ÀREA METROPOLITANA
L'AMB aprova el seu model d'escoles de consum energètic quasi nul
Estableix els criteris d’acord amb els quals es farà la rehabilitació de diversos centres del territori
![[Img #24891]](https://elfar.cat/upload/images/04_2019/8625_escoles.jpg)
L’AMB ha aprovat, per mitjà del Consell Metropolità , el seu projecte de model metropolità d’escoles NZEB (nearly-zero energy building, o edificis de consum quasi nul). Aquest model està estretament relacionat amb l’eix de potenciació de la generació local renovable i l’eficiència energètica del Pla clima i energia 2030.
Â
El model sorgeix de la Directiva europea d’eficiència energètica en edificis (EPBD), que estableix que, a partir de l’1 de gener del 2019, tots els edificis púbics que es construeixin han de tenir un consum energètic quasi nul, i a partir de l’1 de gener del 2021, tant els públics com els privats. També es preveuen, com en el cas de les escoles metropolitanes, accions de rehabilitació en edificis ja existents. D’aquesta manera, es vol posar fil a l’agulla en el paper clau que tenen els edificis en la transició energètica (40% del consum d’energia a la UE).
Â
L’AMB ha centrat les seves polÃtiques de rehabilitació energètica NZEB a les escoles d’infantil i primà ria, ja que els usuaris d’aquests edificis són especialment sensibles a qüestions de confort tèrmic i qualitat de l’aire.
Â
L’AMB també ha adoptat aquesta mesura perquè és conscient del gran potencial de sensibilització d’aquesta estratègia, pel mateix fet de portar-se a terme en centres educatius que abasten el personal docent, l’alumnat i les famÃlies. AixÃ, es dona una importà ncia fonamental al coneixement en la difusió dels valors de sostenibilitat.
Â
El model estableix els criteris d’acord amb els quals es farà la rehabilitació de diverses escoles del territori, per convertir-les en edificis de consum energètic gairebé nul, i defineix els següents punts: solucions tècniques per reduir el consum energètic i les emissions de CO2, millora en confort tèrmic i qualitat de l’aire interior, inversió necessà ria i viabilitat econòmica.
Aquest model ha de permetre prioritzar futurs projectes i inversions necessà ries allà on sigui més útil i efectiu actuar, aixà com impulsar la inversió en rehabilitació energètica i en confort tèrmic per als usuaris de les escoles.
Â
L’AMB ha aprovat, per mitjà del Consell Metropolità , el seu projecte de model metropolità d’escoles NZEB (nearly-zero energy building, o edificis de consum quasi nul). Aquest model està estretament relacionat amb l’eix de potenciació de la generació local renovable i l’eficiència energètica del Pla clima i energia 2030.
Â
El model sorgeix de la Directiva europea d’eficiència energètica en edificis (EPBD), que estableix que, a partir de l’1 de gener del 2019, tots els edificis púbics que es construeixin han de tenir un consum energètic quasi nul, i a partir de l’1 de gener del 2021, tant els públics com els privats. També es preveuen, com en el cas de les escoles metropolitanes, accions de rehabilitació en edificis ja existents. D’aquesta manera, es vol posar fil a l’agulla en el paper clau que tenen els edificis en la transició energètica (40% del consum d’energia a la UE).
Â
L’AMB ha centrat les seves polÃtiques de rehabilitació energètica NZEB a les escoles d’infantil i primà ria, ja que els usuaris d’aquests edificis són especialment sensibles a qüestions de confort tèrmic i qualitat de l’aire.
Â
L’AMB també ha adoptat aquesta mesura perquè és conscient del gran potencial de sensibilització d’aquesta estratègia, pel mateix fet de portar-se a terme en centres educatius que abasten el personal docent, l’alumnat i les famÃlies. AixÃ, es dona una importà ncia fonamental al coneixement en la difusió dels valors de sostenibilitat.
Â
El model estableix els criteris d’acord amb els quals es farà la rehabilitació de diverses escoles del territori, per convertir-les en edificis de consum energètic gairebé nul, i defineix els següents punts: solucions tècniques per reduir el consum energètic i les emissions de CO2, millora en confort tèrmic i qualitat de l’aire interior, inversió necessà ria i viabilitat econòmica.
Aquest model ha de permetre prioritzar futurs projectes i inversions necessà ries allà on sigui més útil i efectiu actuar, aixà com impulsar la inversió en rehabilitació energètica i en confort tèrmic per als usuaris de les escoles.
Â
Normas de participación
Esta es la opinión de los lectores, no la de este medio.
Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios inapropiados.
La participación implica que ha leÃdo y acepta las Normas de Participación y PolÃtica de Privacidad
Normas de Participación
PolÃtica de privacidad
Por seguridad guardamos tu IP
216.73.216.158