Lunes, 20 de Octubre de 2025

Actualizada

Lunes, 20 de Octubre de 2025 a las 18:00:28 horas

| 189
Viernes, 30 de Agosto de 2019
ÀREA METROPOLITANA

Creix la demanda d'usuaris per arribar a l'aeroport en transport públic

El primer semestre de 2019, l'Aerobús ha assolit 2.953.340 viatgers, un 2,8 % més que en el mateix període que l'any anterior

[Img #26570]

 

El primer semestre del 2019, l’Aerobús, que és de titularitat i de gestió de l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB), ha assolit 2.953.340 viatgers, un 2,8% més que en el mateix període que l'any anterior. Entre gener i juny de 2018, aquest mitjà de transport específic per als viatgers va tenir 2.871.551 viatgers.

L'Aerobús està integrat per dues línies d'autobús (A1 i A2) que connecten respectivament el centre de Barcelona (Plaça Catalunya) amb les terminals T1 i T2 de l'aeroport, en 35 minuts. Actualment, el servei es presta sota concessió administrativa per l'empresa SGMT (Serveis Generals de Mobilitat i Transport).

 

També és possible arribar a l'aeroport amb les línies diürnes de Bus Metropolità 46, L77, L99 i PR1, que continuen creixent, any rere any, en nombre d'usuaris. En total, el conjunt d’aquestes ha crescut un 8,1 % respecte de l’any anterior, i més d’un 30 % respecte de fa cinc anys.


Des de l’AMB es recorda que, des del passat 1 de juliol, s’ha allargat el recorregut de la línia de Bus Metropolità L77, de tal manera que el barri de Gavà Mar disposa ara d’una connexió directa amb l’aeroport durant tots els dies de l’any. Anteriorment, aquesta connexió era només en temporada estival. Paral·lelament s’han ajustat els horaris d’aquesta línia per donar resposta a les peticions de molts treballadors de l’aeroport.

 

D’altra banda, del servei nocturn Nitbus també arriben a l’aeroport les línies N16, N17 i N18, amb nou autobusos l’hora, entre les tres línies. L'any 2018, les tres línies de Nitbus que connecten amb l’aeroport (N16, N17 i N18) van tenir un total d’1.193.816 viatgers, fet que suposa un increment del 16 % respecte a l'any anterior.

 

A més, també destaca la L9 Sud del metro de Barcelona, que connecta la Zona Universitària i les dues terminals de l'aeroport. Des de la seva posada en servei, el mes de febrer de 2016, ha incrementat més d’un 53% en nombre d'usuaris. Aquest increment també recull les validacions de la L10 Sud des del 8 de setembre de 2018 fins a finals d’any.

 

“Des de l’AMB, estem liderant i facilitant un canvi d’hàbits en la mobilitat diària metropolitana, cap a un model més sostenible i saludable, i aquest també passa per aconseguir gestionar correctament els fluxos de mobilitat al voltant de grans infraestructures, com és el cas de l’aeroport”, explica el vicepresident de Mobilitat, Transport i Sostenibilitat de l’AMB, Antoni Poveda. “Com defensem sempre, el transport públic ha de ser la primera opció, i per això treballem contínuament en reforços i millores, que facin possible que cada dia se sumin nos usuaris”, afegeix, recordant l’estratègia metropolitana de millora de la qualitat de l’aire i la voluntat de l’AMB de donar alternatives per facilitar el canvi d’hàbits.

Comentarios Comentar esta noticia
Comentar esta noticia

Normas de participación

Esta es la opinión de los lectores, no la de este medio.

Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios inapropiados.

La participación implica que ha leído y acepta las Normas de Participación y Política de Privacidad

Normas de Participación

Política de privacidad

Por seguridad guardamos tu IP
216.73.216.169

Todavía no hay comentarios

Con tu cuenta registrada

Escribe tu correo y te enviaremos un enlace para que escribas una nueva contraseña.