COMARCA
Educació ofereix als centres orientacions per a l'alumnat durant els dies tancats a casa
L’objectiu és suggerir activitats que contribueixin al desenvolupament de l'autonomia personal i siguin significatives per a l'aprenentatge
![[Img #29871]](https://elfar.cat/upload/images/03_2020/9442_etuws9pxyaierch.jpg)
El Departament d’Educació oferirà als centres orientacions i activitats adreçades a l’alumnat mentre romanguin tancats a causa del confinament. AixÃ, a través de la Xarxa Telemà tica de Catalunya, Xtec, "es suggereixen un seguit d’activitats per tal que puguin contribuir al desenvolupament de l’autonomia personal de l’alumne i siguin també significatives per a l’aprenentatge", expliquen des de la conselleria en un comunicat.
Els centres poden oferir aquestes tasques via telemà tica o mòbil. Les orientacions que hauran de coordinar i regular els equips docents, no seran considerades lectives o avaluables, tot i que en demanin el retorn corresponent, atès que actualment encara hi ha famÃlies que no disposen de connectivitat. "Per això, entendre aquestes activitats com a avaluables implicaria incidir en la no equitat", apunten des del departament d'Educació.
Es proposen orientacions diverses, com ara la realització d'activitats d'observació i de contrast d'elements propers a la realitat de l'alumne, de cerca d'informació, d'indagació, de lectura, culturals, artÃstiques, lúdiques…, aixà com activitats alternatives a l’aprenentatge a l'aula que no és possible fer pel tancament dels centres. Al mateix temps, però, han de respectar la les necessitats de descans dels alumnes, el temps de lleure i la convivència familiar. Es planteja també que els estudiants aprenguin a gestionar el temps propi, s’autoregulin o prenguin decisions.
Educació posarà també a disposició dels centres recomanacions de treball per a tots els alumnes de les diferents etapes educatives. Alguns dels exemples concrets plantejats a l'educació infantil són, per exemple, realitzar un diari, representar una història amb titelles o a través d’escenificació, i ajudar en les tasques de la llar.
A l’educació primà ria es proposa escoltar un audiollibre, visitar museus virtuals i fer relats o dibuixos de la visita, o dur a terme activitats matemà tiques.
I a l’educació secundà ria hi ha propostes d’anà lisis sobre el coronavirus transversals i dels diferents à mbits competencials: què són les vacunes, com funcionen, què va ser la grip espanyola, quan es va produir o com es pot veure afectat el PIB per la pandèmia.
El Departament d’Educació oferirà als centres orientacions i activitats adreçades a l’alumnat mentre romanguin tancats a causa del confinament. AixÃ, a través de la Xarxa Telemà tica de Catalunya, Xtec, "es suggereixen un seguit d’activitats per tal que puguin contribuir al desenvolupament de l’autonomia personal de l’alumne i siguin també significatives per a l’aprenentatge", expliquen des de la conselleria en un comunicat.
Els centres poden oferir aquestes tasques via telemà tica o mòbil. Les orientacions que hauran de coordinar i regular els equips docents, no seran considerades lectives o avaluables, tot i que en demanin el retorn corresponent, atès que actualment encara hi ha famÃlies que no disposen de connectivitat. "Per això, entendre aquestes activitats com a avaluables implicaria incidir en la no equitat", apunten des del departament d'Educació.
Es proposen orientacions diverses, com ara la realització d'activitats d'observació i de contrast d'elements propers a la realitat de l'alumne, de cerca d'informació, d'indagació, de lectura, culturals, artÃstiques, lúdiques…, aixà com activitats alternatives a l’aprenentatge a l'aula que no és possible fer pel tancament dels centres. Al mateix temps, però, han de respectar la les necessitats de descans dels alumnes, el temps de lleure i la convivència familiar. Es planteja també que els estudiants aprenguin a gestionar el temps propi, s’autoregulin o prenguin decisions.
Educació posarà també a disposició dels centres recomanacions de treball per a tots els alumnes de les diferents etapes educatives. Alguns dels exemples concrets plantejats a l'educació infantil són, per exemple, realitzar un diari, representar una història amb titelles o a través d’escenificació, i ajudar en les tasques de la llar.
A l’educació primà ria es proposa escoltar un audiollibre, visitar museus virtuals i fer relats o dibuixos de la visita, o dur a terme activitats matemà tiques.
I a l’educació secundà ria hi ha propostes d’anà lisis sobre el coronavirus transversals i dels diferents à mbits competencials: què són les vacunes, com funcionen, què va ser la grip espanyola, quan es va produir o com es pot veure afectat el PIB per la pandèmia.
Normas de participación
Esta es la opinión de los lectores, no la de este medio.
Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios inapropiados.
La participación implica que ha leÃdo y acepta las Normas de Participación y PolÃtica de Privacidad
Normas de Participación
PolÃtica de privacidad
Por seguridad guardamos tu IP
216.73.216.23