SANT BOI
El Parc Sanitari Sant Joan de Déu afavoreix la comunicació entre familiars i pacients afectats per la COVID-19
L’organització treballa perquè les persones ateses a l’Hospital de Sant Boi i en dispositius de la Xarxa de Salut Mental mantinguin el contacte amb l’entorn immediat a través de videotrucades
![[Img #31062]](https://elfar.cat/upload/images/04_2020/5620_videollamada-parc-sanitari-sant-joan-de-deu-pacientes-enfermos-covid-19.jpg)
El Parc Sanitari Sant Joan de Déu treballa de forma progressiva perquè les persones ateses tant a l’Hospital de Sant Boi com en dispositius de la Xarxa de Salut Mental, els seus dos àmbits assistencials, mantinguin el contacte amb l’entorn immediat a través de videotrucades, tot amb la col·laboració i el suport que proporciona, de forma transversal, l’equip d’infermeria.
Per afavorir tant com sigui possible que pacients i familiars estiguin en contacte, sobretot en situacions de final de vida, s’ha posat en marxa l’Equip de Suport Psicosocial i Espiritual del Parc Sanitari. Els professionals que formen aquest grup tenen dos rols d’actuació: uns estan presents en les unitats assistencials (professionals enllaç), i d’altres realitzen atenció telemàtica (professionals referents). Són membres de l’Equip d’Atenció Psicosocial (EAPS), del Servei d’Atenció Espiritual i Religiosa (SAER), i del departament de Desenvolupament Solidari; i també s’hi han incorporat Psicòlegs Interns Residents (PIR) fent tasques de teleassistència a familiars.
Una de les mesures que ha implementat el Parc Sanitari és fer servir telèfons mòbils i tauletes -10 de les quals són una donació de la companyia Media Markt- per fer videotrucades a l’entorn immediat de les persones ateses. Majoritàriament, es fan amb l’aplicació Zoom, encara que també és possible utilitzar les apps Skype i WhatsApp.
Pel que fa als pacients hospitalitzats a l’Hospital de Sant Boi, els casos en què s’estan prioritzant aquestes connexions són amb familiars de pacients crítics amb COVID-19, que es troben en una situació de final de vida. "Com que el seu estat és molt fràgil i a penes poden parlar o no els és possible comunicar-se, la finalitat d’aquest contacte és que un professional els acompanyi i faciliti que la família tingui l’oportunitat d’acomiadar-se’n", expliquen des del centre sanitari en un comunicat.
A banda de vehicular les comunicacions entre pacients i familiars, un dels objectius principals de l’Equip de Suport Psicosocial i Espiritual és dur a terme "intervencions psicològiques, que permetin fer aflorar plantejaments de final de vida i converses amb sentit", asseguren les mateixes fonts. Posteriorment, a través de visites telemàtiques, els professionals sostenen els familiars, i fan seguiment d’aquells que estan més afectats per la pèrdua i la situació de crisi sanitària i social. "En concret, pel que fa al SAER, el gruix de membres d’aquest servei vetlla per atendre la dimensió espiritual de les persones ateses i del seu entorn immediat", assenyalen. "Aquests dies actua presencialment pel que fa a pacients ingressats per COVID-19, i mitjançant teleassistència tant amb els pacients que tenen COVID-19 i amb els seus familiars, com amb pacients de la resta d’unitats", diuen.
Una altra de les accions que duu a terme el SAER és trucar a familiars de les persones que han mort durant el context actual de pandèmia al Parc Sanitari. En aquestes trucades, s’expressa el condol en nom de tot l’equip de l’organització, es realitza una primera atenció al dol, que pot originar un acompanyament espiritual posterior, i se’ls fa saber que quan les circumstàncies ho permetin estaran convidades a participar en una celebració religiosa conjunta en record dels familiars.
Les persones ateses a la Xarxa de Salut Mental, en contacte amb la família
Per un altre costat, pel que fa als diversos dispositius de la Xarxa de Salut Mental del Parc Sanitari Sant Joan de Déu, els professionals d’aquest àmbit també treballen perquè les persones ateses que no poden rebre visites i que no tenen telèfon mòbil, puguin realitzar videotrucades amb els familiars mitjançant l’ús de tablets, com és el cas de les Unitats de Llarga Estada Psiquiàtrica, Aguts i Subaguts de Psiquiatria, Hospitalització Parcial i Urgències Psiquiàtriques.
A més, en dispositius com les residències que atenen persones amb discapacitat intel·lectual i la Unitat d’Hospitalització Especialitzada per a Persones amb Discapacitat Intel·lectual (UHEDI), s’estan establint diàriament sessions de videoconferència, també amb tauletes. "Això ajuda molt tant les famílies com els usuaris, que viuen amb certa incertesa i angoixa la pèrdua de contacte directe arran del confinament", remarquen des del centre.
En un altre servei per a persones amb discapacitat intel·lectual, el Centre Ocupacional Sant Jordi, els usuaris són a casa, però mantenen el contacte i la vinculació amb els educadors, que atenen, via telemàtica, les seves preocupacions i pors sobre la situació actual.
