Miércoles, 15 de Octubre de 2025

Actualizada

Miércoles, 15 de Octubre de 2025 a las 08:23:47 horas

| 185
Martes, 30 de Junio de 2020
MARTORELL

La circulació de trens entre Martorell i Sant Sadurní es tallarà quatre mesos

Per les obres del Corredor Mediterrani entre Vilaseca i Castellbisbal

[Img #32261]

 

L’Administrador d’Infraestructures Ferroviàries (ADIF) preveu que del 25 de juliol al 15 de novembre es talli la circulació de trens entre Martorell i Sant Sadurní. El motiu serà les obres del Corredor Mediterrani entre Vilaseca i Castellbisbal. L’actuació afectarà a la línia R4 de Rodalies, als trens de mercaderies i també a les línies R2 i R1. La interrupció, segons apunten des de l'Ajuntament de Martorell, s’havia programat en un primer moment per a meitat del mes de juny.

 

Durant els quatre mesos en els que no hi haurà trens, els viatgers de la R4 faran el trajecte per carretera amb 16 autobusos que faran el recorregut entre Martorell i Sant Sadurní. Perquè aquests vehicles operin amb comoditat i seguretat per als viatgers es faran obres perquè puguin accedir al recinte de l’estació de Sant Sadurní.

 

La línia R4 tindrà el servei habitual entre Manresa i Martorell i un tren per hora i sentit entre Sant Sadurní i Sant Vicenç de Calders. Els trens de mercaderies es desviaran de la línia de Vilafranca a la de Vilanova per evitar el tram afectat per les obres i passaran per un túnel de l’Hospitalet, el del Gornal, que porta 13 anys tancat. Això repercutirà en el servei de la R2 perquè hi haurà menys trens entre Castelldefels i Barcelona. A més, mentre durin els treballs, la R1 acabarà a l’Hospitalet i no a Molins de Rei.

 

"L’actuació afectarà molt poc la mobilitat interna de la nostra població", ha assegurat l'alcalde de Martorell, Xavier Fonollosa. "El que sí afectarà és la línia que va de Martorell cap a Sant Vicenç de Calders, fins a Sant Sadurní d’Anoia. Hi haurà un servei de bus amb intensitat molt alta i un flux molt fluid”, ha apuntat.

 

Fonollosa recorda que la intensitat més gran de viatgers és de Martorell cap a Barcelona i que aquest servei no quedarà interromput. “Tenim molts estudiants i moltes persones que treballen a la regió metropolitana i es desplacen en tren, però no quedaran afectats", ha insistit. "Les obres de l’ample del Corredor Mediterrani s’estan fent a trams. A la zona d’esbarjo de gossos al costat del Club Petanca Tres Boles ja estan executant obres, pilotant amb maquinària pesada, però no tenen incidència en la mobilitat de Martorell”, ha explicat.

 

ADIF va començar l'estiu passat els treballs per implantar l’ample de via internacional del Corredor Mediterrani entre les estacions de Castellbisbal i Martorell i es van instal·lar les travesses d’ample mixt que donen accés a la fàbrica de SEAT. A més, per poder ampliar la capacitat operativa, es van encetar unes obres al túnel de Castellbisbal, que estava en desús, que encara estan en marxa. Aquests treballs no van afectar la mobilitat, però ADIF ja va avançar, aleshores, que el proper tram sí que provocaria talls a la infraestructura viària en un punt sensible on al transport de passatgers se suma la circulació de trens de mercaderies.

 

L’adaptació del tram Vilaseca-Castellbisbal a l’ample internacional permetrà que els trens provinents del sud de Barcelona puguin arribar a la frontera francesa sense fer intercanvis i a l’inrevés. Una de les actuacions més complexes és la que es fa entre Martorell i Castellbisbal.

Comentarios Comentar esta noticia
Comentar esta noticia

Normas de participación

Esta es la opinión de los lectores, no la de este medio.

Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios inapropiados.

La participación implica que ha leído y acepta las Normas de Participación y Política de Privacidad

Normas de Participación

Política de privacidad

Por seguridad guardamos tu IP
216.73.216.169

Todavía no hay comentarios

Con tu cuenta registrada

Escribe tu correo y te enviaremos un enlace para que escribas una nueva contraseña.