BEGUES
La Diputació lliura el Pla de Mobilitat Sostenible del municipi
Entre les principals propostes, hi ha l’ampliació de l’actual illa de vianants al centre de la població
![[Img #26538]](https://elfar.cat/upload/images/07_2019/6405_begues-iluminacion-publica-luces-led-farolas-calles-gente.jpg)
La Diputació de Barcelona ha lliurat a l’Ajuntament de Begues el Pla de mobilitat sostenible del municipi, un treball que té com a objectiu millorar la mobilitat dels vianants aixà com fomentar l’ús racional del vehicle privat a partir de mesures que facilitin el traspàs a altres modes de transport més sostenible i que promoguin la intermodalitat. El Pla també pretén controlar i disminuir els nivells de contaminació atmosfèrica i acústica provocada pel trà nsit.
Â
Entre les principals propostes del Pla hi ha l’ampliació de l’actual illa de vianants amb prioritat invertida al centre de la població, l’eixamplament i construcció de noves voreres aixà com l’eliminació de barreres arquitectòniques. El Pla també contempla l’estudi de viabilitat d’un itinerari de vianants i ciclistes entre Begues i Torrelles de Llobregat, la implementació d’un carril pedalable al barri Begues Parc i un carril bici a l’avinguda Torres Vilaró, aixà com la millora de la connectivitat en bicicleta amb la zona esportiva i de nous aparcaments per a bicicletes als equipaments.
Â
El Pla també proposa la modificació del servei de bus interurbà al seu pas pel nucli urbà aixà com la millora de la freqüència de pas del bus 902. També contempla millorar l’entorn de les parades de transport públic i assegurar que totes disposin de la identificació de la lÃnia de pas, l’horari i el recorregut en paper.
Â
Pel que fa a les infraestructures, el Pla proposa la reurbanització del tram de travessera BV-2411 entre els PK 1,370 i 11,590, realitzar un pla de senyalització informativa fruit de la nova jerarquització vià ria i millorar la senyalització dels accessos i implementació d’elements reductors de velocitat a la carretera BV-2041 entre l’avinguda Pare Manyanet i el carrer Creu del Joncar.
Â
Sobre estacionament, entre les mesures establertes en el treball hi ha l’ampliació de les places regulades amb disc horari, impulsar un nou sistema de distribució urbana de mercaderies metropolità , dotar de places d’estacionament per a motocicletes, implantar una infraestructura de recà rrega per vehicles elèctrics i la creació de zones de ‘kiss and ride’ a les escoles. També es proposa redactar un Pla local de seguretat vià ria aixà com establir sistemes de mesura i control periòdic de la contaminació acústica i atmosfèrica.
![[Img #26538]](https://elfar.cat/upload/images/07_2019/6405_begues-iluminacion-publica-luces-led-farolas-calles-gente.jpg)
La Diputació de Barcelona ha lliurat a l’Ajuntament de Begues el Pla de mobilitat sostenible del municipi, un treball que té com a objectiu millorar la mobilitat dels vianants aixà com fomentar l’ús racional del vehicle privat a partir de mesures que facilitin el traspàs a altres modes de transport més sostenible i que promoguin la intermodalitat. El Pla també pretén controlar i disminuir els nivells de contaminació atmosfèrica i acústica provocada pel trà nsit.
Â
Entre les principals propostes del Pla hi ha l’ampliació de l’actual illa de vianants amb prioritat invertida al centre de la població, l’eixamplament i construcció de noves voreres aixà com l’eliminació de barreres arquitectòniques. El Pla també contempla l’estudi de viabilitat d’un itinerari de vianants i ciclistes entre Begues i Torrelles de Llobregat, la implementació d’un carril pedalable al barri Begues Parc i un carril bici a l’avinguda Torres Vilaró, aixà com la millora de la connectivitat en bicicleta amb la zona esportiva i de nous aparcaments per a bicicletes als equipaments.
Â
El Pla també proposa la modificació del servei de bus interurbà al seu pas pel nucli urbà aixà com la millora de la freqüència de pas del bus 902. També contempla millorar l’entorn de les parades de transport públic i assegurar que totes disposin de la identificació de la lÃnia de pas, l’horari i el recorregut en paper.
Â
Pel que fa a les infraestructures, el Pla proposa la reurbanització del tram de travessera BV-2411 entre els PK 1,370 i 11,590, realitzar un pla de senyalització informativa fruit de la nova jerarquització vià ria i millorar la senyalització dels accessos i implementació d’elements reductors de velocitat a la carretera BV-2041 entre l’avinguda Pare Manyanet i el carrer Creu del Joncar.
Â
Sobre estacionament, entre les mesures establertes en el treball hi ha l’ampliació de les places regulades amb disc horari, impulsar un nou sistema de distribució urbana de mercaderies metropolità , dotar de places d’estacionament per a motocicletes, implantar una infraestructura de recà rrega per vehicles elèctrics i la creació de zones de ‘kiss and ride’ a les escoles. També es proposa redactar un Pla local de seguretat vià ria aixà com establir sistemes de mesura i control periòdic de la contaminació acústica i atmosfèrica.


















Normas de participación
Esta es la opinión de los lectores, no la de este medio.
Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios inapropiados.
La participación implica que ha leÃdo y acepta las Normas de Participación y PolÃtica de Privacidad
Normas de Participación
PolÃtica de privacidad
Por seguridad guardamos tu IP
216.73.216.223