Lunes, 22 de Septiembre de 2025

Actualizada

Domingo, 21 de Septiembre de 2025 a las 15:15:15 horas

| 134
Miércoles, 18 de Marzo de 2020
COMARCA

Educació ofereix als centres orientacions per a l'alumnat durant els dies tancats a casa

L’objectiu és suggerir activitats que contribueixin al desenvolupament de l'autonomia personal i siguin significatives per a l'aprenentatge

[Img #29871]

El Departament d’Educació oferirà als centres orientacions i activitats adreçades a l’alumnat mentre romanguin tancats a causa del confinament. Així, a través de la Xarxa Telemàtica de Catalunya, Xtec, "es suggereixen un seguit d’activitats per tal que puguin contribuir al desenvolupament de l’autonomia personal de l’alumne i siguin també significatives per a l’aprenentatge", expliquen des de la conselleria en un comunicat.

Els centres poden oferir aquestes tasques via telemàtica o mòbil. Les orientacions que hauran de coordinar i regular els equips docents, no seran considerades lectives o avaluables, tot i que en demanin el retorn corresponent, atès que actualment encara hi ha famílies que no disposen de connectivitat. "Per això, entendre aquestes activitats com a avaluables implicaria incidir en la no equitat", apunten des del departament d'Educació.

Es proposen orientacions diverses, com ara la realització d'activitats d'observació i de contrast d'elements propers a la realitat de l'alumne, de cerca d'informació, d'indagació, de lectura, culturals, artístiques, lúdiques…, així com activitats alternatives a l’aprenentatge a l'aula que no és possible fer pel tancament dels centres. Al mateix temps, però, han de respectar la les necessitats de descans dels alumnes, el temps de lleure i la convivència familiar. Es planteja també que els estudiants aprenguin a gestionar el temps propi, s’autoregulin o prenguin decisions.

Educació posarà també a disposició dels centres recomanacions de treball per a tots els alumnes de les diferents etapes educatives. Alguns dels exemples concrets plantejats a l'educació infantil són, per exemple, realitzar un diari, representar una història amb titelles o a través d’escenificació, i ajudar en les tasques de la llar.


A l’educació primària es proposa escoltar un audiollibre, visitar museus virtuals i fer relats o dibuixos de la visita, o dur a terme activitats matemàtiques.


I a l’educació secundària hi ha propostes d’anàlisis sobre el coronavirus transversals i dels diferents àmbits competencials: què són les vacunes, com funcionen, què va ser la grip espanyola, quan es va produir o com es pot veure afectat el PIB per la pandèmia.

Comentarios Comentar esta noticia
Comentar esta noticia

Normas de participación

Esta es la opinión de los lectores, no la de este medio.

Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios inapropiados.

La participación implica que ha leído y acepta las Normas de Participación y Política de Privacidad

Normas de Participación

Política de privacidad

Por seguridad guardamos tu IP
216.73.216.23

Todavía no hay comentarios

Con tu cuenta registrada

Escribe tu correo y te enviaremos un enlace para que escribas una nueva contraseña.