Martes, 28 de Octubre de 2025

Actualizada

Martes, 28 de Octubre de 2025 a las 06:05:38 horas

| 486
Jueves, 19 de Septiembre de 2019
ESPARREGUERA

Espais de Lliure Circulació a l'escola bressol

L'objectiu és ampliar els espais de llibertat dels infants, oferint-los l’oportunitat d’escollir l’espai de joc per potenciar totes les seves capacitats

[Img #26852]

L’Escola Bressol Coloraines ha enceta el curs amb el projecte d’Espais de Lliure Circulació, en què el centre hi està treballant des de fa tres anys, i l'objectiu del qual és ampliar els espais de llibertat dels infants, oferint-los l’oportunitat d’escollir l’espai de joc per potenciar totes les seves capacitats.

 

Aquests espais diferenciats d’aprenentatge són motors per a la reflexió, l’experimentació, el descobriment i la manipulació, adquirint capacitats lògica-matemàtica, artística, motriu, de joc simbòlic, de llenguatge, social i emocional.

La directora del centre, Fina Demures, ha assegurat que “sense renunciar a la seva aula de referència, els infants aprenen al seu ritme i la diversitat és viscuda com una riquesa per a l’intercanvi i la cooperació”, i ha destacat que “el període d’adaptació que tots els infants estan portant a terme aquests primers dies està anant molt bé, gràcies a aquest projecte”.

Partint de la idea que els infants són éssers capaços, la metodologia d’aquest projecte d’Espais de Lliure Circulació consisteix en proporcionar als nens i nenes un ambient estimulador i estructurat, amb la finalitat que l’activitat autònoma d’aquests es pugui desenvolupar, mitjançant uns espais significatius com els ambients, generadors d’aprenentatge.

Els espais han de ser segurs, ordenats, atractius, motivadors, còmodes, acollidors, càlids i estètics, basats en el profund respecte cap als infants i possibilitant la seva acció en aquests. Els infants són els protagonistes quan interactuen amb els diferents materials, circulen lliurement pels espais i duen a terme les seves pròpies activitats. El paper de l’equip de mestres del centre és observar, reestructurar els espais i vetllar pel respecte de les normes. A partir de l’observació, es formulen plantejaments i es valora com s’acompanya cada infant, segons el moment maduratiu en el qual es troba.

Comentarios Comentar esta noticia
Comentar esta noticia

Normas de participación

Esta es la opinión de los lectores, no la de este medio.

Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios inapropiados.

La participación implica que ha leído y acepta las Normas de Participación y Política de Privacidad

Normas de Participación

Política de privacidad

Por seguridad guardamos tu IP
216.73.216.59

Todavía no hay comentarios

Con tu cuenta registrada

Escribe tu correo y te enviaremos un enlace para que escribas una nueva contraseña.