COMARCA
Activitats per difondre l'emprenedoria entre els joves
Les ofereix la Diputació de Barcelona a través de la seva Oficina del Pla Jove
![[Img #31887]](https://elfar.cat/upload/images/06_2020/8598_ae83364e-06fb-4a0b-8906-cc9c3c11e028.png)
La Diputació de Barcelona, a través de la seva Oficina del Pla Jove, ofereix les activitats fem tec!, que tenen per objectiu principal "difondre l’emprenedoria com a actitud vital, partint del reconeixement de l’educació no formal com a instrument per a la transmissió de conceptes, valors i capacitació del jovent", segons expliquen des de l'organisme provincial. Es tracta d’activitats lúdiques que "promouen l’experimentació a l’entorn d’un centre d’interès atractiu per a joves i adolescents, afavorint el plaer de la descoberta com a motor per a l’aprenentatge", apunten les mateixes fonts.
Actualment s’està treballant en la redacció de dues noves guies per acompanyar joves i adolescents en la gestió personal de la situació derivada de la COVID-19 i en l'encarament del futur immediat: Reiniciem! i m'emociONES.
A manera de tastet, es presenten la dinàmica Oi tant que puc! i el vídeo Viatge a Bali, dos materials que s’han preparat per treballar la gestió del canvi, dins de la nova guia fem tec! Reiniciem!
En conjunt es proposen deu dinàmiques i vuit vídeos per acompanyar joves i adolescents a elaborar les emocions i el dol a causa de la situació originada per la COVID-19.
L'objectiu és "focalitzar en les capacitats personals, les amistats, l’entorn immeditat i, especialment, en les noves oportunitats que motiven a actuar per aconseguir allò que es considera important", expliquen des de la Diputació.
Paral·lelament, s’està treballant en l'elaboració de la resta de dinàmiques i vídeos, que es centren en diversos aspectes del procés d’aprenentatge i creixement, especialment en reconèixer allò que s’ha perdut i valorar les fortaleses personals que s’han mobilitzat en l’adaptació al confinament.
"Les dinàmiques estan dissenyades perquè es puguin realitzar complint les indicacions del Pla de desconfinament dels Serveis d’atenció a la infància, l’adolescència i la joventut de la Generalitat de Catalunya", asseguren des de l'organisme.
Tant les dinàmiques com els vídeos de la guia Reiniciem! s'estan elaborant amb la col·laboració de El despertador. S’espera tenir-los enllestits durant aquest mes de juny i publicar-los a la web fem tec!.
Els materials fem tec! són una proposta per a la promoció de les competències emprenedores de joves i adolescents. Actualment hi ha publicades cinc guies temàtiques: Em reconec (autoconeixement); El meu cervell (les nostres reaccions); How ART you? (autoestima), De totes totes! (promoció de la igualtat de gènere) i #socsaludable (promoció d'hàbits saludables)
La realització de les activitats fem tec!, a més de treballar els continguts de les guies, promou el desenvolupament de múltiples competències com són la cerca d’informació, l’expressió de sentiments i reconeixement d’estats d’ànim, el raonament, la imaginació, la creativitat, la flexibilitat i, especialment en aquelles activitats en què es treballa en equip, l’assumpció de rol, l’assertivitat, l’empatia, la responsabilitat, la comunicació o el respecte. En definitiva, "es tracta de jugar tot practicant habilitats per a l’empoderament dels joves i adolescents", conclouen des de la Diputació.
![[Img #31887]](https://elfar.cat/upload/images/06_2020/8598_ae83364e-06fb-4a0b-8906-cc9c3c11e028.png)
La Diputació de Barcelona, a través de la seva Oficina del Pla Jove, ofereix les activitats fem tec!, que tenen per objectiu principal "difondre l’emprenedoria com a actitud vital, partint del reconeixement de l’educació no formal com a instrument per a la transmissió de conceptes, valors i capacitació del jovent", segons expliquen des de l'organisme provincial. Es tracta d’activitats lúdiques que "promouen l’experimentació a l’entorn d’un centre d’interès atractiu per a joves i adolescents, afavorint el plaer de la descoberta com a motor per a l’aprenentatge", apunten les mateixes fonts.
Actualment s’està treballant en la redacció de dues noves guies per acompanyar joves i adolescents en la gestió personal de la situació derivada de la COVID-19 i en l'encarament del futur immediat: Reiniciem! i m'emociONES.
A manera de tastet, es presenten la dinàmica Oi tant que puc! i el vídeo Viatge a Bali, dos materials que s’han preparat per treballar la gestió del canvi, dins de la nova guia fem tec! Reiniciem!
En conjunt es proposen deu dinàmiques i vuit vídeos per acompanyar joves i adolescents a elaborar les emocions i el dol a causa de la situació originada per la COVID-19.
L'objectiu és "focalitzar en les capacitats personals, les amistats, l’entorn immeditat i, especialment, en les noves oportunitats que motiven a actuar per aconseguir allò que es considera important", expliquen des de la Diputació.
Paral·lelament, s’està treballant en l'elaboració de la resta de dinàmiques i vídeos, que es centren en diversos aspectes del procés d’aprenentatge i creixement, especialment en reconèixer allò que s’ha perdut i valorar les fortaleses personals que s’han mobilitzat en l’adaptació al confinament.
"Les dinàmiques estan dissenyades perquè es puguin realitzar complint les indicacions del Pla de desconfinament dels Serveis d’atenció a la infància, l’adolescència i la joventut de la Generalitat de Catalunya", asseguren des de l'organisme.
Tant les dinàmiques com els vídeos de la guia Reiniciem! s'estan elaborant amb la col·laboració de El despertador. S’espera tenir-los enllestits durant aquest mes de juny i publicar-los a la web fem tec!.
Els materials fem tec! són una proposta per a la promoció de les competències emprenedores de joves i adolescents. Actualment hi ha publicades cinc guies temàtiques: Em reconec (autoconeixement); El meu cervell (les nostres reaccions); How ART you? (autoestima), De totes totes! (promoció de la igualtat de gènere) i #socsaludable (promoció d'hàbits saludables)
La realització de les activitats fem tec!, a més de treballar els continguts de les guies, promou el desenvolupament de múltiples competències com són la cerca d’informació, l’expressió de sentiments i reconeixement d’estats d’ànim, el raonament, la imaginació, la creativitat, la flexibilitat i, especialment en aquelles activitats en què es treballa en equip, l’assumpció de rol, l’assertivitat, l’empatia, la responsabilitat, la comunicació o el respecte. En definitiva, "es tracta de jugar tot practicant habilitats per a l’empoderament dels joves i adolescents", conclouen des de la Diputació.
































Normas de participación
Esta es la opinión de los lectores, no la de este medio.
Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios inapropiados.
La participación implica que ha leído y acepta las Normas de Participación y Política de Privacidad
Normas de Participación
Política de privacidad
Por seguridad guardamos tu IP
216.73.216.188