Estigues ben informat de tot el que passa a casa nostra
Domingo, 25 de febrero de 2018
Última actualización: Viernes, 23 de febrero de 2018 12:32
Secciones
Aviso sobre el Uso de cookies: Utilizamos cookies propias y de terceros para mejorar la experiencia del lector y ofrecer contenidos de interés. Si continúa navegando entendemos que usted acepta nuestra política de cookies. Ver nuestra Política de Privacidad y Cookies
Viernes, 9 de febrero de 2018 | Leída 14 veces
ESPLUGUES

L'Oficina Municipal d'Informació al Consumidor atén prop de 1.000 persones

Guardar en Mis Noticias.

La temàtica que ha generat més volum de consulta durant el 2017 ha estat la relacionada amb les entitats bancàries

[Img #18479]L'Oficina Municipal d'Informació al Consumidor (OMIC) d'Esplugues va atendre 953 usuaris durant l'any 2017. L'OMIC és un servei gratuït de l’Ajuntament d’Esplugues dirigit a les persones consumidores, usuàries i comerciants de la ciutat ofereix informació, orientació i assessorament. A l'OMIC es reben, gestionen i tramiten denúncies i reclamacions, i es fa formació en temes de consum, inspecció i vigilància alimentària i informació al comerciant.

 

L'any passat es van resoldre positivament 646 expedients. Es van realitzar 441 escrits de mediació i es van traslladar 49 expedients a un altre organisme públic de consum. A més, 406 alumnes de les escoles van participar en els 17 tallers escolars de consum. A partir de les enquestes de valoració, la satisfacció del servei durant el 2017 ha tingut una mitjana de 9,41 sobre 10.

 

La temàtica que ha generat més volum de consulta durant el 2017 ha estat la relacionada amb les entitats bancàries, amb un 21,8% sobre el total de consultes. La causa es troba en les reclamacions de la ciutadania contra les clàusules sòl i les despeses generades per la formalització del préstec hipotecari.

 

En segon lloc, hi ha un 14,9% de consultes relacionades amb el sector de la telefonia, tant en referència a les línies fixa i mòbil, com a l’ADSL o la fibra òptica. En tercer lloc (amb un 12,3%) es troben els casos vinculats amb el món de l’habitatge, i en el quart (un 10,2%) els problemes relacionats amb un servei bàsic com és l’electricitat.

 

Per accedir al servei, cal demanar hora. Les visites s'atenen a Can Vidalet els dilluns de 9 a 12 hores i els dijous de 9 a 12 h i de 16.30 a 18.30 h, al Centre Sociocultural Edifici Molí, a la Rambla Verge de la Mercè, 1. (Telèfons: 93 371 02 66 i 900 300 082). Al Centre Municipal Puig Coca (Petit Parc de l’Amistat, s/n), s'atén els dimarts, dimecres i divendres, de 9 a 12 hores. (Telèfons: 93 372 04 16 i 900 300 082).

 

Acceda para comentar como usuario Acceda para comentar como usuario
¡Deje su comentario!
Normas de Participación
Esta es la opinión de los lectores, no la nuestra.
Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios inapropiados.
La participación implica que ha leído y acepta las Normas de Participación y Política de Privacidad
www.elfar.cat • Términos de usoPolítica de PrivacidadMapa del sitio
© 2018 • Todos los derechos reservados
Powered by FolioePress