EL PRAT
El Servei de Consum va tancar l’any 2019 amb més de 2.000 actuacions
Les queixes més nombroses tenen a veure amb les telecomunicacions (mòbils i Internet), seguides dels problemes amb els contractes de gas i electricitat
![[Img #29467]](https://elfar.cat/upload/images/02_2020/888_inmaq-1_15.jpg)
Â
El Servei Públic de Consum de l’Ajuntament del Prat va fer gairebé 2.000 actuacions durant el 2019, majorità riament consultes de la ciutadania. Aquest servei municipal ofereix informació i asssessorament gratuït tant a les persones consumidores com a les microempreses sobre els seus drets i deures.
Â
A més de gestionar consultes, el servei també recull les seves reclamacions i denúncies sobre temes relacionats amb el consum i s’ocupa de fer tasques d’inspecció. En el cas de les empreses, també els dona informació i suport pel que fa al compliment de la normativa i a l’arbitratge de consum. A més, organitza activitats educatives i formatives sobre aquest tema tant per als centres educatius com per a la població en general.
Â
D’entre les 2.000 actuacions realitzades el 2019, 1.392 corresponen a consultes, 564 a reclamanacions i 34 a denúncies. Entre les consultes, les més recurrents estan relacionades amb les telecomunicacions (mòbils i Internet), que representen el 25,50% del total, o amb els subministraments d’electricitat i gas (14,58%).
Â
El servei també va realitzar el 2019 fins a 150 inspeccions a comerços del Prat. Van servir per revisar qüestions relacionades amb les factures, la publicitat de preus, l’horari, els fulls de reclamació... Gairebé totes les anomalies detectades ja s’han corregit.
Â
La divulgació i la formació són una altra de les funcions del Servei Públic de Consum, que fa exposicions, tallers i xerrades amb infants, adolescents, grups vulnerables i població en general. L’any passat, més de 1.000 persones van assistir a les xerrades i tallers.
Â
Aquest Servei treballa, des de fa més de 30 anys, per augmentar la consciència de la ciutadania sobre els drets de les persones consumidores. El 81% de les consultes que rep són presencials, cosa que mostra la importà ncia del tracte personal per atendre els dubtes de la ciutadania sobre la possible vulneració dels seus drets com a consumidora.
Â
El comerç electrònic centra la campanya del Dia Mundial de les Persones Consumidores (15 de març)
Â
Per celebrar el Dia Mundial de les Persones Consumidores (15 de març), l’Ajuntament del Prat de Llobregat ha organitzat un cicle de consum que tindrà  lloc a l’Equipament CÃvic Delta del Llobregat, adreçat especialment a participants de l’Espai Bastida, però que també estarà obert d’altres persones interessades.
Â
Es faran tres tallers que tractaran temes com el consum sostenible i responsable (11 de març), la compra on-line (18 de març) i consells a tenir en compte abans i després de la compra (25 de març). Els tallers es fan amb el suport de personal tècnic de la Diputació de Barcelona i la Unió de Consumidors de Catalunya (UCC).
Â
Aquestes actuacions, i concretament la relacionada amb el comerç electrònic, s’emmarca dins de la campanya comunicativa de la Xarxa Local de Consum de la Diputació de Barcelona per conscienciar a la ciutadania sobre la importà ncia d’adquirir productes i serveis on-line amb seguretat i sense riscos.
Â
El Servei Públic de Consum de l’Ajuntament del Prat va fer gairebé 2.000 actuacions durant el 2019, majorità riament consultes de la ciutadania. Aquest servei municipal ofereix informació i asssessorament gratuït tant a les persones consumidores com a les microempreses sobre els seus drets i deures.
Â
A més de gestionar consultes, el servei també recull les seves reclamacions i denúncies sobre temes relacionats amb el consum i s’ocupa de fer tasques d’inspecció. En el cas de les empreses, també els dona informació i suport pel que fa al compliment de la normativa i a l’arbitratge de consum. A més, organitza activitats educatives i formatives sobre aquest tema tant per als centres educatius com per a la població en general.
Â
D’entre les 2.000 actuacions realitzades el 2019, 1.392 corresponen a consultes, 564 a reclamanacions i 34 a denúncies. Entre les consultes, les més recurrents estan relacionades amb les telecomunicacions (mòbils i Internet), que representen el 25,50% del total, o amb els subministraments d’electricitat i gas (14,58%).
Â
El servei també va realitzar el 2019 fins a 150 inspeccions a comerços del Prat. Van servir per revisar qüestions relacionades amb les factures, la publicitat de preus, l’horari, els fulls de reclamació... Gairebé totes les anomalies detectades ja s’han corregit.
Â
La divulgació i la formació són una altra de les funcions del Servei Públic de Consum, que fa exposicions, tallers i xerrades amb infants, adolescents, grups vulnerables i població en general. L’any passat, més de 1.000 persones van assistir a les xerrades i tallers.
Â
Aquest Servei treballa, des de fa més de 30 anys, per augmentar la consciència de la ciutadania sobre els drets de les persones consumidores. El 81% de les consultes que rep són presencials, cosa que mostra la importà ncia del tracte personal per atendre els dubtes de la ciutadania sobre la possible vulneració dels seus drets com a consumidora.
Â
El comerç electrònic centra la campanya del Dia Mundial de les Persones Consumidores (15 de març)
Â
Per celebrar el Dia Mundial de les Persones Consumidores (15 de març), l’Ajuntament del Prat de Llobregat ha organitzat un cicle de consum que tindrà  lloc a l’Equipament CÃvic Delta del Llobregat, adreçat especialment a participants de l’Espai Bastida, però que també estarà obert d’altres persones interessades.
Â
Es faran tres tallers que tractaran temes com el consum sostenible i responsable (11 de març), la compra on-line (18 de març) i consells a tenir en compte abans i després de la compra (25 de març). Els tallers es fan amb el suport de personal tècnic de la Diputació de Barcelona i la Unió de Consumidors de Catalunya (UCC).
Â
Aquestes actuacions, i concretament la relacionada amb el comerç electrònic, s’emmarca dins de la campanya comunicativa de la Xarxa Local de Consum de la Diputació de Barcelona per conscienciar a la ciutadania sobre la importà ncia d’adquirir productes i serveis on-line amb seguretat i sense riscos.
Normas de participación
Esta es la opinión de los lectores, no la de este medio.
Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios inapropiados.
La participación implica que ha leÃdo y acepta las Normas de Participación y PolÃtica de Privacidad
Normas de Participación
PolÃtica de privacidad
Por seguridad guardamos tu IP
216.73.216.146