VILADECANS
Els socis del projecte europeu LEA es reuneixen
L’objectiu del programa és accelerar el desenvolupament de les tecnologies de l’aprenentatge
Els participants del projecte europeu LEA (Learning Technology Accelerator), emmarcat dins el Programa Horizon 2020, han fet reunions de treball al nou espai Viladecans Innovació Empresarial de l’edifici Cúbic dimecres 26 de juny i dijous 27. L’objectiu del programa és accelerar el desenvolupament de les tecnologies de l’aprenentatge amb el foment de mètodes de contractació pública innovadora.
Â
La compra pública d’innovació es tracta de la compra d’un bé o servei que no existeix en el moment de la compra, i en què el comprador (i/o usuari final), en aquest cas administració pública, docents i alumnes, 'guia' el desenvolupament del bé o servei final. És a dir, els compradors o usuaris finals actuen com a motor de la innovació.
Formen part de la iniciativa tres universitats (les Jyväskyla i Oulu, de Finlà ndia, i l’Otto-Von-Guericke, d’Alemanya), set compradors públics de sis països de la Unió Europea (Halmstad –Suècia–, Regió de Göteborg –Suècia–, Konnevesi –Finlà ndia–, Regió de Sachsen Anhalt –Alemanya–, Torà –Ità lia–, Braga –Portugal– i Viladecans) i set entitats col·laboradores europees (Innova + –Portugal–, ENTER –Àustria–, ICLEI –Alemanya–, Sara Bedin –Ità lia–, Innova Esak –Hongria– i EU Projekkonsult –Suècia–).
Â
Continuïtat dels aprenentatges de l’IMAILE
Â
El projecte educatiu europeu IMAILE va obrir el camà de la compra pública precomercial en l'à mbit de l'educació amb el desenvolupament de dos prototips d'entorns personals d'aprenentatge dotats d'intel·ligència artificial que pretenien, entre d'altres coses, personalitzar el procés d'aprenentatge dels i les estudiants.
Â
El LEA reivindica tots els coneixements adquirits en els darrers quatre anys, però passa de ser una experiència concreta com IMAILE a mobilitzar una massa crÃtica de compradors públics en l'à mbit europeu. En aquest sentit, l'objectiu principal del LEA és fer créixer la consciència de la necessitat d’un dià leg entre la comunitat educativa i la indústria de les tecnologies de l’aprenentatge, tot creant un espai de dià leg entre clients i proveïdors, perquè les iniciatives empresarials en l'à mbit educatiu responguin a les necessitats reals de les aules.
Â
Una xarxa europea de coneixement
Â
La presència en el partenariat de les xarxes europees SERN (Startup Europe Regions Network) i ICLEI, aixà com de les Universitats de Jyvaskyla i Oulu, de Finlà ndia, i Otto-Von-Guericke, d'Alemanya, permetrà un abast significatiu, i potenciarà la participació del LEA en fòrums, congressos i ponències en l'à mbit europeu.
Â
Aquests nous espais de participació també permetran la consecució d'un altre dels objectius clau del LEA: la creació d'una xarxa d’administracions públiques i d’altres entitats seguidores o 'Followers'. Aquesta xarxa, que s'ha previst que cobreixi la totalitat de països membres de la Unió Europea, actuarà com a receptora dels avenços i aprenentatges del projecte i oferirà una capacitació en el camp de la compra pública innovadora en l’à mbit de les tecnologies de l’aprenentatge.
Â
Durant les reunions de treball, i en relació a avenços tecnològics i innovadors, els participants van visitar el Casal Tecnològic del Centre de Recursos per a Joves Can Xic, en què 46 nenes i nens estaven construint 46 impressores digitals que aprendran a configurar i fer servir durant el casal.
Â
LEA Accelerator té una durada de 24 mesos, del març del 2018 al març del 2020 i compta amb 1.902.000 euros de pressupost.
