COMARCA
El Servei Local de Teleassistència de la Diputació de Barcelona ha gestionat 141.525 trucades
Les unitats mòbils del servei han realitzat 8.600 mobilitzacions
![[Img #30801]](https://elfar.cat/upload/images/04_2020/8504_577c668e-8aa6-4614-b707-a2f68e33a66d.jpg)
Â
La Diputació de Barcelona continua prioritzant l’atenció i seguiment de les persones grans a través del Servei Local de Teleassistència, que actualment atén 90.200 persones en 310 municipis de la provÃncia, xifra que representa una cobertura del 12,50% sobre la població major de 65 anys i del 32,40% sobre la població major de 80 anys.
Â
Des de l’inici de la crisi, el centre d’atenció ha gestionat un total de 141.525 trucades, la majoria de les quals relacionades amb consultes, seguiments o emergències provocades per la COVID-19. "De les trucades emeses des del centre d’atenció, 21.649 van ser trucades proactives del Servei Local de Teleassistència per conèixer la situació de persones usuà ries en relació a la situació sanità ria i social provocada per la COVID-19. Aixà mateix, s’han gestionat 7.000 trucades d’emergència, de les quals 800 estaven relacionades amb la COVID-19", asseguren des de l'organisme provincial.
Â
A més a més, durant aquest perÃode "s'ha experimentat un fort creixement de la mobilització de recursos externs davant una emergència -recursos d’emergència de la comunitat- aixà com recursos propis a través de les unitats mòbils del Servei Local de Teleassistència, actuacions que han arribat a les 8.600 mobilitzacions", expliquen.
Â
Actualment, 285 persones estan en el marc del protocol de seguiment de la COVID-19 que s’ha posat en marxa des de l’SLT, de les quals 186 tenen la malaltia confirmada, 37 es troben ingressades en un hospital i 62 estan en situació d’aïllament domiciliari preventiu.
Â
LÃnia d’atenció 900 excepcional
Â
D'altra banda, des del Servei Local de Teleassistència s’ha posat en marxa un servei especial per a totes aquelles persones que els serveis socials municipals vagin identificant com a persones grans en risc i que fins ara no eren usuà ries del servei. Es tracta d’una lÃnia telefònica 900 que s’activa a través del telèfon fix o mòbil de la persona usuà ria i que no té cap cost ni per a ella ni per als ajuntaments.
Â
Aquest nou servei, que es va posar en marxa en un primer moment a la Conca d’Òdena i posteriorment la Diputació de Barcelona ha estès a tota la provÃncia, ja compta amb 131 municipis donats d’alta que, en total, han fet 2.650 sol·licituds d’aquesta lÃnia 900 de teleassistència, de les quals 1.995 persones ja estan operatives i se’ls hi fa el seguiment oportú per garantir la seva seguretat. Fins ara, s’han hagut de tramitar 80 emergències d’aquestes noves persones usuà ries.
Â
La Diputació de Barcelona continua prioritzant l’atenció i seguiment de les persones grans a través del Servei Local de Teleassistència, que actualment atén 90.200 persones en 310 municipis de la provÃncia, xifra que representa una cobertura del 12,50% sobre la població major de 65 anys i del 32,40% sobre la població major de 80 anys.
Â
Des de l’inici de la crisi, el centre d’atenció ha gestionat un total de 141.525 trucades, la majoria de les quals relacionades amb consultes, seguiments o emergències provocades per la COVID-19. "De les trucades emeses des del centre d’atenció, 21.649 van ser trucades proactives del Servei Local de Teleassistència per conèixer la situació de persones usuà ries en relació a la situació sanità ria i social provocada per la COVID-19. Aixà mateix, s’han gestionat 7.000 trucades d’emergència, de les quals 800 estaven relacionades amb la COVID-19", asseguren des de l'organisme provincial.
Â
A més a més, durant aquest perÃode "s'ha experimentat un fort creixement de la mobilització de recursos externs davant una emergència -recursos d’emergència de la comunitat- aixà com recursos propis a través de les unitats mòbils del Servei Local de Teleassistència, actuacions que han arribat a les 8.600 mobilitzacions", expliquen.
Â
Actualment, 285 persones estan en el marc del protocol de seguiment de la COVID-19 que s’ha posat en marxa des de l’SLT, de les quals 186 tenen la malaltia confirmada, 37 es troben ingressades en un hospital i 62 estan en situació d’aïllament domiciliari preventiu.
Â
LÃnia d’atenció 900 excepcional
Â
D'altra banda, des del Servei Local de Teleassistència s’ha posat en marxa un servei especial per a totes aquelles persones que els serveis socials municipals vagin identificant com a persones grans en risc i que fins ara no eren usuà ries del servei. Es tracta d’una lÃnia telefònica 900 que s’activa a través del telèfon fix o mòbil de la persona usuà ria i que no té cap cost ni per a ella ni per als ajuntaments.
Â
Aquest nou servei, que es va posar en marxa en un primer moment a la Conca d’Òdena i posteriorment la Diputació de Barcelona ha estès a tota la provÃncia, ja compta amb 131 municipis donats d’alta que, en total, han fet 2.650 sol·licituds d’aquesta lÃnia 900 de teleassistència, de les quals 1.995 persones ja estan operatives i se’ls hi fa el seguiment oportú per garantir la seva seguretat. Fins ara, s’han hagut de tramitar 80 emergències d’aquestes noves persones usuà ries.
Normas de participación
Esta es la opinión de los lectores, no la de este medio.
Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios inapropiados.
La participación implica que ha leÃdo y acepta las Normas de Participación y PolÃtica de Privacidad
Normas de Participación
PolÃtica de privacidad
Por seguridad guardamos tu IP
216.73.216.169