Aviso sobre el Uso de cookies: Utilizamos cookies propias y de terceros para mejorar la experiencia del lector y ofrecer contenidos de interés. Si continúa navegando entendemos que usted acepta nuestra política de cookies. Ver nuestra Política de Privacidad y Cookies
Miércoles, 13 de diciembre de 2017 | Leída 33 veces
L'HOSPITALET

Treballs per millorar la mobilitat sostenible als sectors econòmics

Guardar en Mis Noticias.

Es vol regular l’aparcament, fomentar l’ús de la bicicleta i del vehicle elèctric i afavorir els recorreguts a peu

[Img #17735]L’Ajuntament de l’Hospitalet ha iniciat una sèrie de treballs d’urbanització i de millora al Districte Econòmic i al polígon industrial de la carretera del Mig amb l’objectiu de millorar les infraestructures i la competitivitat en aquestes dues zones de gran projecció econòmica. A més, s’actua en aquests dos sectors com a bancs de proves per a futurs projectes smart que es podrien aplicar a altres barris i zones de la ciutat, ja que el seu resultat contribueix a millorar substancialment la mobilitat i la qualitat de l’aire.
 
Amb aquest paquet de mesures es vol regular l’aparcament en tot el sector, fomentar l’ús de la bicicleta i del vehicle elèctric, afavorir els recorreguts a peu i recollir dades de trànsit i paràmetres mediambientals per adaptar el sistema en continu. Altres solucions smart que s’aplicaran tenen a veure amb les telecomunicacions, l’estalvi energètic, la millora de la informació o l’aprofitament de recursos hídrics, entre d’altres.
 
Ja han arrencat els treballs per a la construcció de dues rotondes al carrer de la Botànica, a les confluències amb els carrers de Miguel Hernández i del Primer de Maig, amb l’objectiu d’agilitzar el trànsit i de disminuir accidents.

 

Nous carrils bici


 
També són en marxa els treballs per a la implantació de nous carrils bici al Districte Econòmic. Se’n construiran dos, als carrers de la Botànica —entre l’avinguda de Joan Carles I i el carrer dels Motors— i de Miguel Hernández —entre els carrers de les Ciències i dels Motors. Seran de carrils de circulació independents, compatibles amb la circulació al sector.

 

Amb aquesta actuació es vol fomentar l’ús de la bicicleta com a mitjà de transport sostenible, tot connectant la majoria de les naus industrials amb els nodes de transport públic i amb altres carrils bici existents, com el de la Granvia.

 

Pel que fa a la carretera del Mig, s’implantarà un nou carril bici a la travessia Industrial, que enllaçarà el carrer de Caterina Albert amb la rambla de la Marina. Així es connectarà el carril bici que baixa per la Rambla i el que enllaça amb Gornal a través del carrer de Narcís Monturiol. També serà de doble carril de circulació integrat en una única secció de pas compatible amb la circulació al sector.
 
Pel que fa a l’aparcament, l’Ajuntament vol aplicar un conjunt de mesures per facilitar la localització de places lliures, amb la implantació d’un sistema intel·ligent que minimitzi la circulació 'd’agitació', aquella que provoquen els vehicles que busquen aparcament. Es faran proves pilot tant al Districte Econòmic, al carrer de Montserrat Roig —entre el carrer de Miguel Hernández i l’avinguda de Joan Carles I—, per a un total de 107 places; i al polígon de la carretera del Mig, al passatge de Milans —entre el carrer de Cobalt i l’avinguda del Carrilet—, amb 32 places d’estacionament. La informació arribarà als conductors per mitjà d’una app i també per mitjà de panells informatius.
 
Els treballs per regular el trànsit al Districte Econòmic, que ja s’han iniciat, es completen amb la millora de la circulació a les rotondes sobre el tronc central de l’avinguda de la Granvia amb els carrers de Can Tries i de la Física, i amb la semaforització dels creuaments de l’avinguda de Joan Carles I amb els carrers de la Botànica i de Pablo Iglesias. De la mateixa manera, es consolida el creuament dels carrers de Salvador Espriu amb Pablo Iglesias.

 

Pel que fa al polígon de la carretera del Mig, es faran passos de vianants a la confluència del carrer de Pau Casals amb la carretera del Mig, i s’executaran dues noves cruïlles semaforitzades al carrer del Crom amb la rambla de la Marina i a la travessia Industrial, entre la plaça d’Amalvígia i l’avinguda de la Mare de Déu de Bellvitge.
 
Altres mesures previstes són la instal·lació de càmeres noves per controlar el trànsit, que permetin fer un seguiment de l’estat del trànsit i del tipus de vehicles que accedeixen a aquestes zones, així com l’ampliació de la xarxa de tubulars i de fibra òptica municipal. Aquestes actuacions ja han estat iniciades a l’àmbit del Districte Econòmic. De la mateixa manera, es preveu la implantació de panells d’informació variable, sensors lectors de matrícules, dispositius que permetin regular l’ús de franges amb senyalització variable, substitució i millora de la senyalística informativa orientativa, i estesa de la xarxa d’aigües freàtiques.
 
També es millorarà la jardineria, amb l’arranjament de voreres i escocells en mal estat; l’accessibilitat, amb la construcció de guals per a vianants, l’arranjament de la pavimentació tant de voreres com de calçades, la pintura horitzontal i la senyalització vertical corresponent.
 
A més, es preveu implantar carregadors a la via pública, amb l’objectiu de fomentar l’ús del vehicle elèctric; millorar la informació als visitants dels polígons amb la instal·lació de punts d’informació intel·ligent; millorar l’eficiència energètica a la zona amb el canvi de les llumeneres de l’enllumenat públic per llums led, amb sistemes de telegestió de l’enllumenat públic i de la xarxa de reg; la implantació d’una cabina de captació de dades ambientals i de tres nodes de sensors de mesura de paràmetres contaminants i, finalment, el control intel·ligent del clavegueram.
 
Tot aquest paquet d’actuacions municipals, que finalitzarà el 2018, compta amb un pressupost  aproximat de 6 milions d’euros, que seran finançats al 70% per l’Àrea Metropolitana de Barcelona.

Acceda para comentar como usuario Acceda para comentar como usuario
¡Deje su comentario!
Normas de Participación
Esta es la opinión de los lectores, no la nuestra.
Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios inapropiados.
La participación implica que ha leído y acepta las Normas de Participación y Política de Privacidad
www.elfar.cat • Términos de usoPolítica de PrivacidadMapa del sitio
© 2018 • Todos los derechos reservados
Powered by FolioePress