Viernes, 19 de Septiembre de 2025

Actualizada

Viernes, 19 de Septiembre de 2025 a las 15:58:46 horas

| 98
Miércoles, 25 de Marzo de 2020
SANT VICENÇ DELS HORTS

Pla de mesures municipals per pal·liar els efectes del coronavirus

La bateria d’ajudes, coordinada pel comitè d’emergència local, s’anirà actualitzant en funció del que duri l’aturada de l’economia

[Img #30105]

L’alcalde de Sant Vicenç dels Horts, Miguel Comino, ha agraït “l’esforç ingent que està fent el teixit econòmic i social vicentí davant d’aquesta crisi sanitària” i ha assegurat que l'Ajuntament “estarà al costat de ciutadania, comerços, empreses i personal autònom per ajudar a parar el cop dels efectes negatius que està comportant l’aturada de l’estat d’alarma”.

La voluntat del govern municipal és la de destinar part del romanent pressupostari del 2019 a impulsar un Pla d’ajudes socials i de reactivació econòmica per després de l’Estat d’alarma. A més, l’Ajuntament demanarà, conjuntament amb les entitats municipalistes, que es pugui destinar una part d’aquest romanent pressupostari a despesa corrent.

Des del consistori vicentí recorden que s’està cobrint, amb recursos propis de l’administració local i des del primer dia, les necessitats de tots els nens i les nenes que tenien una beca menjador (municipal o de la Generalitat de Catalunya) i que amb el tancament de les escoles el seu àpat no quedava garantit.

 

Així mateix, també s’està cobrint, amb recursos propis de l’Ajuntament, les necessitats de gent gran usuària de centres de dia que han hagut de quedar-se a casa.

D'altra banda, s’ha creat una xarxa de voluntariat que ajudarà en diferents tasques. L’Ajuntament ha tramitat l’assegurança de 30 persones per poder fer petites tasques amb presència física al carrer (com per exemple fer algunes compres a persones que no poden sortir a fer-les). La resta de voluntaris i voluntàries col·laboraran des de casa, com per exemple, cosint mascaretes.

Altres de les mesures acordades es que no es cobraran les quotes ni de les escoles bressol municipals ni del Complex Esportiu Municipal – Piscina Montserrat Canals a les persones usuàries així com d’altres cursos que estiguin en marxa. També es mantindrà l’alta a la Seguretat Social a l’alumnat de l’FP Dual, i no es cobrarà la zona blava mentre duri l’estat l’alarma.

Entre les mesures econòmiques implantades destaca l'ajornament de la primera fracció de l’IBI i de la taxa de recollida selectiva durant un mínim d’un mes. A més, l'Ajuntament ha demanat a l’Organisme de Gestió Tributària (ORGT) més flexibilització dels terminis si la situació d’estat d’alarma s’allarga.

També hi haurà una exempció de les taxes municipals durant el període que estigui en vigor l’estat d’alarma, als establiments comercials i industrials que s’hagin vist afectats per la impossibilitat d’obertura al públic decretada pel Govern: taxes de terrasses, de recollida d'escombraries, del mercat setmanal i del Mercat de Pagès.

Des del consistori informen que si aquestes taxes han estat cobrades de manera anticipada, es descomptarà l’import dels dies que duri l’estat d’alarma en el propers rebuts. Per exemple, si és trimestral, l’import es descomptarà al rebut del segon trimestre. Si pel contrari és anual i anticipada, s’obrirà un tràmit on es puguin sol·licitar les devolucions pertinents.

D'altra banda, també s'ha acordat el pagament immediat de factures de personal autònom i petites i mitjanes empreses per tal de dotar-los de liquiditat el més aviat possible, davant la reducció d’ingressos que patiran.

 

Pel que fa a les bases de les subvencions que aprovi l’Ajuntament d’ara en endavant i que puguin tenir com a beneficiaris a empreses, comerços i personal autònom, exclouran de la subvenció a aquelles que hagin realitzat acomiadaments durant el període d'estat d'alarma, excepte dels mecanismes temporals com ara l'Expedient de Regulació Temporal d'Ocupació (ERTO) establerts per el govern i que garanteixen el reingrés dels treballadors i treballadores a l'empresa quan es retorni a l’estat de normalitat.

Així mateix, les persones usuàries del transport urbà que, en el moment de declarar-se l’estat d’alarma, ja disposaven del Carnet bus urbà podran fer-ne ús mentre duri aquesta situació sense haver d'adquirir prèviament un títol de transport, atès que la venda a bord queda suspesa. En aquest sentit, se'ls expedirà un bitllet senzill gratuït en comptes del bitllet senzill reduït).

 

L’Ajuntament també ha parlat amb les empreses amb les quals té contractades prestacions de serveis per tal de mantenir aquests contractes i evitar que aquestes empreses facin cap tipus d’expedient de regulació amb els seus treballadors i treballadores.

 

A més, el consistori, a través del departament d’Ocupació, posa a disposició de la ciutadania un servei per resoldre consultes i dubtes en matèria laboral per orientar davant la situació d’excepcionalitat que s’ha general. Es poden fer consultes a través de: https://forms.gle/ue3ScwpV5uP1Wqvp6  

 

Per últim, s’està treballant amb les entitats municipalistes per tal que pugui haver-hi també beneficis fiscals a les empreses (IBI, IAE) pel temps que duri l’estat d’alarma.

 

Comentarios Comentar esta noticia
Comentar esta noticia

Normas de participación

Esta es la opinión de los lectores, no la de este medio.

Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios inapropiados.

La participación implica que ha leído y acepta las Normas de Participación y Política de Privacidad

Normas de Participación

Política de privacidad

Por seguridad guardamos tu IP
216.73.216.179

Todavía no hay comentarios

Con tu cuenta registrada

Escribe tu correo y te enviaremos un enlace para que escribas una nueva contraseña.