VILADECANS
Impuls a la capacitació digital de la ciutadania per fer tràmits administratius i cercar feina
L'Ajuntament posa en marxa un webinar setmanal sobre les tecnologies i eines en línia necessàries per a a registrar-se en sistemes d’accés electrònic als serveis públics
![[Img #30986]](https://elfar.cat/upload/images/04_2020/1275_img_8976-1.jpg)
L’Ajuntament de Viladecans encetarà a partir del 28 d’abril el webinar setmanal Amb les TIC és més fàcil, per ajudar la ciutadania a dominar les tecnologies i eines en línia i a registrar-se en els sistemes d’accés electrònic als serveis públics i aprendre a utilitzar-los. "La pandèmia per la COVID-19 ha obligat a canviar molts hàbits, també pel que fa a la nostra relació amb el món digital", recorden des del consistori. "El tancament de l’atenció presencial de les administracions fa que les gestions en línia siguin una opció prioritària, però molta gent no disposa dels certificats per accedir als serveis de tramitació de les administracions i, algunes persones, fins i tot desconeixen quines eines tenen al seu servei en línia per ajudar-les en àmbits com, per exemple, la recerca d’ocupació", apunten.
Per aquest motiu, cada dimarts es farà una sessió del webinar, amb una durada d’una hora, que es podrà seguir per Internet a les 10 h. La formació és impartida per personal del centre municipal de promoció econòmica Can Calderon i la iniciativa s’emmarca dins del servei municipal de formació e-learning de l’Aula Oberta. Les persones interessades poden inscriure’s a través de l’adreça electrònica cgarciar@viladecans.cat o trucant al 93 635 18 04.
Una eina molt útil per a la ciutadania
Per obrir aquest cicle de webinars, la primera sessió del 28 d'abril estarà centrada en l’obtenció del certificat digital del Sistema Cl@ve, per identificar-se davant l’administració sense haver de tenir lector de DNI electrònic ni certificat electrònic. Es tracta d’un sistema simplificat, àgil i unificat per a l’accés de la ciutadania als serveis públics, que permet no haver de recordar claus diferents per accedir als diversos serveis.
Així mateix, en aquesta primera sessió s’explicarà el funcionament de la Seu Electrònica de l’Ajuntament, que permet fer una vintena de tràmits sense haver d’anar presencialment a les oficines municipals.
A més de capacitar la ciutadania per a la realització de tràmits en línia que facilitin la seva relació amb l’Ajuntament i amb altres administracions en l’actual situació marcada per la COVID-19, en posteriors sessions és previst ampliar els coneixements de la ciutadania amb coneixement bàsics d’informàtica per ajudar-la, principalment, a potenciar la recerca activa de feina de manera autònoma i a través del món digital. Així, per exemple, es donaran a conèixer recursos com la Xarxa Xaloc, un portal públic que recull ofertes de feina, i s’explicarà com explotar per a la recerca de feina els perfils en xarxes socials o la utilització del correu electrònic.
![[Img #30986]](https://elfar.cat/upload/images/04_2020/1275_img_8976-1.jpg)
L’Ajuntament de Viladecans encetarà a partir del 28 d’abril el webinar setmanal Amb les TIC és més fàcil, per ajudar la ciutadania a dominar les tecnologies i eines en línia i a registrar-se en els sistemes d’accés electrònic als serveis públics i aprendre a utilitzar-los. "La pandèmia per la COVID-19 ha obligat a canviar molts hàbits, també pel que fa a la nostra relació amb el món digital", recorden des del consistori. "El tancament de l’atenció presencial de les administracions fa que les gestions en línia siguin una opció prioritària, però molta gent no disposa dels certificats per accedir als serveis de tramitació de les administracions i, algunes persones, fins i tot desconeixen quines eines tenen al seu servei en línia per ajudar-les en àmbits com, per exemple, la recerca d’ocupació", apunten.
Per aquest motiu, cada dimarts es farà una sessió del webinar, amb una durada d’una hora, que es podrà seguir per Internet a les 10 h. La formació és impartida per personal del centre municipal de promoció econòmica Can Calderon i la iniciativa s’emmarca dins del servei municipal de formació e-learning de l’Aula Oberta. Les persones interessades poden inscriure’s a través de l’adreça electrònica cgarciar@viladecans.cat o trucant al 93 635 18 04.
Una eina molt útil per a la ciutadania
Per obrir aquest cicle de webinars, la primera sessió del 28 d'abril estarà centrada en l’obtenció del certificat digital del Sistema Cl@ve, per identificar-se davant l’administració sense haver de tenir lector de DNI electrònic ni certificat electrònic. Es tracta d’un sistema simplificat, àgil i unificat per a l’accés de la ciutadania als serveis públics, que permet no haver de recordar claus diferents per accedir als diversos serveis.
Així mateix, en aquesta primera sessió s’explicarà el funcionament de la Seu Electrònica de l’Ajuntament, que permet fer una vintena de tràmits sense haver d’anar presencialment a les oficines municipals.
A més de capacitar la ciutadania per a la realització de tràmits en línia que facilitin la seva relació amb l’Ajuntament i amb altres administracions en l’actual situació marcada per la COVID-19, en posteriors sessions és previst ampliar els coneixements de la ciutadania amb coneixement bàsics d’informàtica per ajudar-la, principalment, a potenciar la recerca activa de feina de manera autònoma i a través del món digital. Així, per exemple, es donaran a conèixer recursos com la Xarxa Xaloc, un portal públic que recull ofertes de feina, i s’explicarà com explotar per a la recerca de feina els perfils en xarxes socials o la utilització del correu electrònic.





























Normas de participación
Esta es la opinión de los lectores, no la de este medio.
Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios inapropiados.
La participación implica que ha leído y acepta las Normas de Participación y Política de Privacidad
Normas de Participación
Política de privacidad
Por seguridad guardamos tu IP
216.73.216.59