Lunes, 17 de Noviembre de 2025

Actualizada

Lunes, 17 de Noviembre de 2025 a las 16:53:34 horas

| 97
Martes, 19 de Mayo de 2020
CASTELLDEFELS

L'Oficina Virtual d'Habitatge ha atès més d'un miler de consultes

La meitat són en relació amb les ajudes per pagar el lloguer que ofereixen les administracions públiques

[Img #31511]

 

L'Oficina Local d'Habitatge de Castelldefels, que va ser reforçada després de la declaració de l'Estat d'Alarma per coronavirus, va atendre des del 16 de març fins al 15 de maig passat un total de 1.076 consultes, totes telemàtiques, l'única modalitat que és possible prestar durant el confinament.

 

"L'increment de demandes d'informació ciutadana al voltant de la problemàtica de l'habitatge ha estat constant", asseguren fonts municipals. Com a exemple, gairebé una tercera part de totes elles, 332, han estat ateses en el darrer període analitzat, del 6 al 15 de maig, en només vuit dies laborables. En comparació, la primera quinzena del confinament (del 16 al 31 de març; 12 dies laborables) se'n van atendre 49 consultes.

 

La meitat de les consultes ateses per l'Oficina Virtual d'Habitatge, 511, tenen a veure amb les diferents convocatòries d'ajudes per al pagament del lloguer, tant entre les persones majors de 65 anys com entre la població en general, i tant pel que fa a convocatòries en curs com a les que és previst que es convoquin aquest mes de maig.

 

Pel que fa a les consultes estrictament derivades a l'assessorament jurídic (prèvia recollida exhaustiva de dades) per obtenir informació de les ajudes estatals d'habitatge derivades de la COVID-19, han estat 212 (una cinquantena cada quinzena) del global de 1.076.

 

També s'ha atès un volum important de consultes, 94, relacionades amb els serveis essencials, com aigua, llum o gas. "L'oficina està fent un esforç per difondre entre les persones interessades com implementar mesures d'eficiència energètica a les llars, i per aquesta raó ofereix l'oportunitat de participar en els seminaris via web que es desenvolupen aquesta semana", expliquen des del consistori.

 

S'han rebut també 123 consultes relacionades amb qüestions tècniques (cèdules d'habitabilitat, ajudes a la rehabilitació, etc.), i s'han fet 46 gestions que tenen a veure amb la moratòria de cobrament dels lloguers dels immobles de propietat municipal LINK, principalment oficines.

Comentarios Comentar esta noticia
Comentar esta noticia

Normas de participación

Esta es la opinión de los lectores, no la de este medio.

Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios inapropiados.

La participación implica que ha leído y acepta las Normas de Participación y Política de Privacidad

Normas de Participación

Política de privacidad

Por seguridad guardamos tu IP
216.73.216.23

Todavía no hay comentarios

Con tu cuenta registrada

Escribe tu correo y te enviaremos un enlace para que escribas una nueva contraseña.