CORNELLÀ
L'Ajuntament amplia l'espai per a vianants i la xarxa pedalable
El consitori ha programat restriccions de trà nsit viari en carrers i avingudes en tots els barris de la ciutat
![[Img #31554]](https://elfar.cat/upload/images/05_2020/5099_cornella.jpg)
Â
L'Ajuntament de Cornellà ha tallat al trà nsit 13.100 metres quadrats i ha ampliat en 21 km la xarxa pedalable de la ciutat per potenciar la mobilitat a peu i en bicicleta. Aquesta ampliació de les zones exclusives per a vianants i ciclistes vol "garantir la seguretat dels cornellanencs i cornellanenques, oferint més espai per mantenir la distà ncia fÃsica entre la ciutadania tan important en aquests moments per a evitar el contagi de la COVID-19 durant el desconfinament", expliquen fonts municipals.
Per tal d’aconseguir aquesta ampliació, el consistori ha programat restriccions puntuals de trà nsit viari en diferents carrers i avingudes, amb l’objectiu de donar prioritat als vianants, i limitant la circulació vià ria als vehicles. Ho ha fet en vies principals com en un tram de l’avinguda República Argentina o la carretera de l’Hospitalet entre Porta Diagonal i l’avinguda del Parc de Can Mercader, i en carrers més petits però amb gran volum de pas com el de Bonestar.
També, des de que ha començat la desescalada, es talla el trà nsit de 16 carrers del municipi els caps de setmana per a afavorir el lleure i l'oci de la població de 9 a 21 hores, aprofitant que els veïns i veïnes de Cornellà ja estan habituats a fer ús d’aquests espais perquè formen part del projecte Diumenges sense cotxes. Ara les restriccions a la circulació s’amplien a tot el cap de setmana.
Més carrils bici
![[Img #31555]](https://elfar.cat/upload/images/05_2020/6901_bicis.jpg)
Pel que fa a la xarxa ciclable de Cornellà , aquesta també s’ha ampliat amb l’objectiu de "fomentar l’ús de la bicicleta com a mitjà de transport sostenible i saludable, permetent la distà ncia fÃsica, a la vegada que es millora la qualitat de l'aire, perquè es contribueix a la contenció del previsible augment de l'ús dels cotxes privats en el decurs de les properes fases del desconfinament", expliquen des del consisstori.
L’ampliació de la xarxa pedalable a Cornellà és de 21,3 km. Aquesta suma suposa passar dels 17,75 km actuals a aproximadament 39. La nova xarxa està formada per quatre tipus de vies diferents. Hi ha carrils bidireccionals segregats a la calçada; carrils bus-bici, exclusius per a ciclistes i autobús; carrers de convivència amb vianants, eliminant un carril de circulació del trà nsit rodat a favor de l'ús exclusiu per a persones que es desplacen a peu o en bicicleta; i la senyalització de carrers de cohabitació on la bicicleta conviu amb els vehicles de motor sense poder, aquests, superar els 30 km/h.
La iniciativa d'ampliar fins a 39 quilòmetres la xarxa de carrils bici a Cornellà forma part del pla de mesures que el consistori està portant a terme en aquests moments per a adaptar l'espai públic de la ciutat a la desescalada del confinament, garantint en primera instà ncia la distà ncia social i evitant el contagi del coronavirus.
Â
![[Img #31557]](https://elfar.cat/upload/images/05_2020/1049_cornella.png)
Des de l'inici del desconfinament per la COVID-19, l'Ajuntament ha dut a terme diferents iniciatives per facilitar una mobilitat segura i saludable, amb l’objectiu d’evitar la concentració de persones en els desplaçaments pels carrers de la ciutat, i en les zones de pas de major concurrència.
Per exemple, a les voreres de fins a 4 metres es regula el sentit de la circulació dels vianants per una única vorera, utilitzant com a criteri el mateix que el de la circulació vià ria, caminant sempre per la dreta. I, a més, s'ha senyalitzat la direcció de circulació.
D'altra banda, també s'ha reduït el temps d’espera dels vianants als semà fors amb major concurrència, per evitar aglomeracions, sempre que el sistema de gestió ho permeti.
I pel que fa als espais propers als semà fors amb major concurrència, s'han senyalitzat punts d’espera que indiquen la distà ncia social a respectar.
