COMARCA
La reducció de la demanda a les línies d'FGC es manté per sobre del 90%
Aquesta setmana la mitjana diària de validacions ha sigut de 23.700, xifra fins i tot inferior a la de les setmanes prèvies a la restricció de la mobilitat als serveis no essencials
![[Img #30866]](https://elfar.cat/upload/images/04_2020/7294_46af1cfb-1f41-481a-b5a6-120508aaeb0djpg.png)
Aquesta setmana, coincidint amb l’aixecament de les restriccions de mobilitat en què només es permetia l’activitat dels sectors essencials, el servei d’FGC ha mantingut la tendència a la baixa en el número de viatgers d’un dia laborable, amb una mitjana diària de 23.700 validacions, un 93% menys que les validacions de la mateixa setmana de l’any 2019.
Segons fonts de FGC, aquesta xifra és "fins i tot inferior a la de les setmanes prèvies a aquesta restricció". D’aquesta manera, la tornada de molts treballadors a la feina "s’ha produït sense aglomeracions" a la xarxa d’FGC, que "ha pogut garantir en tot moment que els trens no estiguessin ocupats més d’un terç de la seva capacitat", tal i com s’indica a la resolució del Govern del 13 de març per la qual s'adopten mesures complementàries per a la prevenció i el control de la infecció pel SARS-CoV-2.
Si s'analitza el comportament de la demanda aquesta setmana respecte a les anteriors, s’observa un descens de validacions d’un 29,4% respecte la setmana del 16 de març i d’un 2,6% respecte a la setmana del 23 de març. Comparat amb les dues setmanes de restricció de la mobilitat laboral, hi ha hagut un augment de l’entorn del 42%, expliquen des de FGC.
Pel que fa a l’ocupació dels trens, "l’oferta actual ha permès que en tot moment s’hagi situat per sota del 33% que indiquen les autoritats per tal de poder garantir la distància mínima entre persones". La màxima ocupació a la línia Barcelona-Vallès aquesta setmana ha sigut del 23%, i a la línia Llobregat-Anoia, del 14%, i sempre durant la primera franja de l’hora punta del matí, que aquests dies s’ha desplaçat lleugerament cap a les 6.30 h., una hora abans que la tendència anterior a l’inici de l’episodi.
Els trens d’FGC han circulat aquesta setmana amb un servei adaptat d’acord a la demanda esperada amb la tornada a la mobilitat dels sectors no essencials i seguint les indicacions rebudes per part del Govern i de l’Autoritat del Transport Metropolità (ATM) de Barcelona. Així, l’oferta a FGC és actualment del 60% del servei habitual en dia feiner durant les hores punta (de 6 h a 9 hores) i del 40% la resta de la jornada.
Pel que fa al cap de setmana, a la línia Barcelona-Vallès circularà 1 tren/hora-sentit a les línies S1, S2 i L6, i 4 trens/hora-sentit a la línia L7 entre Gràcia i Av. Tibidabo. La línia L12 (Reina Elisenda) no circula. A la línia Llobregat-Anoia circularan 1 tren/hora-sentit a la línia R5 (Manresa), 1 tren/hora-sentit a la línia R6 (Igualada), 1 tren/hora-sentit a la línia S4 (Olesa de Montserrat), 1 tren/hora-sentit a la línia S3 (Can Ros) i 2 trens/hora-sentit a la línia L8 (Pl. Espanya-Molí Nou Ciutat Cooperativa). Els trens amb més demanda circulen amb composició doble i passen de tres a sis cotxes.
Els horaris concrets es poden consultar a les vitrines informatives de les estacions, al web fgc.cat, a l’app d’FGC o trucant al telèfon d’informació 012.
Mesures higièniques
Continuen vigents les mesures higièniques que FGC ha anat prenent des de l’inici d’aquest episodi, seguint allò establert en el seu Pla de contingència per minimitzar el risc d’infecció entre les persones usuàries i el personal de la companyia.
Entre aquestes mesures en destaquen la neteja a fons amb productes desinfectants i virucides en tots els espais de les estacions en què hi pot haver moviment de clients i poden tocar el mobiliari de l’estació, així com la desinfecció diària de tots els elements de l’interior dels trens i del mobiliari de les estacions.
Pel que fa a l’accés als trens i a les estacions, "els i les maquinistes obren i tanquen totes les portes dels trens automàticament, els ascensors s’operen a distància de forma centralitzada activant-se des del Centre de Control d’FGC, i les portes no automàtiques de les estacions es mantenen obertes per minimitzar la seva manipulació", expliquen des de la companyia.
