Sábado, 08 de Noviembre de 2025

Actualizada

Viernes, 07 de Noviembre de 2025 a las 18:42:00 horas

| 120
Martes, 12 de Mayo de 2020
GAVÀ

Unes 7.000 persones grans reben trucades per conèixer les seves necessitats

Aquesta ronda de contactes directes per telèfon ha abastat persones usuàries dels Serveis Socials municipals i de Teleassistència, i persones més grans de 75 anys que viuen soles i que no són usuàries d’aquests serveis

[Img #31388]

Des de la posada en marxa de l’operatiu de contacte telefònic, a l’inici del confinament, l'Ajuntament de Gavà ja ha trucat a prop de 7.000 persones grans "per oferir-les atenció i suport personalitzat i, si escau, reorientar-les als serveis que puguin necessitar", asseguren fonts municipals en un comunicat.


Fins al 6 de maig, aquesta ronda de contactes directes per telèfon ha abastat persones usuàries dels Serveis Socials municipals i de Teleassistència, i persones més grans de 75 anys que viuen soles i que no són usuàries d’aquests serveis. Fins ara, s’ha ofert atenció telefònica a 6.929 persones: usuaris de Serveis Socials (5.694 trucades); persones amb teleassistència (1.142 trucades i 1.071 persones contactades); persones de 80 anys o més que viuen soles i no tenen servei o recurs de Serveis Socials  (305 trucades i 102 persones contactades) i persones de 75 a 79 anys que viuen soles i no tenen servei o recurs de Serveis Socials (97 trucades i 62 persones contactades).


"El dispositiu s’estendrà ara a les persones soles majors de 75 anys que viuen en parella o acompanyades, mentre es continua fent un seguiment de les persones que han requerit algun tipus de suport. L’operatiu es preveu completar establint contacte directe amb totes les persones de 65 anys a 74 anys de la ciutat", expliquen des del consistori gavanenc.


El suport telefònic personalitzat a càrrec del departament de Serveis Socials de l’Ajuntament, s’afegeix al dispositiu Gavà t’ajuda, un servei municipal per a persones grans o amb dificultats que es va posar en marxa al començament de la crisi sanitària. A través del telèfon 93 263 91 33 s’atenen les peticions de persones que no poden sortir de casa, especialment gent gran, i amb la col·laboració de voluntariat se’ls ofereix fer la compra imprescindible d’aliments, productes farmacèutics i d’higiene.


També es presten altres serveis com ara suport emocional, servei de reparacions urgents a domicili i assessorament en qüestions relacionades amb l’habitatge. A aquest telèfon també es poden adreçar trucar aquells ciutadans que vulguin comunicar a l’Ajuntament la situació de dificultat d’algun familiar, amic o conegut per tal de poder atendre’ls. Gavà t’ajuda està operatiu de 9 a 20 hores. Fora d’aquest horari la trucada es desvia a la Policia Municipal que recull les peticions i les deriva a Serveis Socials.


Contacte amb les residències gent gran


Per altra banda, des de l’inici de la pandèmia, l’Ajuntament està en contacte permanent amb les cinc residències de la gent gran de Gavà, tant públiques com privades, "per tal de conèixer la seva situació i oferir-les suport". Se les ha proveït de material de protecció i seguretat tant per als professionals com per als usuaris. Així mateix, s’han fet crides a persones auxiliars de geriatria o que amb alguna experiència en la cura de persones grans per tal que, si escau, puguin reforçar el seu personal. Aquesta crida s’ha fet extensiva per fer treballs de neteja de les instal·lacions.

 

Les persones interessades han de trucar al telèfon Gavà t’ajuda 93 263 91 33. Les demandes es gestionen, fonamentalment, a través del Servei d’Ocupació que deriva els currículums a les residències de gent gran.


En aquest context, l’Ajuntament també va requerir l’actuació de la Unitat Militar d’Emergències (UME) i d’altres cossos d’emergència, com ara Bombers, per dur a terme tasques de desinfecció a les residències. Una desinfecció que ja s’ha realitzat als cinc equipaments.

Comentarios Comentar esta noticia
Comentar esta noticia

Normas de participación

Esta es la opinión de los lectores, no la de este medio.

Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios inapropiados.

La participación implica que ha leído y acepta las Normas de Participación y Política de Privacidad

Normas de Participación

Política de privacidad

Por seguridad guardamos tu IP
216.73.216.1

Todavía no hay comentarios

Con tu cuenta registrada

Escribe tu correo y te enviaremos un enlace para que escribas una nueva contraseña.