![[Img #31062]](https://elfar.cat/upload/images/04_2020/5620_videollamada-parc-sanitari-sant-joan-de-deu-pacientes-enfermos-covid-19.jpg)
El Parc Sanitari Sant Joan de Déu treballa de forma progressiva perquè les persones ateses tant a l’Hospital de Sant Boi com en dispositius de la Xarxa de Salut Mental, els seus dos àmbits assistencials, mantinguin el contacte amb l’entorn immediat a través de videotrucades, tot amb la col·laboració i el suport que proporciona, de forma transversal, l’equip d’infermeria.
Per afavorir tant com sigui possible que pacients i familiars estiguin en contacte, sobretot en situacions de final de vida, s’ha posat en marxa l’Equip de Suport Psicosocial i Espiritual del Parc Sanitari. Els professionals que formen aquest grup tenen dos rols d’actuació: uns estan presents en les unitats assistencials (professionals enllaç), i d’altres realitzen atenció telemàtica (professionals referents). Són membres de l’Equip d’Atenció Psicosocial (EAPS), del Servei d’Atenció Espiritual i Religiosa (SAER), i del departament de Desenvolupament Solidari; i també s’hi han incorporat Psicòlegs Interns Residents (PIR) fent tasques de teleassistència a familiars.
Una de les mesures que ha implementat el Parc Sanitari és fer servir telèfons mòbils i tauletes -10 de les quals són una donació de la companyia Media Markt- per fer videotrucades a l’entorn immediat de les persones ateses. Majoritàriament, es fan amb l’aplicació Zoom, encara que també és possible utilitzar les apps Skype i WhatsApp.
Pel que fa als pacients hospitalitzats a l’Hospital de Sant Boi, els casos en què s’estan prioritzant aquestes connexions són amb familiars de pacients crítics amb COVID-19, que es troben en una situació de final de vida. "Com que el seu estat és molt fràgil i a penes poden parlar o no els és possible comunicar-se, la finalitat d’aquest contacte és que un professional els acompanyi i faciliti que la família tingui l’oportunitat d’acomiadar-se’n", expliquen des del centre sanitari en un comunicat.
A banda de vehicular les comunicacions entre pacients i familiars, un dels objectius principals de l’Equip de Suport Psicosocial i Espiritual és dur a terme "intervencions psicològiques, que permetin fer aflorar plantejaments de final de vida i converses amb sentit", asseguren les mateixes fonts. Posteriorment, a través de visites telemàtiques, els professionals sostenen els familiars, i fan seguiment d’aquells que estan més afectats per la pèrdua i la situació de crisi sanitària i social. "En concret, pel que fa al SAER, el gruix de membres d’aquest servei vetlla per atendre la dimensió espiritual de les persones ateses i del seu entorn immediat", assenyalen. "Aquests dies actua presencialment pel que fa a pacients ingressats per COVID-19, i mitjançant teleassistència tant amb els pacients que tenen COVID-19 i amb els seus familiars, com amb pacients de la resta d’unitats", diuen.
Una altra de les accions que duu a terme el SAER és trucar a familiars de les persones que han mort durant el context actual de pandèmia al Parc Sanitari. En aquestes trucades, s’expressa el condol en nom de tot l’equip de l’organització, es realitza una primera atenció al dol, que pot originar un acompanyament espiritual posterior, i se’ls fa saber que quan les circumstàncies ho permetin estaran convidades a participar en una celebració religiosa conjunta en record dels familiars.
Les persones ateses a la Xarxa de Salut Mental, en contacte amb la família
Per un altre costat, pel que fa als diversos dispositius de la Xarxa de Salut Mental del Parc Sanitari Sant Joan de Déu, els professionals d’aquest àmbit també treballen perquè les persones ateses que no poden rebre visites i que no tenen telèfon mòbil, puguin realitzar videotrucades amb els familiars mitjançant l’ús de tablets, com és el cas de les Unitats de Llarga Estada Psiquiàtrica, Aguts i Subaguts de Psiquiatria, Hospitalització Parcial i Urgències Psiquiàtriques.
A més, en dispositius com les residències que atenen persones amb discapacitat intel·lectual i la Unitat d’Hospitalització Especialitzada per a Persones amb Discapacitat Intel·lectual (UHEDI), s’estan establint diàriament sessions de videoconferència, també amb tauletes. "Això ajuda molt tant les famílies com els usuaris, que viuen amb certa incertesa i angoixa la pèrdua de contacte directe arran del confinament", remarquen des del centre.
En un altre servei per a persones amb discapacitat intel·lectual, el Centre Ocupacional Sant Jordi, els usuaris són a casa, però mantenen el contacte i la vinculació amb els educadors, que atenen, via telemàtica, les seves preocupacions i pors sobre la situació actual.





Normas de participación
Esta es la opinión de los lectores, no la de este medio.
Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios inapropiados.
La participación implica que ha leído y acepta las Normas de Participación y Política de Privacidad
Normas de Participación
Política de privacidad
Por seguridad guardamos tu IP
216.73.216.15