![[Img #30866]](https://elfar.cat/upload/images/04_2020/7294_46af1cfb-1f41-481a-b5a6-120508aaeb0djpg.png)
Aquesta setmana, coincidint amb l’aixecament de les restriccions de mobilitat en què només es permetia l’activitat dels sectors essencials, el servei d’FGC ha mantingut la tendència a la baixa en el número de viatgers d’un dia laborable, amb una mitjana diària de 23.700 validacions, un 93% menys que les validacions de la mateixa setmana de l’any 2019.
Segons fonts de FGC, aquesta xifra és "fins i tot inferior a la de les setmanes prèvies a aquesta restricció". D’aquesta manera, la tornada de molts treballadors a la feina "s’ha produït sense aglomeracions" a la xarxa d’FGC, que "ha pogut garantir en tot moment que els trens no estiguessin ocupats més d’un terç de la seva capacitat", tal i com s’indica a la resolució del Govern del 13 de març per la qual s'adopten mesures complementàries per a la prevenció i el control de la infecció pel SARS-CoV-2.
Si s'analitza el comportament de la demanda aquesta setmana respecte a les anteriors, s’observa un descens de validacions d’un 29,4% respecte la setmana del 16 de març i d’un 2,6% respecte a la setmana del 23 de març. Comparat amb les dues setmanes de restricció de la mobilitat laboral, hi ha hagut un augment de l’entorn del 42%, expliquen des de FGC.
Pel que fa a l’ocupació dels trens, "l’oferta actual ha permès que en tot moment s’hagi situat per sota del 33% que indiquen les autoritats per tal de poder garantir la distància mínima entre persones". La màxima ocupació a la línia Barcelona-Vallès aquesta setmana ha sigut del 23%, i a la línia Llobregat-Anoia, del 14%, i sempre durant la primera franja de l’hora punta del matí, que aquests dies s’ha desplaçat lleugerament cap a les 6.30 h., una hora abans que la tendència anterior a l’inici de l’episodi.
Els trens d’FGC han circulat aquesta setmana amb un servei adaptat d’acord a la demanda esperada amb la tornada a la mobilitat dels sectors no essencials i seguint les indicacions rebudes per part del Govern i de l’Autoritat del Transport Metropolità (ATM) de Barcelona. Així, l’oferta a FGC és actualment del 60% del servei habitual en dia feiner durant les hores punta (de 6 h a 9 hores) i del 40% la resta de la jornada.
Pel que fa al cap de setmana, a la línia Barcelona-Vallès circularà 1 tren/hora-sentit a les línies S1, S2 i L6, i 4 trens/hora-sentit a la línia L7 entre Gràcia i Av. Tibidabo. La línia L12 (Reina Elisenda) no circula. A la línia Llobregat-Anoia circularan 1 tren/hora-sentit a la línia R5 (Manresa), 1 tren/hora-sentit a la línia R6 (Igualada), 1 tren/hora-sentit a la línia S4 (Olesa de Montserrat), 1 tren/hora-sentit a la línia S3 (Can Ros) i 2 trens/hora-sentit a la línia L8 (Pl. Espanya-Molí Nou Ciutat Cooperativa). Els trens amb més demanda circulen amb composició doble i passen de tres a sis cotxes.
Els horaris concrets es poden consultar a les vitrines informatives de les estacions, al web fgc.cat, a l’app d’FGC o trucant al telèfon d’informació 012.
Mesures higièniques
Continuen vigents les mesures higièniques que FGC ha anat prenent des de l’inici d’aquest episodi, seguint allò establert en el seu Pla de contingència per minimitzar el risc d’infecció entre les persones usuàries i el personal de la companyia.
Entre aquestes mesures en destaquen la neteja a fons amb productes desinfectants i virucides en tots els espais de les estacions en què hi pot haver moviment de clients i poden tocar el mobiliari de l’estació, així com la desinfecció diària de tots els elements de l’interior dels trens i del mobiliari de les estacions.
Pel que fa a l’accés als trens i a les estacions, "els i les maquinistes obren i tanquen totes les portes dels trens automàticament, els ascensors s’operen a distància de forma centralitzada activant-se des del Centre de Control d’FGC, i les portes no automàtiques de les estacions es mantenen obertes per minimitzar la seva manipulació", expliquen des de la companyia.
















Normas de participación
Esta es la opinión de los lectores, no la de este medio.
Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios inapropiados.
La participación implica que ha leído y acepta las Normas de Participación y Política de Privacidad
Normas de Participación
Política de privacidad
Por seguridad guardamos tu IP
216.73.216.146