VILADECANS
L’Ajuntament es posa en contacte amb les persones majors de 80 anys
El personal municipal vol conèixer el seu estat de salut i d’ànim
![[Img #30725]](https://elfar.cat/upload/images/04_2020/1492_viladecans.jpg)
L’Ajuntament de Viladecans s’ha posat en contacte amb les persones majors de 80 anys de la ciutat per conèixer el seu estat de salut i d’ànim i saber si estan ben ateses o si necessiten qualsevol servei que pugui oferir l’administració municipal. La comunicació, principalment telefònica o telemàtica però també presencial, s’ha fet tant als qui ja tenien expedient als Serveis Socials municipals (un total de 1.392 persones), a través del servei normal de Teleassistència, com els qui no consten com a destinataris de cap servei social (813 persones), per als qui s’han establert un canal extraordinari de trucades, segons expliquen fonts municipals en un comunicat.
En total, a Viladecans hi ha 2.195 persones majors de 80 anys. D’elles, 832 viuen soles i altres 666 en parella, i la seva atenció és absolutament prioritària per la seva especial vulnerabilitat. "Les trucades han servit per confirmar que la majoria de les persones que viuen soles i que no rebien cap servei municipal d’atenció social es troben bé de salut i no presenten dificultats per a les activitats de la vida diària, mantenint un bon nivell d’autonomia. De fet, la majoria té fills o altres familiars que viuen a Viladecans i que els estan donant el suport que necessiten, prenent les mesures per evitar el contacte físic i deixant la compra als vestíbuls dels habitatges", asseguren des del consistori.
Segons els tècnics de l’Ajuntament, “les persones grans tenen consciència de la gravetat de la situació i alguns no han sortit per a res a l’exterior des de l’inici del confinament per indicació de la família”. Els serveis municipals han ofert als qui, per diferents raons, la família no pot fer-se’n càrrec si requereixen algun dels serveis posats en marxa per l’Ajuntament (compra de medicació, àpats, etc.).
Molts serveis socials municipals es mantenen efectius i potenciats durant l’estat d’alarma, com és la Teleassistència, que té 1.605 usuaris a Viladecans. Aquest servei fa un control telefònic a persones vulnerables de forma diària. També segueix funcionant el Servei d’Atenció Domiciliària (SAD). Els casos actius d’aquest servei de visita a casa són 276 i per cobrir-los es realitzen 874 hores de servei a la setmana. Les treballadores actives en aquests moments són 60.
Per altra banda, l’Ajuntament ha ampliat el servei d’àpats a domicili també als caps de setmana i festius de Setmana Santa. El servei està lliurant de dilluns a diumenge 155 àpats diaris, més els 30 àpats diaris que es distribueixen a la Masia de Can Palmer, la qual cosa suposa la gestió i lliurament setmanal de 1.295 àpats. Igualment es continua prestant el servei de dutxes i bugaderia. Aquesta setmana, per exemple, s’ha donat servei per a 15 dutxes i 14 bugades.
![[Img #30725]](https://elfar.cat/upload/images/04_2020/1492_viladecans.jpg)
L’Ajuntament de Viladecans s’ha posat en contacte amb les persones majors de 80 anys de la ciutat per conèixer el seu estat de salut i d’ànim i saber si estan ben ateses o si necessiten qualsevol servei que pugui oferir l’administració municipal. La comunicació, principalment telefònica o telemàtica però també presencial, s’ha fet tant als qui ja tenien expedient als Serveis Socials municipals (un total de 1.392 persones), a través del servei normal de Teleassistència, com els qui no consten com a destinataris de cap servei social (813 persones), per als qui s’han establert un canal extraordinari de trucades, segons expliquen fonts municipals en un comunicat.
En total, a Viladecans hi ha 2.195 persones majors de 80 anys. D’elles, 832 viuen soles i altres 666 en parella, i la seva atenció és absolutament prioritària per la seva especial vulnerabilitat. "Les trucades han servit per confirmar que la majoria de les persones que viuen soles i que no rebien cap servei municipal d’atenció social es troben bé de salut i no presenten dificultats per a les activitats de la vida diària, mantenint un bon nivell d’autonomia. De fet, la majoria té fills o altres familiars que viuen a Viladecans i que els estan donant el suport que necessiten, prenent les mesures per evitar el contacte físic i deixant la compra als vestíbuls dels habitatges", asseguren des del consistori.
Segons els tècnics de l’Ajuntament, “les persones grans tenen consciència de la gravetat de la situació i alguns no han sortit per a res a l’exterior des de l’inici del confinament per indicació de la família”. Els serveis municipals han ofert als qui, per diferents raons, la família no pot fer-se’n càrrec si requereixen algun dels serveis posats en marxa per l’Ajuntament (compra de medicació, àpats, etc.).
Molts serveis socials municipals es mantenen efectius i potenciats durant l’estat d’alarma, com és la Teleassistència, que té 1.605 usuaris a Viladecans. Aquest servei fa un control telefònic a persones vulnerables de forma diària. També segueix funcionant el Servei d’Atenció Domiciliària (SAD). Els casos actius d’aquest servei de visita a casa són 276 i per cobrir-los es realitzen 874 hores de servei a la setmana. Les treballadores actives en aquests moments són 60.
Per altra banda, l’Ajuntament ha ampliat el servei d’àpats a domicili també als caps de setmana i festius de Setmana Santa. El servei està lliurant de dilluns a diumenge 155 àpats diaris, més els 30 àpats diaris que es distribueixen a la Masia de Can Palmer, la qual cosa suposa la gestió i lliurament setmanal de 1.295 àpats. Igualment es continua prestant el servei de dutxes i bugaderia. Aquesta setmana, per exemple, s’ha donat servei per a 15 dutxes i 14 bugades.





























Normas de participación
Esta es la opinión de los lectores, no la de este medio.
Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios inapropiados.
La participación implica que ha leído y acepta las Normas de Participación y Política de Privacidad
Normas de Participación
Política de privacidad
Por seguridad guardamos tu IP
216.73.216.59