ÀREA METROPOLITANA
L’AMB aprova l'adjudicació del servei de l'Aerobus
El Consell Metropolità també dona el vistiplau a l'acord per a la nova mobilitat metropolitana després de la COVID-19
![[Img #32287]](https://elfar.cat/upload/images/06_2020/5280_ebwd_4tx0aavbih.jpg)
El Consell Metropolità de l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) ha aprovat avui l’adjudicació de la concessió del servei públic de l’Aerobús. Des de l'organisme metropolità expliquen en un comunicat que atès que l’empresa més ben classificada finalment es va retirar del concurs, per la impossibilitat de complir la seva oferta en els termes que es va presentar, i en compliment del que disposa l’article 150 de la Llei de contractes del sector públic, es va proposar la segona empresa més ben classificada.
Un cop s’ha comprovat que aquesta empresa proposada com a adjudicatària compleix els requeriments de conformitat que estableix l’article 150 de la Llei de contractes del sector públic, l’AMB ha aprovat avui l’adjudicació de la concessió de l’Aerobús a favor de la UTE ALCALABUS,SL - CASTROMIL, SA - EMPRESA MONFORTE, SAU. L’AMB recorda que el procediment s’ha realitzat seguint el procés de contractació, a través de concurs públic, "de manera clara i transparent, amb tots els requisits legals i amb total transparència".
Des de l'organisme metropolità també recorden que la resolució d’aquesta adjudicació permetrà renovar i modernitzar la flota d’autobusos de l’Aerobús, un pas indispensable per mantenir els estàndards de qualitat del servei públic i ambientalitzar la flota per seguir lluitant contra la contaminació atmosfèrica. També asseguren que "s’incrementarà la rendibilitat, i així s’ingressaran més diners a l’erari públic, ja que el cànon establert és més elevat que l’actual". El cànon unitari per trajecte venut del nou contracte serà almenys de 3,01 euros, mentre que el cànon que ingressa l’administració actualment és de 2,30 euros.
L'Aerobús, que és de titularitat i de gestió de l’AMB, està integrat per dues línies d'autobús (A1 i A2) que connecten respectivament la plaça Catalunya de Barcelona amb les terminals T1 i T2 de l'aeroport del Prat, en 35 minuts. La flota de l’Aerobús és de 30 vehicles. L’any 2019, aquest mitjà de transport específic per als passatgers d’avió va tenir 5.784.717 viatges.
La nova mobilitat després de la COVID-19
Paral·lelament, el Consell Metropolità de l’AMB també ha aprovat avui l’Acord per a la nova mobilitat metropolitana, que ja es va presentar a la premsa el passat mes de maig i que se centra en 4 grans eixos amb 23 mesures prioritàries. L’acord s’ha treballat amb els 36 ajuntaments metropolitans i altres agents públics i privats.
![[Img #32287]](https://elfar.cat/upload/images/06_2020/5280_ebwd_4tx0aavbih.jpg)
El Consell Metropolità de l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) ha aprovat avui l’adjudicació de la concessió del servei públic de l’Aerobús. Des de l'organisme metropolità expliquen en un comunicat que atès que l’empresa més ben classificada finalment es va retirar del concurs, per la impossibilitat de complir la seva oferta en els termes que es va presentar, i en compliment del que disposa l’article 150 de la Llei de contractes del sector públic, es va proposar la segona empresa més ben classificada.
Un cop s’ha comprovat que aquesta empresa proposada com a adjudicatària compleix els requeriments de conformitat que estableix l’article 150 de la Llei de contractes del sector públic, l’AMB ha aprovat avui l’adjudicació de la concessió de l’Aerobús a favor de la UTE ALCALABUS,SL - CASTROMIL, SA - EMPRESA MONFORTE, SAU. L’AMB recorda que el procediment s’ha realitzat seguint el procés de contractació, a través de concurs públic, "de manera clara i transparent, amb tots els requisits legals i amb total transparència".
Des de l'organisme metropolità també recorden que la resolució d’aquesta adjudicació permetrà renovar i modernitzar la flota d’autobusos de l’Aerobús, un pas indispensable per mantenir els estàndards de qualitat del servei públic i ambientalitzar la flota per seguir lluitant contra la contaminació atmosfèrica. També asseguren que "s’incrementarà la rendibilitat, i així s’ingressaran més diners a l’erari públic, ja que el cànon establert és més elevat que l’actual". El cànon unitari per trajecte venut del nou contracte serà almenys de 3,01 euros, mentre que el cànon que ingressa l’administració actualment és de 2,30 euros.
L'Aerobús, que és de titularitat i de gestió de l’AMB, està integrat per dues línies d'autobús (A1 i A2) que connecten respectivament la plaça Catalunya de Barcelona amb les terminals T1 i T2 de l'aeroport del Prat, en 35 minuts. La flota de l’Aerobús és de 30 vehicles. L’any 2019, aquest mitjà de transport específic per als passatgers d’avió va tenir 5.784.717 viatges.
La nova mobilitat després de la COVID-19
Paral·lelament, el Consell Metropolità de l’AMB també ha aprovat avui l’Acord per a la nova mobilitat metropolitana, que ja es va presentar a la premsa el passat mes de maig i que se centra en 4 grans eixos amb 23 mesures prioritàries. L’acord s’ha treballat amb els 36 ajuntaments metropolitans i altres agents públics i privats.
















Normas de participación
Esta es la opinión de los lectores, no la de este medio.
Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios inapropiados.
La participación implica que ha leído y acepta las Normas de Participación y Política de Privacidad
Normas de Participación
Política de privacidad
Por seguridad guardamos tu IP
216.73.216.3