COMARCA
La Diputació de Barcelona ofereix suport telemà tic en mediació ciutadana als ajuntaments
Per sol·licitar-lo, la ciutadania s’ha de posar en contacte telefònic o per e-mail amb el seu consistori
![[Img #30412]](https://elfar.cat/upload/images/04_2020/9833_354cf730-70c5-49c5-bf0f-79f408db555f.jpg)
Â
El Programa de Mediació de la Diputació de Barcelona manté el suport als ens locals adaptant la modalitat d’atenció al nou context d’excepcionalitat, mitjançant el suport telemà tic. "La finalitat és mantenir l’orientació i acompanyament a la ciutadania en la gestió dels conflictes de convivència, a partir d’un espai d’escolta, contenció i orientació", expliquen des de l'organisme provincial.
Â
La declaració de l’estat d’alarma i el conseqüent confinament de les persones i famÃlies als domicilis poden fer aflorar tensions veïnals i intrafamiliars. "La permanència a les llars dels veïns i veïnes amb edats, condicions i necessitats diverses pot incrementar els sorolls i altres tipus de molèsties, afectant l'equilibri de la convivència veïnal, sovint frà gil", recorden fonts de la Diputació.
Â
En aquest sentit, els circuits d’atenció s’han adaptat a través dels serveis essencials en funcionament, com són la policia local, els telèfons d’atenció ciutadana o les à rees de convivència i benestar. També s’hi pot accedir mitjançant les respectives pà gines web o a través dels telèfons habilitats.
Â
En aquells ajuntaments que no disposen de serveis de mediació ciutadana municipals o on no presten servei durant el confinament, la Diputació de Barcelona ha posat en funcionament una lÃnia telefònica de suport a la convivència dins del servei itinerant de mediació ciutadana (SIMC). Aquest servei està en funcionament de 10 a 13 hores i de 16 a 19 hores de dilluns a divendres, mentre duri l'estat d'alarma, i és atès per professionals de la mediació.
Â
Per sol·licitar-lo, la ciutadania s’ha de posar en contacte telefònic o per e-mail amb el seu ajuntament, qui recollirà les dades de contacte i derivarà el cas a l’equip de professionals del SIMC, que es posaran en contacte amb la persona sol·licitant.
Â
La tipologia de casos que s’atenen són conflictes o divergències en la convivència veïnal i familiar. "L'objectiu de l'atenció és rebaixar la tensió, el malestar i acompanyar a la ciutadania en la gestió d’aquest procés excepcional", expliquen les mateixes fonts.
Â
El Programa de Mediació de la Diputació de Barcelona disposa d’una pà gina web amb més informació: https://www.diba.cat/web/convivencia/programa-de-mediacio-ciutadana i d’una adreça de correu electrònic per rebre consultes: s.conviven.participa@diba.cat
Â
Â
El Programa de Mediació de la Diputació de Barcelona manté el suport als ens locals adaptant la modalitat d’atenció al nou context d’excepcionalitat, mitjançant el suport telemà tic. "La finalitat és mantenir l’orientació i acompanyament a la ciutadania en la gestió dels conflictes de convivència, a partir d’un espai d’escolta, contenció i orientació", expliquen des de l'organisme provincial.
Â
La declaració de l’estat d’alarma i el conseqüent confinament de les persones i famÃlies als domicilis poden fer aflorar tensions veïnals i intrafamiliars. "La permanència a les llars dels veïns i veïnes amb edats, condicions i necessitats diverses pot incrementar els sorolls i altres tipus de molèsties, afectant l'equilibri de la convivència veïnal, sovint frà gil", recorden fonts de la Diputació.
Â
En aquest sentit, els circuits d’atenció s’han adaptat a través dels serveis essencials en funcionament, com són la policia local, els telèfons d’atenció ciutadana o les à rees de convivència i benestar. També s’hi pot accedir mitjançant les respectives pà gines web o a través dels telèfons habilitats.
Â
En aquells ajuntaments que no disposen de serveis de mediació ciutadana municipals o on no presten servei durant el confinament, la Diputació de Barcelona ha posat en funcionament una lÃnia telefònica de suport a la convivència dins del servei itinerant de mediació ciutadana (SIMC). Aquest servei està en funcionament de 10 a 13 hores i de 16 a 19 hores de dilluns a divendres, mentre duri l'estat d'alarma, i és atès per professionals de la mediació.
Â
Per sol·licitar-lo, la ciutadania s’ha de posar en contacte telefònic o per e-mail amb el seu ajuntament, qui recollirà les dades de contacte i derivarà el cas a l’equip de professionals del SIMC, que es posaran en contacte amb la persona sol·licitant.
Â
La tipologia de casos que s’atenen són conflictes o divergències en la convivència veïnal i familiar. "L'objectiu de l'atenció és rebaixar la tensió, el malestar i acompanyar a la ciutadania en la gestió d’aquest procés excepcional", expliquen les mateixes fonts.
Â
El Programa de Mediació de la Diputació de Barcelona disposa d’una pà gina web amb més informació: https://www.diba.cat/web/convivencia/programa-de-mediacio-ciutadana i d’una adreça de correu electrònic per rebre consultes: s.conviven.participa@diba.cat
Â
Normas de participación
Esta es la opinión de los lectores, no la de este medio.
Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios inapropiados.
La participación implica que ha leÃdo y acepta las Normas de Participación y PolÃtica de Privacidad
Normas de Participación
PolÃtica de privacidad
Por seguridad guardamos tu IP
216.73.216.154