ÀREA METROPOLITANA
TMB analitza amb operadors de grans ciutats del món els efectes de la COVID-19 en el transport
Gestió de la demanda, mesures sanità ries, finançament i imatge pública són els principals reptes a abordar a curt termini
![[Img #31123]](https://elfar.cat/upload/images/04_2020/66_unnamed.jpg)
El conseller delegat de Transports Metropolità de Barcelona (TMB), Gerardo Lertxundi, va participar a mitjans d'abril, juntament amb directius de les principals empreses de transport de diverses ciutats del món, en una sessió extraordinà ria del Policy Board (comitè de direcció) de la Unió Internacional de Transport Públic (UITP) per analitzar les seqüeles que deixarà la COVID-19 en la gestió de la mobilitat.
Lertxundi va destacar en la seva exposició la gestió que està fent TMB de la crisi, a través d’un Comitè de Coordinació que es va constituir des del primer moment, i que basa la seva estratègia d’actuació en tres eixos clau: la salut, el servei i la comunicació.
La reunió extraordinà ria del Policy Board, òrgan decisori de la UITP en matèria de polÃtiques de transport, va ser convocada pel secretari general de l’organització, Mohamed Mezghani. Entre d’altres, hi van participar els responsables del principals operadors de Nova York, Londres, Singapur, Shenzhen, Seül, Milà i Barcelona.
Un dels principals reptes que es va identificar és la gestió de la demanda, davant la necessitat de donar resposta a l’oferta del transport públic que es necessita i, alhora, protegir la salut dels usuaris i dels empleats. "Fer compatibles els criteris sanitaris amb els criteris de gestió de la mobilitat és un dels principals desafiaments als quals s’enfronten els operadors de transport", reconeixen des de la companyia.
Un altre element de preocupació és la imatge del transport públic, "en un context en el qual s’aconsella no utilitzar-lo per evitar la proximitat de les persones, davant del repte de la sostenibilitat i el compromÃs col·lectiu per preservar el medi ambient, que farà necessari recuperar l’atracció per l’ús dels sistemes de transport col·lectius", apunten les mateixes fonts.
També preocupa el repte del finançament i la necessitat d’assignar fons per equilibrar els comptes de resultats del transport públic, en un context de baixa demanda i d’una oferta adaptada per garantir les mesures de seguretat que determinen les autoritats sanità ries.
Â
El conseller delegat de Transports Metropolità de Barcelona (TMB), Gerardo Lertxundi, va participar a mitjans d'abril, juntament amb directius de les principals empreses de transport de diverses ciutats del món, en una sessió extraordinà ria del Policy Board (comitè de direcció) de la Unió Internacional de Transport Públic (UITP) per analitzar les seqüeles que deixarà la COVID-19 en la gestió de la mobilitat.
Lertxundi va destacar en la seva exposició la gestió que està fent TMB de la crisi, a través d’un Comitè de Coordinació que es va constituir des del primer moment, i que basa la seva estratègia d’actuació en tres eixos clau: la salut, el servei i la comunicació.
La reunió extraordinà ria del Policy Board, òrgan decisori de la UITP en matèria de polÃtiques de transport, va ser convocada pel secretari general de l’organització, Mohamed Mezghani. Entre d’altres, hi van participar els responsables del principals operadors de Nova York, Londres, Singapur, Shenzhen, Seül, Milà i Barcelona.
Un dels principals reptes que es va identificar és la gestió de la demanda, davant la necessitat de donar resposta a l’oferta del transport públic que es necessita i, alhora, protegir la salut dels usuaris i dels empleats. "Fer compatibles els criteris sanitaris amb els criteris de gestió de la mobilitat és un dels principals desafiaments als quals s’enfronten els operadors de transport", reconeixen des de la companyia.
Un altre element de preocupació és la imatge del transport públic, "en un context en el qual s’aconsella no utilitzar-lo per evitar la proximitat de les persones, davant del repte de la sostenibilitat i el compromÃs col·lectiu per preservar el medi ambient, que farà necessari recuperar l’atracció per l’ús dels sistemes de transport col·lectius", apunten les mateixes fonts.
També preocupa el repte del finançament i la necessitat d’assignar fons per equilibrar els comptes de resultats del transport públic, en un context de baixa demanda i d’una oferta adaptada per garantir les mesures de seguretat que determinen les autoritats sanità ries.
Â
Normas de participación
Esta es la opinión de los lectores, no la de este medio.
Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios inapropiados.
La participación implica que ha leÃdo y acepta las Normas de Participación y PolÃtica de Privacidad
Normas de Participación
PolÃtica de privacidad
Por seguridad guardamos tu IP
216.73.216.179