Martes, 07 de Octubre de 2025

Actualizada

Martes, 07 de Octubre de 2025 a las 13:31:44 horas

| 118
Miércoles, 26 de Febrero de 2020
EL PRAT

El Servei de Consum va tancar l’any 2019 amb més de 2.000 actuacions

Les queixes més nombroses tenen a veure amb les telecomunicacions (mòbils i Internet), seguides dels problemes amb els contractes de gas i electricitat

[Img #29467]

 

El Servei Públic de Consum de l’Ajuntament del Prat va fer gairebé 2.000 actuacions durant el 2019, majoritàriament consultes de la ciutadania. Aquest servei municipal ofereix informació i asssessorament gratuït tant a les persones consumidores com a les microempreses sobre els seus drets i deures.

 

A més de gestionar consultes, el servei també recull les seves reclamacions i denúncies sobre temes relacionats amb el consum i s’ocupa de fer tasques d’inspecció. En el cas de les empreses, també els dona informació i suport pel que fa al compliment de la normativa i a l’arbitratge de consum. A més, organitza activitats educatives i formatives sobre aquest tema tant per als centres educatius com per a la població en general.

 

D’entre les 2.000 actuacions realitzades el 2019, 1.392 corresponen a consultes, 564 a reclamanacions i 34 a denúncies. Entre les consultes, les més recurrents estan relacionades amb les telecomunicacions (mòbils i Internet), que representen el 25,50% del total, o amb els subministraments d’electricitat i gas (14,58%).

 

El servei també va realitzar el 2019 fins a 150 inspeccions a comerços del Prat. Van servir per revisar qüestions relacionades amb les factures, la publicitat de preus, l’horari, els fulls de reclamació... Gairebé totes les anomalies detectades ja s’han corregit.

 

La divulgació i la formació són una altra de les funcions del Servei Públic de Consum, que fa exposicions, tallers i xerrades amb infants, adolescents, grups vulnerables i població en general. L’any passat, més de 1.000 persones van assistir a les  xerrades i tallers.

 

Aquest Servei treballa, des de fa més de 30 anys, per augmentar la consciència de la ciutadania sobre els drets de les persones consumidores. El 81% de les consultes que rep són presencials, cosa que mostra la importància del tracte personal per atendre els dubtes de la ciutadania sobre la possible vulneració dels seus drets com a consumidora.

 

El comerç electrònic centra la campanya del Dia Mundial de les Persones Consumidores (15 de març)

 

Per celebrar el Dia Mundial de les Persones Consumidores (15 de març), l’Ajuntament del Prat de Llobregat ha organitzat un cicle de consum que tindrà  lloc a l’Equipament Cívic Delta del Llobregat, adreçat especialment a participants de l’Espai Bastida, però que també estarà obert d’altres persones interessades.

 

Es faran tres tallers que tractaran temes com el consum sostenible i responsable (11 de març), la compra on-line (18 de març) i consells a tenir en compte abans i després de la compra (25 de març). Els tallers es fan amb el suport de personal tècnic de la Diputació de Barcelona i la Unió de Consumidors de Catalunya (UCC).

 

Aquestes actuacions, i concretament la relacionada amb el comerç electrònic, s’emmarca dins de la campanya comunicativa de la Xarxa Local de Consum de la Diputació de Barcelona per conscienciar a la ciutadania sobre la importància d’adquirir productes i serveis on-line amb seguretat i sense riscos.

Comentarios Comentar esta noticia
Comentar esta noticia

Normas de participación

Esta es la opinión de los lectores, no la de este medio.

Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios inapropiados.

La participación implica que ha leído y acepta las Normas de Participación y Política de Privacidad

Normas de Participación

Política de privacidad

Por seguridad guardamos tu IP
216.73.216.146

Todavía no hay comentarios

Con tu cuenta registrada

Escribe tu correo y te enviaremos un enlace para que escribas una nueva contraseña.