Estigues ben informat de tot el que passa a casa nostra
Domingo, 25 de febrero de 2018
Última actualización: Viernes, 23 de febrero de 2018 12:32
Secciones
Aviso sobre el Uso de cookies: Utilizamos cookies propias y de terceros para mejorar la experiencia del lector y ofrecer contenidos de interés. Si continúa navegando entendemos que usted acepta nuestra política de cookies. Ver nuestra Política de Privacidad y Cookies
Lunes, 12 de febrero de 2018 | Leída 16 veces
CASTELLVÍ DE ROSANES

L’Ajuntament digitalitza la tramitació i obre nous recursos electrònics per a la ciutadania

Guardar en Mis Noticias.

Les persones que vulguin fer tràmits en línia necessitaran un identificador digital

[Img #18506]L’Ajuntament de Castellví de Rosanes està completant aquest inici del 2018 la digitalització de la tramitació administrativa. Aquest fet, a més de donar compliment a la normativa vigent, permet obrir un ventall de nous recursos electrònics a la ciutadania per facilitar les relacions amb l’Ajuntament.


La implantació del sistema de treball amb expedients electrònics –sota el model anomenat E-set- permetrà, per una banda, reduir de forma important el consum de paper, ja que aquest desapareix en tot allò relacionat amb la tramitació administrativa. De l’altra, facilitarà els processos interns i agilitzarà el circuit dels expedients. Finalment, en les relacions amb les persones jurídiques i entre administracions, repercutirà també en una baixada de la despesa postal.


Pel que fa a la ciutadania, la implantació d’aquest sistema suposarà disposar de nous recursos per seguir els tràmits amb l’Ajuntament des de qualsevol lloc. Fins ara, hi havia disponibles dos mòduls (el de tràmits i el d’entrada de factures en línia), que suposaven només la part inicial del circuit administratiu. A partir d’ara, s’hi afegeixen els mòduls de notificació electrònica i també la validació electrònica dels documents signats digitalment pel consistori.


Per exemple, una persona que faci una instància electrònica pot demanar que se li notifiqui electrònicament la resposta. Aquesta resposta pot dur documents annexos, que el ciutadà podrà verificar a través del validador (veure dia i hora de la signatura, validesa del certificat, etc.). Tots aquests tràmits els podrà fer des de qualsevol lloc amb connexió a Internet.


Els particulars poden triar si la seva relació amb l’administració (entrades i respostes) la volen en paper, com fins ara, o digital. Les persones jurídiques (empreses, entitats, etc.) i professionals de col·legiació obligatòria en exercici de les seves funcions tenen l’obligació de relacionar-se electrònicament amb l’administració.


A partir del pròxim 1 de març, tots els tràmits en línia que la ciutadania vulgui fer amb l’Ajuntament requeriran de l’ús d’un identificador digital vàlid, que acrediti que la persona que omple el document és realment qui diu ser. El més fàcil d’obtenir i d’utilitzar és l’idCAT Mòbil, que serveix per identificar-se davant de l’administració (no pas per signar documents). L’Ajuntament de Castellví oferirà informació de com obtenir fàcilment l’idCAT Mòbil i ajudarà les persones que se’l vulguin treure i que acudeixin a les oficines municipals.


Per obtenir l’idCAT Mòbil cal el DNI, la targeta sanitària, un número de telèfon mòbil i un correu electrònic (preferentment aquell que consultem des del mòbil, per a una major comoditat). Es pot obtenir en línia, en menys de cinc minuts, a través del web d’idCAT Mòbil.

Acceda para comentar como usuario Acceda para comentar como usuario
¡Deje su comentario!
Normas de Participación
Esta es la opinión de los lectores, no la nuestra.
Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios inapropiados.
La participación implica que ha leído y acepta las Normas de Participación y Política de Privacidad
www.elfar.cat • Términos de usoPolítica de PrivacidadMapa del sitio
© 2018 • Todos los derechos reservados
Powered by FolioePress