GAVÀ
El telèfon 'Gavà t’Ajuda' va atendre fins a l’1 d’abril més de 450 trucades
La línia 93 263 91 33 es va activar el 16 de març per donar suport a persones grans o amb dificultats que no poden sortir de casa; i per canalitzar les demandes de fer voluntariat de la ciutadania
![[Img #30349]](https://elfar.cat/upload/images/04_2020/6543_gava.jpg)
El telèfon del dispositiu Gavà t’Ajuda, que va posar en marxa l’Ajuntament des de l’inici de l’alarma sanitària per donar suport a la ciutadania, va atendre fins a l’1 d’abril un total de 456 trucades.
El 93 263 91 33, operatiu de 9 a 20 hores, es va activar el 16 de març per donar suport a persones grans o amb dificultats que no poden sortir de casa, principalment per fer la compra imprescindible; i per canalitzar les demandes de fer voluntariat de la ciutadania. Així mateix, el telèfon es posava a disposició a tothom que volgués comunicar a l’Ajuntament la situació de dificultat o vulnerabilitat d’algun familiar, amic o conegut.
Fins al moment, des del telèfon Gavà t’Ajuda s’han pogut atendre 125 necessitats de compra de productes bàsics (aliments, productes de farmàcia i d’higiene) principalment de persones grans de la ciutat que viuen soles.
Aquestes necessitats s’han cobert gràcies a la implicació de 82 persones voluntàries, de les 94 que van oferir-s’hi trucant al Gavà t’Ajuda. Aquesta tasca de voluntariat s’articula en col·laboració amb Creu Roja que, un cop informada de les sol·licituds, activa les persones necessàries per oferir aquest suport solidari.
Des de la seva posada en marxa, Gavà t’Ajuda ha incrementat els serveis per fer front a altres necessitats derivades del confinament per la pandèmia. Un d’ells ha estat el servei municipal de suport emocional, activat aquest dilluns en col·laboració amb el Centre de Salut Mental d’Adults (CSMA). La seva finalitat és oferir un acompanyament a les persones que no poden gestionar per si mateixes les emocions de por o d’angoixa que els provoca el confinament.
Les trucades al Gavà t’Ajuda són ateses per personal d’Atenció Ciutadana de l’Ajuntament, que les deriva als departaments municipals corresponents. En concret, les demandes del servei de suport municipal es traslladen a psicòlogues de l’administració local i psicòlogues voluntàries de Gavà, que es posen en contacte telefònic amb les persones que l’han demanat. Fins ara s’han atès set sol·licituds.
Ahir dijous, Gavà t’Ajuda va incorporar un servei de reparacions a domicili, per atendre les necessitats de persones grans, que viuen soles o que, davant una avaria o incident a la llar, tenen dificultats per contractar els serveis de professionals i/o desplaçar-se fins a un establiment comercial. Les sol·licituds es traslladen a dos establiments comercials i de serveis que s’han ofert a col·laborar, que apliquen tarifes solidàries, que cobreixen les despeses mínimes del servei. "La necessitat d’aquest servei ha quedat demostrada en el fet que, en menys de 24 hores, set persones l’han sol·licitat", asseguren des del consistori.
![[Img #30349]](https://elfar.cat/upload/images/04_2020/6543_gava.jpg)
El telèfon del dispositiu Gavà t’Ajuda, que va posar en marxa l’Ajuntament des de l’inici de l’alarma sanitària per donar suport a la ciutadania, va atendre fins a l’1 d’abril un total de 456 trucades.
El 93 263 91 33, operatiu de 9 a 20 hores, es va activar el 16 de març per donar suport a persones grans o amb dificultats que no poden sortir de casa, principalment per fer la compra imprescindible; i per canalitzar les demandes de fer voluntariat de la ciutadania. Així mateix, el telèfon es posava a disposició a tothom que volgués comunicar a l’Ajuntament la situació de dificultat o vulnerabilitat d’algun familiar, amic o conegut.
Fins al moment, des del telèfon Gavà t’Ajuda s’han pogut atendre 125 necessitats de compra de productes bàsics (aliments, productes de farmàcia i d’higiene) principalment de persones grans de la ciutat que viuen soles.
Aquestes necessitats s’han cobert gràcies a la implicació de 82 persones voluntàries, de les 94 que van oferir-s’hi trucant al Gavà t’Ajuda. Aquesta tasca de voluntariat s’articula en col·laboració amb Creu Roja que, un cop informada de les sol·licituds, activa les persones necessàries per oferir aquest suport solidari.
Des de la seva posada en marxa, Gavà t’Ajuda ha incrementat els serveis per fer front a altres necessitats derivades del confinament per la pandèmia. Un d’ells ha estat el servei municipal de suport emocional, activat aquest dilluns en col·laboració amb el Centre de Salut Mental d’Adults (CSMA). La seva finalitat és oferir un acompanyament a les persones que no poden gestionar per si mateixes les emocions de por o d’angoixa que els provoca el confinament.
Les trucades al Gavà t’Ajuda són ateses per personal d’Atenció Ciutadana de l’Ajuntament, que les deriva als departaments municipals corresponents. En concret, les demandes del servei de suport municipal es traslladen a psicòlogues de l’administració local i psicòlogues voluntàries de Gavà, que es posen en contacte telefònic amb les persones que l’han demanat. Fins ara s’han atès set sol·licituds.
Ahir dijous, Gavà t’Ajuda va incorporar un servei de reparacions a domicili, per atendre les necessitats de persones grans, que viuen soles o que, davant una avaria o incident a la llar, tenen dificultats per contractar els serveis de professionals i/o desplaçar-se fins a un establiment comercial. Les sol·licituds es traslladen a dos establiments comercials i de serveis que s’han ofert a col·laborar, que apliquen tarifes solidàries, que cobreixen les despeses mínimes del servei. "La necessitat d’aquest servei ha quedat demostrada en el fet que, en menys de 24 hores, set persones l’han sol·licitat", asseguren des del consistori.






















Normas de participación
Esta es la opinión de los lectores, no la de este medio.
Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios inapropiados.
La participación implica que ha leído y acepta las Normas de Participación y Política de Privacidad
Normas de Participación
Política de privacidad
Por seguridad guardamos tu IP
216.73.216.15