Els participants del projecte europeu LEA (Learning Technology Accelerator), emmarcat dins el Programa Horizon 2020, han fet reunions de treball al nou espai Viladecans Innovació Empresarial de l’edifici Cúbic dimecres 26 de juny i dijous 27. L’objectiu del programa és accelerar el desenvolupament de les tecnologies de l’aprenentatge amb el foment de mètodes de contractació pública innovadora.
Â
La compra pública d’innovació es tracta de la compra d’un bé o servei que no existeix en el moment de la compra, i en què el comprador (i/o usuari final), en aquest cas administració pública, docents i alumnes, 'guia' el desenvolupament del bé o servei final. És a dir, els compradors o usuaris finals actuen com a motor de la innovació.
Formen part de la iniciativa tres universitats (les Jyväskyla i Oulu, de Finlà ndia, i l’Otto-Von-Guericke, d’Alemanya), set compradors públics de sis països de la Unió Europea (Halmstad –Suècia–, Regió de Göteborg –Suècia–, Konnevesi –Finlà ndia–, Regió de Sachsen Anhalt –Alemanya–, Torà –Ità lia–, Braga –Portugal– i Viladecans) i set entitats col·laboradores europees (Innova + –Portugal–, ENTER –Àustria–, ICLEI –Alemanya–, Sara Bedin –Ità lia–, Innova Esak –Hongria– i EU Projekkonsult –Suècia–).
Â
Continuïtat dels aprenentatges de l’IMAILE
Â
El projecte educatiu europeu IMAILE va obrir el camà de la compra pública precomercial en l'à mbit de l'educació amb el desenvolupament de dos prototips d'entorns personals d'aprenentatge dotats d'intel·ligència artificial que pretenien, entre d'altres coses, personalitzar el procés d'aprenentatge dels i les estudiants.
Â
El LEA reivindica tots els coneixements adquirits en els darrers quatre anys, però passa de ser una experiència concreta com IMAILE a mobilitzar una massa crÃtica de compradors públics en l'à mbit europeu. En aquest sentit, l'objectiu principal del LEA és fer créixer la consciència de la necessitat d’un dià leg entre la comunitat educativa i la indústria de les tecnologies de l’aprenentatge, tot creant un espai de dià leg entre clients i proveïdors, perquè les iniciatives empresarials en l'à mbit educatiu responguin a les necessitats reals de les aules.
Â
Una xarxa europea de coneixement
Â
La presència en el partenariat de les xarxes europees SERN (Startup Europe Regions Network) i ICLEI, aixà com de les Universitats de Jyvaskyla i Oulu, de Finlà ndia, i Otto-Von-Guericke, d'Alemanya, permetrà un abast significatiu, i potenciarà la participació del LEA en fòrums, congressos i ponències en l'à mbit europeu.
Â
Aquests nous espais de participació també permetran la consecució d'un altre dels objectius clau del LEA: la creació d'una xarxa d’administracions públiques i d’altres entitats seguidores o 'Followers'. Aquesta xarxa, que s'ha previst que cobreixi la totalitat de països membres de la Unió Europea, actuarà com a receptora dels avenços i aprenentatges del projecte i oferirà una capacitació en el camp de la compra pública innovadora en l’à mbit de les tecnologies de l’aprenentatge.
Â
Durant les reunions de treball, i en relació a avenços tecnològics i innovadors, els participants van visitar el Casal Tecnològic del Centre de Recursos per a Joves Can Xic, en què 46 nenes i nens estaven construint 46 impressores digitals que aprendran a configurar i fer servir durant el casal.
Â
LEA Accelerator té una durada de 24 mesos, del març del 2018 al març del 2020 i compta amb 1.902.000 euros de pressupost.
Normas de participación
Esta es la opinión de los lectores, no la de este medio.
Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios inapropiados.
La participación implica que ha leÃdo y acepta las Normas de Participación y PolÃtica de Privacidad
Normas de Participación
PolÃtica de privacidad
Por seguridad guardamos tu IP
216.73.216.158