"Aquestes actuacions es realitzen amb criteris d’urbanisme tà ctic reversible, reforçant la senyalització i protecció dels espais", asseguren fonts municipals.
Â
L'Ajuntament de Cornellà ha tallat al trà nsit 13.100 metres quadrats i ha ampliat en 21 km la xarxa pedalable de la ciutat per potenciar la mobilitat a peu i en bicicleta. Aquesta ampliació de les zones exclusives per a vianants i ciclistes vol "garantir la seguretat dels cornellanencs i cornellanenques, oferint més espai per mantenir la distà ncia fÃsica entre la ciutadania tan important en aquests moments per a evitar el contagi de la COVID-19 durant el desconfinament", expliquen fonts municipals.
Per tal d’aconseguir aquesta ampliació, el consistori ha programat restriccions puntuals de trà nsit viari en diferents carrers i avingudes, amb l’objectiu de donar prioritat als vianants, i limitant la circulació vià ria als vehicles. Ho ha fet en vies principals com en un tram de l’avinguda República Argentina o la carretera de l’Hospitalet entre Porta Diagonal i l’avinguda del Parc de Can Mercader, i en carrers més petits però amb gran volum de pas com el de Bonestar.
També, des de que ha començat la desescalada, es talla el trà nsit de 16 carrers del municipi els caps de setmana per a afavorir el lleure i l'oci de la població de 9 a 21 hores, aprofitant que els veïns i veïnes de Cornellà ja estan habituats a fer ús d’aquests espais perquè formen part del projecte Diumenges sense cotxes. Ara les restriccions a la circulació s’amplien a tot el cap de setmana.
Més carrils bici
Pel que fa a la xarxa ciclable de Cornellà , aquesta també s’ha ampliat amb l’objectiu de "fomentar l’ús de la bicicleta com a mitjà de transport sostenible i saludable, permetent la distà ncia fÃsica, a la vegada que es millora la qualitat de l'aire, perquè es contribueix a la contenció del previsible augment de l'ús dels cotxes privats en el decurs de les properes fases del desconfinament", expliquen des del consisstori.
L’ampliació de la xarxa pedalable a Cornellà és de 21,3 km. Aquesta suma suposa passar dels 17,75 km actuals a aproximadament 39. La nova xarxa està formada per quatre tipus de vies diferents. Hi ha carrils bidireccionals segregats a la calçada; carrils bus-bici, exclusius per a ciclistes i autobús; carrers de convivència amb vianants, eliminant un carril de circulació del trà nsit rodat a favor de l'ús exclusiu per a persones que es desplacen a peu o en bicicleta; i la senyalització de carrers de cohabitació on la bicicleta conviu amb els vehicles de motor sense poder, aquests, superar els 30 km/h.
La iniciativa d'ampliar fins a 39 quilòmetres la xarxa de carrils bici a Cornellà forma part del pla de mesures que el consistori està portant a terme en aquests moments per a adaptar l'espai públic de la ciutat a la desescalada del confinament, garantint en primera instà ncia la distà ncia social i evitant el contagi del coronavirus.
Â
Des de l'inici del desconfinament per la COVID-19, l'Ajuntament ha dut a terme diferents iniciatives per facilitar una mobilitat segura i saludable, amb l’objectiu d’evitar la concentració de persones en els desplaçaments pels carrers de la ciutat, i en les zones de pas de major concurrència.
Per exemple, a les voreres de fins a 4 metres es regula el sentit de la circulació dels vianants per una única vorera, utilitzant com a criteri el mateix que el de la circulació vià ria, caminant sempre per la dreta. I, a més, s'ha senyalitzat la direcció de circulació.
D'altra banda, també s'ha reduït el temps d’espera dels vianants als semà fors amb major concurrència, per evitar aglomeracions, sempre que el sistema de gestió ho permeti.
I pel que fa als espais propers als semà fors amb major concurrència, s'han senyalitzat punts d’espera que indiquen la distà ncia social a respectar.
"Aquestes actuacions es realitzen amb criteris d’urbanisme tà ctic reversible, reforçant la senyalització i protecció dels espais", asseguren fonts municipals.
Normas de participación
Esta es la opinión de los lectores, no la de este medio.
Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios inapropiados.
La participación implica que ha leÃdo y acepta las Normas de Participación y PolÃtica de Privacidad
Normas de Participación
PolÃtica de privacidad
Por seguridad guardamos tu IP
216.73.216.175