SANT BOI
Alumnes de l’Escola Llor finalitzen les pràctiques al Parc Sanitari Sant Joan de Déu
Un grup de 13 estudiants de primer de batxillerat han participat setmanalment en activitats vivencials per conèixer a fons el funcionament d’un centre sanitari
![[Img #32414]](https://elfar.cat/upload/images/07_2020/2739_alumnes-de-lescola-llor-amb-professionals-del-parc-sanitari-sant-joan-de-deu.jpg)
A principis de juny, amb una sessió virtual, es va posar fi al programa de pràctiques que un grup d’alumnes de l’Escola Llor de Sant Boi venia realitzant al Parc Sanitari Sant Joan de Déu des de l’octubre passat. En total, 13 estudiants del batxillerat científic han participat en una experiència sense precedents per a les dues institucions i per a la qual, tal com detalla el cap d’Estudis i coordinador de l’Àrea de Docència del Parc Sanitari, Enric Vicens, “ha calgut construir un model formatiu des de zero, ja que no hi ha projectes d’aquesta mena en altres centres sanitaris del territori”.
El programa de pràctiques es va estructurar en 15 sessions en diferents dispositius de l’organització, amb l’objectiu que els nois i noies “coneguessin espais on convergien professionals de diverses especialitats, més enllà de la figura del metge, sempre guiats per nosaltres i preservant-ne la intimitat i la seguretat”, explica el gestor del Coneixement Infermer, Ramon Mir, que ha tutoritzat els alumnes, juntament amb els professionals del Parc Sanitari Toni Callén, Mar Galisteo, Fernando Panzino i Patricia Ricciardelli.
Repartits en tres grups diferents, els nois i noies han dut a terme una mateixa pràctica setmanal de 16 a 19 hores els dilluns, dimarts o dijous. Durant aquestes tres hores a la setmana, l’alumnat ha pogut visitar espais com el Servei d’Urgències de l’hospital i les unitats de Salut Mental de Sant Boi, però també àrees no assistencials com Informàtica o Recerca.
En aquestes sessions, “els companys i companyes del Parc han explicat clarament com és la seva feina, i l’alumnat ha viscut un bany de realitat, perquè alguns d’ells els han transmès que en el seu dia a dia també hi ha situacions d’estrès i poc reconeixement social. Que veiessin aquesta part una mica més dura de l’àmbit sanitari també era un dels objectius del programa”, apunta Mir.
Les dues últimes sessions de pràctiques es van haver de cancel·lar per la COVID-19, i el curs es va tancar amb una trobada virtual en què els alumnes van fer una valoració molt positiva d’aquest període de pràctiques. L'adjunt al Servei de Neurologia i coordinador de les àrees de Docència i Innovació, Toni Callén, subratlla que per als joves “l’oportunitat de conèixer les diverses professions de l’àmbit sanitari és única”, i afegeix que “companys d’altres especialitats de batxillerat els han transmès que havien tingut molta sort”. En aquesta línia, Vicens afirma que “tenint en compte que un 30% d’universitaris deixen la carrera el primer any, experiències com aquesta, en què la motivació ha estat molt alta, poden contribuir a reduir la incertesa dels estudiants a l’hora de triar què volen estudiar”.
Servei de cures, prevenció, educació i promoció de la salut
Aquest programa de pràctiques ha estat fruit del conveni de col·laboració entre la Fundació Llor i el Parc Sanitari Sant Joan de Déu. Una aliança que també ha proporcionat serveis assistencials en l’àmbit escolar, amb dues línies d’actuació: per un costat, tenir cura dels infants i joves a les instal·lacions, i, d’altra banda, prevenir i abordar diverses situacions a les quals estan exposats els nois i noies, com ara problemes d’addicions, sexualitat o casos d’assetjament escolar.
A més d’oferir un servei de cures en horari lectiu, l’equip d’infermeria també ha donat suport als professionals de l’escola en tasques com consultes dels alumnes i de les famílies, seguiment de malalts crònics i orientacions al personal que hi està vinculat.
