenidos de interés. Si continúa navegando entendemos que usted acepta nuestra política de cookies. Ver nuestra Política de Privacidad y Cookies
Jueves, 9 de noviembre de 2017 | Leída 38 veces
ÀREA METROPOLITANA

Poveda reclama a Europa mesures sobre la indústria de l'automòbil per reduir la contaminació atmosfèrica

Guardar en Mis Noticias.

El vicepresident de Mobilitat i Transport de l'AMB recorda “que la clau de la mobilitat del futur està en potenciar el transport públic i en modes de mobilitat molt més sostenible i alternatius”

[Img #17258]Arran dels nous objectius revelats aquests darrers dies per la Comissió Europea per reduir les emissions produïdes pels vehicles, que s’ha marcat com a nova fita rebaixar un 30% les emissions de C02 per l’any 2030, el vicepresident de Mobilitat i Transport de l`Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB), reconeix "la bona voluntat que es desprèn per part de la UE amb aquesta nova iniciativa", però posa en dubte "la capacitat real d’Europa per implementar i forçar a la indústria del sector a aplicar mesures contundents i fer efectiva una notable reducció en les emissions contaminants". Poveda recorda que el trànsit rodat provoca fins al 70-80% de la contaminació atmosfèrica de les metròpolis, com és el cas de la metròpolis de Barcelona.

 

 

En 2014, la normativa europea va rebaixar el límit d'emissions a 95 grams de diòxid de carboni (CO2) per kilòmetre. Brussel·les endureix ara aquest llistó: la Comissió Europea va presentar ahir dimecres una nova regulació que obliga als fabricants a reduir un 15% aquest màxim en 2025 (fins a 80 grams de CO2 per quilòmetre) i un 30% en 2030 (fins a 66,5).

 

 

“Demanem un veritable esforç a la UE per tal d’afilar i impulsar mesures per la indústria de vehicles i combustibles tradicionals. La indústria de l’automòbil ha d’accelerar cap al cotxe elèctric i els vehicles de baixes emissions. Falta ambició i més contundència perquè veritablement hi hagi un canvi en la producció de vehicles més nets i menys contaminants”, explica  Poveda.

 

 

 “Com a Metròpolis Barcelona, estem avançant molt en els darrers anys, fent un gran esforç a nivell local i regional, però no ho podem fer sols, i en aquest sentit Brussel·les és determinant per establir unes noves regles de joc amb la indústria”, ha exposat el vicepresident de Mobilitat i Transport de l’AMB, que recorda que  a la metròpolis se superen amb freqüència els nivells màxims de concentració de partícules en suspensió (PM2,5 i PM10) i de diòxid de nitrogen (NO2) establerts per la Unió Europea (UE) i la OMS.

 

 

Paral·lelament, i més enllà dels vehicles elèctrics i de baixes emissions, Poveda recorda “que la clau de la mobilitat del futur està en potenciar el transport públic i en modes de mobilitat molt més sostenible i alternatius”.

​ 

Acceda para comentar como usuario Acceda para comentar como usuario
¡Deje su comentario!
Normas de Participación
Esta es la opinión de los lectores, no la nuestra.
Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios inapropiados.
La participación implica que ha leído y acepta las Normas de Participación y Política de Privacidad
www.elfar.cat • Términos de usoPolítica de PrivacidadMapa del sitio
© 2017 • Todos los derechos reservados
Powered by FolioePress