COMARCA
L'atenció per mediar en conflictes continua activa de forma telemàtica
Amb la crisi sanitària, els serveis municipals de Mediació Ciutadana s'han hagut d'adaptar amb motiu del confinament
![[Img #30660]](https://elfar.cat/upload/images/04_2020/6562_esparreguera4371.jpg)
Amb la crisi sanitària, els serveis municipals de Mediació Ciutadana s'han hagut d'adaptar amb motiu del confinament per reprendre l’atenció a la ciutadania per via telemàtica. Aquest ha estat el cas d'Esparreguera, que ara l'ofereix a través de missatges de mòbil, whatsapp i correu electrònic.
"El servei, que és gratuït, ofereix assessorament per a millorar la convivència, fomentant el diàleg i la gestió col·laborativa dels conflictes, especialment els que es puguin derivar de la situació de confinament que està vivint la població", asseguren fonts municipals. Per a contactar amb el servei de mediació cal escriure un sms o missatge de WhatsApp al número 619 650 735, enviar un correu electrònic a mediacio@esparreguera.cat o bé omplir i enviar una sol·licitud telemàtica de mediació.
Els casos que s’atendran seran tots aquells que afecten a les persones en l’àmbit privat i que estiguin relacionats amb dificultats en la comunicació, gestió de les emocions i cerca d’acords que millorin la convivència, en els següents àmbits: veïnals, per qüestions com dificultats en la convivència per raons de sorolls, olors, ús d’espais comunitaris, gestió de la comunitat...; familiars, en aspectes com modificacions sobre el règim de visites establerts, cura de persones grans o dependents, dificultats en la relació intergeneracional o de parella...; activitats econòmiques, per assumptes contractuals, pagaments de factures...; i altres vinculats als usos dels espais públics o compartits.
La mediadora de l’empresa Vincle, concessionària del servei, Elena Fita, explica que “el confinament suposa per a tothom fer front a una situació nova, i en molts casos, força a una convivència intensa que ens pot portar a moments de tensió”. Per a poder resoldre qualsevol d’aquestes qüestions cal posar-se en contacte amb el servei de mediació, que donarà resposta en un màxim de dos dies després de rebre la petició.
Recomanacions per al confinament
Des del Servei de Mediació també han fet algunes recomanacions “per viure el confinament amb màxima harmonia i fer front a la convivència de forma positiva”, com tenir informació veraç i suficient, però no excessiva; prendre consciència que cada persona fa el seu procés i en la mesura de les seves capacitats, i oferir-se en tot allò que es pugui fer pels altres. “En moments de tensió hi ha unes actuacions que poden ajudar a revertir la situació:, com buscar el lloc i moment adequat per a parlar-ne, intentar comprendre com se sent l’altre i què necessita, expressar clarament com et sents i què necessites, generar propostes que satisfacin les necessitats de tothom i acordar-ne una, recordant que són revisables”, ha apuntat Fita.
A Olesa de Montserrat, el Servei de Mediació Ciutadana, també totalment gratuït per a la ciutadania, continua completament actiu, si bé en aquests moments s'ha vist forçat a atendre les consultes de manera telemàtica, ja sigui per correu electrònic a mediaciociutadana@olesademontserrat.cat o a través del telèfon 648 04 2911 els dilluns i els dimecres de 10.30 a 13.30 hores. i, els dimarts i els dijous de 14 a 17.30 hores.
El Servei de Mediació Ciutadana de l’Ajuntament d’Olesa ha elaborat unes recomanacions durant el confinament per “oferir algunes eines per a la reflexió, la gestió de les emocions i la gestió dels conflictes resultat de la convivència 24 hores al dia, 7 dies a la setmana”, assegura la nova responsable del servei, Marta Mozo. Segon Mozo, “cada llar té una situació diferent: famílies amb infants o adolescents al domicili, parelles separades amb fills comuns, persones grans soles, amistats que comparteixen pis, persones que conviuen amb un familiar amb Covid-19 i moltes d’altres situacions que presenten necessitats diferents. Per això, oferim algunes eines generals que poden ser útils per portar millor aquesta situació”.
Un dels consells és organitzar el temps. "Encara que estiguem en un moment de confinament i sembli que el dia és molt llarg, es necessita tenir una rutina que ens ajudi a organitzar el nostre temps", recorda Mozo. "Si esteu fent teletreball i alhora cuideu dels teus fills/filles, de persones grans o d’alguna persona malalta, segur que resulta difícil treure temps per poder fer-ho tot. Establiu un ordre de prioritats diari i feliciteu-vos pels petits assoliments", insisteix.
Mozo remarca que “és una situació complexa i no som superherois, ni superheroïnes. Cal intentar fer una planificació realista de les tasques i ser flexible davant les situacions que puguin sorgir”.
Una altra recomanació: "si no feu teletreball i esteu a casa, tenir una petita planificació de què fareu cada dia ajuda a rebaixar l’angoixa. Aprofiteu per fer aquelles coses que us agraden i que normalment no teniu temps de fer", explica Mozo.
També considera important estar informat de les novetats, però la sobresaturació d’informació i la falsa informació pot generar estrès, ansietat i desconcert. "Intenteu consultar fonts verídiques i limitar la quantitat d’informació a la que accediu. Estar tot el dia connectat a les noticies pot augmentar l’angoixa i l’estrès", explica.