![[Img #32414]](https://elfar.cat/upload/images/07_2020/2739_alumnes-de-lescola-llor-amb-professionals-del-parc-sanitari-sant-joan-de-deu.jpg)
A principis de juny, amb una sessió virtual, es va posar fi al programa de pràctiques que un grup d’alumnes de l’Escola Llor de Sant Boi venia realitzant al Parc Sanitari Sant Joan de Déu des de l’octubre passat. En total, 13 estudiants del batxillerat científic han participat en una experiència sense precedents per a les dues institucions i per a la qual, tal com detalla el cap d’Estudis i coordinador de l’Àrea de Docència del Parc Sanitari, Enric Vicens, “ha calgut construir un model formatiu des de zero, ja que no hi ha projectes d’aquesta mena en altres centres sanitaris del territori”.
El programa de pràctiques es va estructurar en 15 sessions en diferents dispositius de l’organització, amb l’objectiu que els nois i noies “coneguessin espais on convergien professionals de diverses especialitats, més enllà de la figura del metge, sempre guiats per nosaltres i preservant-ne la intimitat i la seguretat”, explica el gestor del Coneixement Infermer, Ramon Mir, que ha tutoritzat els alumnes, juntament amb els professionals del Parc Sanitari Toni Callén, Mar Galisteo, Fernando Panzino i Patricia Ricciardelli.
Repartits en tres grups diferents, els nois i noies han dut a terme una mateixa pràctica setmanal de 16 a 19 hores els dilluns, dimarts o dijous. Durant aquestes tres hores a la setmana, l’alumnat ha pogut visitar espais com el Servei d’Urgències de l’hospital i les unitats de Salut Mental de Sant Boi, però també àrees no assistencials com Informàtica o Recerca.
En aquestes sessions, “els companys i companyes del Parc han explicat clarament com és la seva feina, i l’alumnat ha viscut un bany de realitat, perquè alguns d’ells els han transmès que en el seu dia a dia també hi ha situacions d’estrès i poc reconeixement social. Que veiessin aquesta part una mica més dura de l’àmbit sanitari també era un dels objectius del programa”, apunta Mir.
Les dues últimes sessions de pràctiques es van haver de cancel·lar per la COVID-19, i el curs es va tancar amb una trobada virtual en què els alumnes van fer una valoració molt positiva d’aquest període de pràctiques. L'adjunt al Servei de Neurologia i coordinador de les àrees de Docència i Innovació, Toni Callén, subratlla que per als joves “l’oportunitat de conèixer les diverses professions de l’àmbit sanitari és única”, i afegeix que “companys d’altres especialitats de batxillerat els han transmès que havien tingut molta sort”. En aquesta línia, Vicens afirma que “tenint en compte que un 30% d’universitaris deixen la carrera el primer any, experiències com aquesta, en què la motivació ha estat molt alta, poden contribuir a reduir la incertesa dels estudiants a l’hora de triar què volen estudiar”.
Servei de cures, prevenció, educació i promoció de la salut
Aquest programa de pràctiques ha estat fruit del conveni de col·laboració entre la Fundació Llor i el Parc Sanitari Sant Joan de Déu. Una aliança que també ha proporcionat serveis assistencials en l’àmbit escolar, amb dues línies d’actuació: per un costat, tenir cura dels infants i joves a les instal·lacions, i, d’altra banda, prevenir i abordar diverses situacions a les quals estan exposats els nois i noies, com ara problemes d’addicions, sexualitat o casos d’assetjament escolar.
A més d’oferir un servei de cures en horari lectiu, l’equip d’infermeria també ha donat suport als professionals de l’escola en tasques com consultes dels alumnes i de les famílies, seguiment de malalts crònics i orientacions al personal que hi està vinculat.





Normas de participación
Esta es la opinión de los lectores, no la de este medio.
Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios inapropiados.
La participación implica que ha leído y acepta las Normas de Participación y Política de Privacidad
Normas de Participación
Política de privacidad
Por seguridad guardamos tu IP
216.73.216.1