L'HOSPITALET
El CAID atén 33 nous casos de violència de gènere durant l’Estat d’Alarma
L’equip de professionals fa 868 trucades d’atenció i de seguiment telefònic a dones de la ciutat
![[Img #31373]](https://elfar.cat/upload/images/05_2020/3070_img_17530.jpg)
L’equip del Centre d’Atenció i Informació a la Dona de L’Hospitalet (CAID) ha fet 868 trucades telefòniques de seguiment a 246 dones en situació de possible violència masclista des de l’inici de l’estat d’alerta sanitària fins ara. També ha atès vuit dones de manera presencial, segons informen fonts municipals.
Pel que fa a l’atenció telefònica, 33 casos han estat primeres consultes. La resta són serveis d’atenció telefònica i de seguiment periòdic per fer acompanyament a les dones de l’Hospitalet que ja havien tingut contacte amb el CAID.
Cal assenyalar, a més, que el número 900 900 120, segons ha facilitat l’Institut Català de la Dona (ICD), ha rebut 30 trucades més de dones del municipi, la qual cosa suposa un increment d’un 10% de les consultes respecte al mateix període de l’any anterior.
El consistori recorda que a l’abril va aprovar la contractació de serveis d’atenció d’urgència durant el període de confinament per a dones en situació de violència de gènere.
D’altra banda, poc després de l’inici de l’estat l’alarma sanitària i del confinament, la regidoria d’Igualtat va repartir cartells informatius adreçats a les dones amb els telèfons d’atenció gratuïts i confidencials entre les botigues obertes i les farmàcies de la ciutat, amb la col·laboració de Voluntaris de L’Hospitalet.
El CAID és un servei pioner a tot Catalunya. Fa més de 33 anys que ofereix assistència personalitzada a les dones que ho sol·liciten, per situacions vinculades a les desigualtats i a les discriminacions per raó de gènere.
L’equip del Centre d’Atenció i Informació a la Dona de L’Hospitalet (CAID) ha fet 868 trucades telefòniques de seguiment a 246 dones en situació de possible violència masclista des de l’inici de l’estat d’alerta sanitària fins ara. També ha atès vuit dones de manera presencial, segons informen fonts municipals.
Pel que fa a l’atenció telefònica, 33 casos han estat primeres consultes. La resta són serveis d’atenció telefònica i de seguiment periòdic per fer acompanyament a les dones de l’Hospitalet que ja havien tingut contacte amb el CAID.
Cal assenyalar, a més, que el número 900 900 120, segons ha facilitat l’Institut Català de la Dona (ICD), ha rebut 30 trucades més de dones del municipi, la qual cosa suposa un increment d’un 10% de les consultes respecte al mateix període de l’any anterior.
El consistori recorda que a l’abril va aprovar la contractació de serveis d’atenció d’urgència durant el període de confinament per a dones en situació de violència de gènere.
D’altra banda, poc després de l’inici de l’estat l’alarma sanitària i del confinament, la regidoria d’Igualtat va repartir cartells informatius adreçats a les dones amb els telèfons d’atenció gratuïts i confidencials entre les botigues obertes i les farmàcies de la ciutat, amb la col·laboració de Voluntaris de L’Hospitalet.
El CAID és un servei pioner a tot Catalunya. Fa més de 33 anys que ofereix assistència personalitzada a les dones que ho sol·liciten, per situacions vinculades a les desigualtats i a les discriminacions per raó de gènere.
Normas de participación
Esta es la opinión de los lectores, no la de este medio.
Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios inapropiados.
La participación implica que ha leído y acepta las Normas de Participación y Política de Privacidad
Normas de Participación
Política de privacidad
Por seguridad guardamos tu IP
216.73.216.169