Amb la crisi sanitària, els serveis municipals de Mediació Ciutadana s'han hagut d'adaptar amb motiu del confinament per reprendre l’atenció a la ciutadania per via telemàtica. Aquest ha estat el cas d'Esparreguera, que ara l'ofereix a través de missatges de mòbil, whatsapp i correu electrònic.
"El servei, que és gratuït, ofereix assessorament per a millorar la convivència, fomentant el diàleg i la gestió col·laborativa dels conflictes, especialment els que es puguin derivar de la situació de confinament que està vivint la població", asseguren fonts municipals. Per a contactar amb el servei de mediació cal escriure un sms o missatge de WhatsApp al número 619 650 735, enviar un correu electrònic a mediacio@esparreguera.cat o bé omplir i enviar una sol·licitud telemàtica de mediació.
Els casos que s’atendran seran tots aquells que afecten a les persones en l’àmbit privat i que estiguin relacionats amb dificultats en la comunicació, gestió de les emocions i cerca d’acords que millorin la convivència, en els següents àmbits: veïnals, per qüestions com dificultats en la convivència per raons de sorolls, olors, ús d’espais comunitaris, gestió de la comunitat...; familiars, en aspectes com modificacions sobre el règim de visites establerts, cura de persones grans o dependents, dificultats en la relació intergeneracional o de parella...; activitats econòmiques, per assumptes contractuals, pagaments de factures...; i altres vinculats als usos dels espais públics o compartits.
La mediadora de l’empresa Vincle, concessionària del servei, Elena Fita, explica que “el confinament suposa per a tothom fer front a una situació nova, i en molts casos, força a una convivència intensa que ens pot portar a moments de tensió”. Per a poder resoldre qualsevol d’aquestes qüestions cal posar-se en contacte amb el servei de mediació, que donarà resposta en un màxim de dos dies després de rebre la petició.
Recomanacions per al confinament
Des del Servei de Mediació també han fet algunes recomanacions “per viure el confinament amb màxima harmonia i fer front a la convivència de forma positiva”, com tenir informació veraç i suficient, però no excessiva; prendre consciència que cada persona fa el seu procés i en la mesura de les seves capacitats, i oferir-se en tot allò que es pugui fer pels altres. “En moments de tensió hi ha unes actuacions que poden ajudar a revertir la situació:, com buscar el lloc i moment adequat per a parlar-ne, intentar comprendre com se sent l’altre i què necessita, expressar clarament com et sents i què necessites, generar propostes que satisfacin les necessitats de tothom i acordar-ne una, recordant que són revisables”, ha apuntat Fita.
A Olesa de Montserrat, el Servei de Mediació Ciutadana, també totalment gratuït per a la ciutadania, continua completament actiu, si bé en aquests moments s'ha vist forçat a atendre les consultes de manera telemàtica, ja sigui per correu electrònic a mediaciociutadana@olesademontserrat.cat o a través del telèfon 648 04 2911 els dilluns i els dimecres de 10.30 a 13.30 hores. i, els dimarts i els dijous de 14 a 17.30 hores.
El Servei de Mediació Ciutadana de l’Ajuntament d’Olesa ha elaborat unes recomanacions durant el confinament per “oferir algunes eines per a la reflexió, la gestió de les emocions i la gestió dels conflictes resultat de la convivència 24 hores al dia, 7 dies a la setmana”, assegura la nova responsable del servei, Marta Mozo. Segon Mozo, “cada llar té una situació diferent: famílies amb infants o adolescents al domicili, parelles separades amb fills comuns, persones grans soles, amistats que comparteixen pis, persones que conviuen amb un familiar amb Covid-19 i moltes d’altres situacions que presenten necessitats diferents. Per això, oferim algunes eines generals que poden ser útils per portar millor aquesta situació”.
Un dels consells és organitzar el temps. "Encara que estiguem en un moment de confinament i sembli que el dia és molt llarg, es necessita tenir una rutina que ens ajudi a organitzar el nostre temps", recorda Mozo. "Si esteu fent teletreball i alhora cuideu dels teus fills/filles, de persones grans o d’alguna persona malalta, segur que resulta difícil treure temps per poder fer-ho tot. Establiu un ordre de prioritats diari i feliciteu-vos pels petits assoliments", insisteix.
Mozo remarca que “és una situació complexa i no som superherois, ni superheroïnes. Cal intentar fer una planificació realista de les tasques i ser flexible davant les situacions que puguin sorgir”.
Una altra recomanació: "si no feu teletreball i esteu a casa, tenir una petita planificació de què fareu cada dia ajuda a rebaixar l’angoixa. Aprofiteu per fer aquelles coses que us agraden i que normalment no teniu temps de fer", explica Mozo.
També considera important estar informat de les novetats, però la sobresaturació d’informació i la falsa informació pot generar estrès, ansietat i desconcert. "Intenteu consultar fonts verídiques i limitar la quantitat d’informació a la que accediu. Estar tot el dia connectat a les noticies pot augmentar l’angoixa i l’estrès", explica.
Normas de participación
Esta es la opinión de los lectores, no la de este medio.
Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios inapropiados.
La participación implica que ha leído y acepta las Normas de Participación y Política de Privacidad
Normas de Participación
Política de privacidad
Por seguridad guardamos tu IP
216.73.216.154